• Anonym (Hunden)

Dejt som ghostade mig hör av sig

I höstas började jag dejta en kille jag träffade via tinder. På sin profil hade han skrivit att han sökte seröst o vi diskuterade även detta o han tyckte det var bra att vi båda var ute efter samma. Vi bodde ca 15 mil ifrån varandra men sågs på 5 dejter. Det var seriösa dejter där han lagade mat till mig, fikade, o var ute o åt på restaurang o liknande. Han hörde av sig varje dag o ville kolla så jag kom hem ordentligt o visade helt enkelt att han beydde sig om mig. En väldigt bra kille helt enkelt. Sen från en dag till en annan slutade han höra av sig till mig. Efter sista dejten skrev han som vanligt, dagen efter började han dra sig undan o andra dagen svarade han inte ens på mina meddelanden. Hn ghostade mig fullständigt o han fick ingen förklaring alls men tog detta som att han helt enkelt inte var intresserad men brydde mig heller inte om att fråga men det tog tid att komma över. För någon vecka sedan matchade vi igen med varandra o han började skriva. Han sa att det var längesen han hörde av mig varav jag svarade att det var ju faktiskt han som försvann. Han sa att han var extremt ledsen o sa att han började nå jätte dåligr o drog sig undan alla. Iaf så har vi nu pratat varje dag o 1,5 månad o han har börjat prata om att hn gärna vill träffa mig igen.

Va ska jag göra tycker ni?

• Svar på tråden Dejt som ghostade mig hör av sig
  • Anonym (A)

Dumpa. Fattar inte ens varför du matchat med honom igen och nu pratat med honom så länge. Han har refan visat vad han är för typ av människa, nämligen en det inte går att lita på och som man bör hålla sig långt ifrån.

• Bagar Bengtsson

Ringer varningsklockor. Ni bor 15 mil från varandra så om ni ska träffas så ska det ske på din hemmaplan.

Ni sågs vid fem tillfällen- var han påstridig om sex eller uppförde han sig som du tycker man ska? Konfrontera honom om varför han inte svara dig efter senaste dejten och fråga varför du ska lita på honom nu? Vad är det som har förändrats?

Lycka till!

• Pilsner

Killen hade väl annan dejt samtidigt som visade sig vara mer intressant. När hon sedan försvann så blev du (plan B) intressant igen.

• Anonym (EN chans)

Hände mig. Blev ghostad, gjorde SÅ ont, sedan nåt år senare kontaktade han mig och vi började prata igen. Jag höll mig kall först, men naturligtvis trillade jag dit igen. Och tänk, han hade också mått dåligt och dragit sig undan (haha).  Han lovade och försäkrade att det aldrig skulle hända igen, så vi började träffas igen och planera framtiden. Och guess what, han gjorde det. Igen. Ett år sedan nu och jag blir fortfarande ledsen av tanken. Så nu får man bara EN chans med mig. Just saying.

• smulpaj01
    Pilsner skrev 2019-06-09 21:39:41 följande:

Killen hade väl annan dejt samtidigt som visade sig vara mer intressant. När hon sedan försvann så blev du (plan B) intressant igen.

Garanterat så! Glöm honöm ts - eller var beredd att bli dumpad och sårad igen.
  • Anonym (X)

Jag har ghostat en gång. Det berodde på att det hände en extremt tung sak i mitt liv som gjorde att jag behövde dra mig tillbaka. En sak som var helt omöjlig för mig att prata om. Det är länge sen men jag har fortfarande dåligt samverte när jag tänker på hur det måste varit för killen. 

• Anonym (My)

15 mil mellan säger allt.

Han har dejtat järnet med tjejer på hemmaplan och nu är det slut och tog en chansning på dig om du var kvar och villig.

Du får ligga med honom igen tills han hittar något nytt hemma och lämpligt nog börjar "må dåligt" igen.

En player. En skitstövel.

• Anonym (Hunden)
    Bagar Bengtsson skrev 2019-06-09 21:37:53 följande:

Ringer varningsklockor. Ni bor 15 mil från varandra så om ni ska träffas så ska det ske på din hemmaplan.

Ni sågs vid fem tillfällen- var han påstridig om sex eller uppförde han sig som du tycker man ska? Konfrontera honom om varför han inte svara dig efter senaste dejten och fråga varför du ska lita på honom nu? Vad är det som har förändrats?

Lycka till!

Vi sågs alltid hos honom då det var lättat men nu föreslog han att han skulle komma till mig nästa gång om vi ska ses. Jag har träffat otroligt många konstiga killar o vet hur de beter sig när de bara vill ha sex, men der var detta han inte gjorde utan snarare tvärtom. Han betedde sig väldigt gentleman aktigt o var noga med att bjuda mig på restaurang o liknande när det var jag som hade åkt till honom.

Jag ångrar så att jag inte har frågat honom mer om det utan släppte det edyer vad han svarade. Som det är bestämt nu ska han komma till mig nästa helg. Kan jag ta upp detta igen på något bra sätt?
  • Anonym (Hunden)
    Anonym (EN chans) skrev 2019-06-09 21:59:57 följande:

Hände mig. Blev ghostad, gjorde SÅ ont, sedan nåt år senare kontaktade han mig och vi började prata igen. Jag höll mig kall först, men naturligtvis trillade jag dit igen. Och tänk, han hade också mått dåligt och dragit sig undan (haha).  Han lovade och försäkrade att det aldrig skulle hända igen, så vi började träffas igen och planera framtiden. Och guess what, han gjorde det. Igen. Ett år sedan nu och jag blir fortfarande ledsen av tanken. Så nu får man bara EN chans med mig. Just saying.

Det gör fruktansvärt ont o svårare att släppa när man inte får något riktigt avslut. Jag ångrar att jag släppte det så lätt o inte feågade honom mer om varför han gjorde som hn gjorde. Kan man ta upp det på något bra sätt?
  • Bagar Bengtsson
    Anonym (Hunden) skrev 2019-06-09 22:33:09 följande:
    Vi sågs alltid hos honom då det var lättat men nu föreslog han att han skulle komma till mig nästa gång om vi ska ses. Jag har träffat otroligt många konstiga killar o vet hur de beter sig när de bara vill ha sex, men der var detta han inte gjorde utan snarare tvärtom. Han betedde sig väldigt gentleman aktigt o var noga med att bjuda mig på restaurang o liknande när det var jag som hade åkt till honom.

Jag ångrar så att jag inte har frågat honom mer om det utan släppte det edyer vad han svarade. Som det är bestämt nu ska han komma till mig nästa helg. Kan jag ta upp detta igen på något bra sätt?

Det är kanske på ett sätt bra att du inte frågat än då du nu har chansen att fråga när ni ses och det är svårare att ljuga. Jag tycket du ska ta upp det ganska så snart men i ett skeende när han minst anar det. Om han har en förklaring som är logisk så kan det vara värt att försöka igen men att du fortfarande är lite restriktiv så du inte blir sårad igen.

Lycka till!

Svar på tråden Dejt som ghostade mig hör av sig