• Mon 10 Jun 2019 02:07
    3472 visningar
    87 svar
    87
    3472

    Gå ner i vikt! Tillsammans

    Hej!

    Tänkte starta en pepptråd. Där vi peppar och motiverar varandra till viktnedgång.

    Jag har än gång för alla bestämt mig för att mina extra kilon SKA bort. Just nu tränar jag 3-4 gånger i veckan och försöker äta så hälsosamt som möjligt.

    När jag påbörjade min vikt resa landade vågen på 101kg. Fick en sån chock då jag aldrig varit uppe på tresiffrigt tidigare! Men samtidigt mycket av en väckarklocka som gav mig motivation. Nu står vågen på 89.7 och jag har ca 20 kg kvar till målvikt.

    Va med och kämpa med mig, oavsett om det är 5, 10,15 eller 50 kg som ska väck, vi gör det tillsammans!

  • Svar på tråden Gå ner i vikt! Tillsammans
  • Mon 10 Jun 2019 10:50
    #4

    Vad kul att ni vill hänga på! ???? Alltid lite lättare och roligare om man har pepp från alla olika håll. Speciellt nu när sommaren är här och semestern lätt kan göra att man faller ur rutiner.

    Jag tänkte använda mig av både våg och måttband för att se resultat. Vågen kommer mest användas för att kunna lämna besked till min läkare som behöver veta mitt bmi inför eventuell ivf i höst, pga PCOS, annars tycker jag måttband och hur man själv känner för sin kropp är det absolut bästa.

    Nu kämpar vi på, allt går bara man vill. ????

  • Tue 11 Jun 2019 20:52
    #7
    +1

    Idag stod träning på schemat och med verkligen noll motivation åkte jag dit och tvingade mig igenom en timme med kondition och överkropp. Kändes rätt skönt när jag va klar och jag va stolt över mig själv när svettig som fasen tog mig från gymmet. Det är ju såå lätt att skita i träningen när motivationen halkar efter.

  • Wed 12 Jun 2019 13:25
    #9
    Anonym (mb) skrev 2019-06-12 07:25:14 följande:

    I måndags blev det nästan 5km jogg, igår intervaller direkt på morgonen. Idag blir det antingen yoga hemma i vardagsrummet eller dance aerobics på gymmet, får se vad humöret säger.. 2 kg ner sedan jag var hos barnmorskan iallafall, det skulle hon fått veta! :) Äter i stort sett som jag brukar men men tänker över portionsstorlek och har skippat popcornen och annat små krafs på kvällarna.


    Snyggt kämpat mb! Riktigt grymt,
  • Thu 13 Jun 2019 22:15
    #11
    Anonym (mb) skrev 2019-06-13 12:37:28 följande:

    Tack, men det blev ingenting igår xD Slocknade på soffan efter jobbet.. Så det blev vilodag..

    Blir yoga idag istället :)


    Så kan det vara ibland. Kroppen kanske behövde gårdagens vila. :)
  • Sun 16 Jun 2019 21:04
    #15

    Nyss hemkommen från en helg hos min bästa vän som bor 35 mil ifrån mig. Dop igår för mitt gudbarn, så denna helg har inte består av mycket nyttigheter förutom kycklingsalladen igår, så nu ser jag fram emot ny vecka och nya tag.

    Hur går det för er andra? :)

  • Mon 24 Jun 2019 21:32
    #22

    Efter 2 veckor med alldeles för lite träning, mycket slarv med maten och mensen runt knuten vägde jag in mig på +2kg idag... SUCK!!

    Så har nu handlat och bestämt mig för att köra på dukan dieten ett tag framöver. Min sparris till sambo är inställd på att själv få fixa tillbehör till maten ett tag fram över. För nu jäklar är det varken dop, midsommar eller kalas på flera månader som kan sätta käppar i hjulet.

    I morgon står gym och stor rensning av förrådet/ladan på schemat. Tanken är att kunna få plats med ett mindre gym här hemma inom en väldigt snar framtid. Så segt att behöva köra 3 mil till gymmet fyra gånger i veckan.

  • Wed 26 Jun 2019 11:08
    #24

    Nu är jag inne på dag två i dukan dietens första fas. -1.2kg säger vågen :)

    Vet att det mestadels är vätska, men satan vilken motivation det blir. Nu ska jag släpa med mig valpen och köra ett pass i utomhus gymmet här i byn. :D

  • Wed 26 Jun 2019 17:44
    #26
    mesopotamien skrev 2019-06-26 15:56:53 följande:

    Är snubbe som tränar men mitt mål är inte att väga ett visst antal gram. Fokuserar bara på att bli starkare, få mer muskelmassa och mindre kroppsfett.

    Ni som säger att erat mål är att väga ett visst antal gram, hur tänker ni då? Vill ni egentligen bara sänka kroppsfettsnivån eller vill ni ha en bra konidtion? Man kan ju väga 130kg och se ut som Ronnie Coleman eller vara extremt överviktig vid 130 kg. Vad är målet förutom att bara gå ner i vikt.


  • Wed 26 Jun 2019 17:52
    #27

    Lyckades trycka på skicka svar innan jag ens skrivit något XD

    Mitt mål är att komma ner under 70kg och det är pga att jag har pcos. För att jag ska kunna få hjälp att bli gravid genom ivf måste jag ha ett BMI på max 25 för att bli godkänd för ivf genom landstinget. Annars är det bara privat som gäller, där gränsen är BMI 30 men då kostar varje försök 35000.

    Hade det inte varit för min pcos så hade målet bara varit att bli starkare, få bättre kondition och mindre fett, men tyvärr funkar det ju inte riktigt så.

  • Mon 1 Jul 2019 16:27
    #31
    rainWoman skrev 2019-07-01 02:04:46 följande:

    Hej allesammans! Här är en till som vill haka på :) har ca 15kg som måste bort och tänkte starta idag. Tränar ca 6-7 dar i veckan men har verkligen tappat det här med kost. Var utan mat i en vecka pga svår smärta i käken och guess what... jag gick inte ner alls..

    Vet inte vad jag väger eller mina mått men ska ta tjuren i hornen imorrn och se hur det ligger till.

    Har ni nå dagar när ni väger er? Tänkte så man inte kikar på vågen varje dag typ..

    Måste verkligen gå ner nu, börjar må riktigt dåligt av all vätska som samlas överallt :(


    Kul att du vill haka på! Välkommen :)

    Jag väger mig på måndagar direkt på morgonen, med tanken ny vecka nya möjligheter.

    Försöker iallafall att hålla mig till det men ibland kan man ju inte låta bli att ställa sig en gång till under veckan bara för att. :)
  • Mon 1 Jul 2019 16:31
    #32
    Anonym (H) skrev 2019-07-01 03:53:20 följande:

    Jag hakar på! Jag är 180cm lång och vägde 75 kg för en vecka sen. Kanske inte låter jättemycket, men det syndes verkligen på min mage. Har nu gått ner till 73 kg och tillochmed min sambo har märkt resultat på min mage. Skulle gärna gå ner 3 kg till (70 kg), sen är jag nöjd.

    Jag jobbar natt, så jag har inte världens möjligheter att motionera då jag är så trött och seg.. Men jag har iaf undvikit godis och sötsaker som jag annars tryckte i mig för glatta livet. Har även dragit ner på portionsstorlekarna, samt struntat i att äta frukost när jag kommer hem från jobbet på morgonen och hoppat i säng direkt! Är ändå sällan hungrig efter arbetspasset utan har mest käkat på rutin liksom. Dricker vatten under hela natten så det håller mig rätt mätt! Och ja, har ett stillasittande jobb så gör ändå inte av med energi.

    Men detta har iaf hjälpt mig gå ner 2 kg på en vecka! Kör på samma denna vecka så får vi se om 2 kg till försvinner! :)


    Här kämpar vi tillsammans som sagt, även om det är 2,5,10,50 eller 100kg som ska bort. Du är så välkommen!!

    Håller tummarna för dig! Vet hur svårt det kan vara med viktbalansen när man jobbar natt. Jobbade själv natt förut och la på mig 10 kg på nästan två år. Man ruckar verkligen på både motion och kost som nattarbetare.
  • Fri 5 Jul 2019 22:46
    #35
    rainWoman skrev 2019-07-05 05:16:08 följande:

    Vart i sverige finns alla här i tråden? Tänkte att det vore kul att träffas irl också för träning eller bara snacka :) det vore roligare att kunna träna ihop med någon som har liknande mål som en själv. Ingen av mina vänner är tyvärr intresserade utav viktnedgång eller träning :/


    Jag bor utanför Norrköping :)
  • Sat 13 Jul 2019 19:48
    #44

    Tidigare tränade jag 3 dagar i veckan, men nu när vi skaffat valp är det otroligt svårt att ta sig till gymmet. Plutten kan inte vara ensam och jag jobbar 15-21 för att få det att gå ihop med sambons arbetstider. Efter kl 21 är man ju inte jätte sugen på att åka till gymmet, så jag kör på hemma träning (Bodyboss) och byter ut frukost och lunch mot slim måltidsersättning från protein.se iallafall på vardagarna. Helgerna brukar oftast bli både frukost och lunch ihop med sambon men väldigt lätta sådana.

    Ser fram emot att kunna börja gymma igen, men träning hemma och promenader får funka så länge.

    Hur går det för er nu i semestertider? :)

  • Wed 17 Jul 2019 20:35
    #47
    Anonym (strikt) skrev 2019-07-16 11:06:06 följande:

    -8,4 kg idag. Jag har stått i princip stilla i en månad. Inte så konstigt med semester och onyttigheter... mem det kändes skönt att knäcka 77an idag och komma ner på 76,6

    Metod: Strikt lchf för att i första hand bli av med socker-och brödsug!


    Bra jobbat :) 8,4 är ju riktigt grymt! Måste även säga att jag är impad av att du pallar strikt LCHF, jag försökte men hade konstant huvudvärk och konstant illamående.

    Ja ibland står det ju stilla så kan det ju vara. För mig står det stilla just nu och motivationen är verkligen noll, men försöker kämpa på ändå. Har lite panik inför måndagen, pga har bestämt att jag ska sluta röka då en gång för alla. Men med tidigare försök i bagaget vet jag hur sötsuget attackerar direkt. Men jag ska fasen hålla mig och bli rökfri utan att trycka i mig onyttigheter.
  • Sun 4 Aug 2019 16:40
    #52

    Hej alla fina kämpar!

    Hoppas allt är bra med er? Hur går det för er?

    För mig går det men väldigt segt, står mer eller mindre stilla och vågen visar -0,5 sedan senaste invägningen. Dock inte blivit jätte strikt varken med mat eller motion senaste tiden. Skit tråkigt faktiskt, måste komma igång igen nu känner jag.

    I morgon är det måndag vägning ny vecka och nya tag. Det här ska bara gå så är det.

  • Mon 5 Aug 2019 21:46
    #66
    +2

    Denna tråd är till för att peppa varandra inte klanka ner på varandra!

    Snälla lägg ned sandlådenivån direkt!

    Alla har sina sätt och gör på sina sätt. Alla tips är välkomna oavsett om någon annan tror på dom eller inte. Alla är vi olika och gör olika!

    Är det något du inte tror på, ignorera och scrolla vidare!!!

    Men va oavsett vad trevlig!!!!

  • Sat 11 Jul 2020 23:58
    #85

    Hej alla!

    Nu va det ju ett tag sen tråden uppdaterades. Hur går det för er?

    För mig står det stilla, eller rättare sagt har gått upp massor i vikt sen sist, men har ju samtidigt gått och blivit gravid. Så med bara 2 veckor kvar till bf ser jag fram emot att träffa den lille OCH att få komma igång med träningen igen. Slippa foglossningar, halsbränna och illamående ska bli underbart.

    Hoppas ni har en bra sommar trots Corona och att ni fortfarande har motivation att nå era mål.

    Kram

Svar på tråden Gå ner i vikt! Tillsammans