• Anonym (ts)

Mår alltid sjukt dåligt efter ''tupplur''

Ibland om jag sovit för lite på natten t ex så kan det hända att jag tar kanske en halvtimmes vila på eftermiddagen eller vid 18-tiden, vilket sägs vara bra. Jag mår dock alltid jättedåligt efter detta, ont i huvudet och hela kroppen, i lederna, och illamående. Tröttheten försvinner men känns inte värt när det blir såhär efter.

Är det bara jag som blir så eller är det vanligt? Tycker bara jag hört om hur bra det känns att få vila lite ibland.

• Svar på tråden Mår alltid sjukt dåligt efter ''tupplur''
  • cosinus

Jag är likadan, helt värdelös på att sova på em utan att bli helt förstörd.

Värst var när man var föräldraledig och sov samtidigt som barnet. Då vaknade det och var 100 % pigg på 30 sekunder och man själv kändes sig som en överkörd grävling i 2 timmar innan man var människa igen.

Inte värt det!

• Anonym (Tvärtom)

Tvärtom här, sover helt underbart på eftermiddagen men jätteryckigt på natten. Tror det känns bäst att sova när man inte *måste*, om ni fattar.

• Anonym (Piggekott)

Det där verkar vara väldigt individuellt. Jag mår toppen efter en liten lur, är hur pigg som helst. Min fru däremot är seg och tycker att resten av dagen är förstörd.

• Aniiee

Blir så där om jag sover för lång tupplur, 30 minuter är för länge för mig. Testa att dra ner till 20 minuter.

I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (S)
    Aniiee skrev 2019-06-10 15:31:46 följande:

Blir så där om jag sover för lång tupplur, 30 minuter är för länge för mig. Testa att dra ner till 20 minuter.

Samma här, det räcker med 15-20 min för att få kraft. När jag somnar så känns det sen som om jag sovit betydligt längre och jag känner mig utvilad. jag brukar dessutom sitta upp i soffan när jag tupplurar, inte ligga ner.
  • Anonym (A)

20 minuter tycker jag är en lagom vilotid.

• Anonym (Alltså)

Det är så mycket jag! Om jag sover på dagen behöver jag 2-3 timmar att bli normal och återställd igen, hur det känns? Som att hela jag är bedövad och blockerad 1000 ggr värre än när jag vaknar på morgonen (är ingen trevlig på morgonen),

kan inte prata med någon o allt är så fult och äckligt och jag tänker att jag allllllldrig mer kmr sova på dagen men har alltid gjort om det ändå:(

Har märkt att när jag sover 10-15 min så blir d inte så farligt men 1 timma lr mer är en dag med katastrof humör o mående

Svar på tråden Mår alltid sjukt dåligt efter ''tupplur''