Gravida i Skåne
Hej!
Finns här några fler gravida här som är bosatta i Skåne?
Berätta gärna lite mer om er själva :)
Jag är 23 år , detta är mitt första barn. Har beräknad BF runt den 21 januari 2020. Bor på Österlen.
Hej!
Jag är 23 år , detta är mitt första barn. Har beräknad BF runt den 21 januari 2020. Bor på Österlen.
Hej!
Hej!
Hej!
Jag är 19 bosatt i Landskrona och beräknad BF 9 januari 2020 :)
Jag! 21 år, första barnet. Oplanerat så inte fått riktigt bekräftat när jag har BF. Men skulle tro i mitten av januari :) Bor utanför Malmö.
Hur mår ni?
Jag! 21 år, första barnet. Oplanerat så inte fått riktigt bekräftat när jag har BF. Men skulle tro i mitten av januari :) Bor utanför Malmö.
Hur mår ni?
Välkommen, vad spännande!
Jag har utlöst symtom efter symtom, det har varit en berg-och-dalbana haha. Illamående, ont i brösten, ont i magen, humörsvängningar, förstoppning och nu senast uppblåst som fan. Själv?
Hej!
Hej! Vad roligt! Första barnet?
Vad sjukt. Har EXAKT samma symptom som dig!! Och som värst har det blivit senaste veckan... Speciellt uppblåst (på kvällar som värst!!), illamående om jag inte äter tillräckligt ofta och förstoppning. Ont i brösten och magen har jag haft ett längre tag.
Haha! Jag har inte gått upp ett enda kilo utan snarare ner för jag inte klarar av att äta ordentligt pga illamående och tappad aptit. Hade startvikt på 109.5kg så ligger ganska högt redan dock...
Har ökat 8cm i midjan, vilket är obehagligt med jobbyxor haha. Hade helst sprungit runt i klänning och mjukis men det är inte så poppis i delin...
Vilken vecka är du i? Jag är i v.9 (8+1) och har mitt första bm besök imorgon. Hade VUL i v 4 och 6.
Går in i v.10 imorgon, så 8+6 idag. Hade första samtalet idag och UL om en vecka.
Går in i v.10 imorgon, så 8+6 idag. Hade första samtalet idag och UL om en vecka.
Tydligen har gravidhjärnan redan kommit fram. Hade tydligt fått för mig det var imorgon den 14 kl 14 vi skulle ha mötet. Det var igår. Jag var bombsäker. Hade tittar flera gånger. Fan. Nu vet jag inte om jag kommer kunna få ett möte på de närmsta veckorna då jag sommarjobbar... Helveteeeeee... Skäms så mycket, jag som kämpat för att få partner ledig
Blev missfall för mig denna gången med. Fostret hängde inte med i längden och slutade växa samt hjärtat la av. Blir gyn på måndag för och få ut allting....
Blev missfall för mig denna gången med. Fostret hängde inte med i längden och slutade växa samt hjärtat la av. Blir gyn på måndag för och få ut allting....
Gick det bra? Vad är det för UL du får göra redan i v. 10? Jag vill försöka få så många kontroller jag kan, då jag är väldigt orolig av mig. Jag har inte haft mens på över ett år sen jag slutade med piller. (slutade med minipiller i maj 2018). Har haft gynkontakt därav redan två utförda VUL.
Är det några speciella frågor jag ska förbereda mig inför morgondagens första möte?