• AnonymisJ

    18 ÅR OCH BARTENDER

    Hej!
    Jag är en tjej på 18 år som går första året på gymnasiet, går alltså om ett år då jag egentligen skulle gå i två:an. 

    Jag flyttade till en annan stad för att plugga, men jag ska även bo kvar här efter skolan med min pojkvän. 

    Jag vill till hösten skaffa mig ett extra jobb utanför skolan, och jag har haft tanken på att börja jobba som bartender eller liknande. Men problemet är att jag inte har någon erfarenhet och jag vet inte hur jag ska gå till väga. 

    Jag kan inte gå på barskola i andra länder eller städer. Vill liksom bara ha något enkelt. 

    Kan någon snälla hjälpa mig? Skulle vara så tacksam! 

  • Svar på tråden 18 ÅR OCH BARTENDER
  • Anonym (Bartendern)

    Sannolikt får du börja som diskplocklare eller jobba på ett litet hak där du får servera öl och hjälpa till med lite allt möjligt. Inget superjobb, speciellt inte om du inte är utbildad.

  • Anonym (l)

    Du vill alltså sälja sådant som du inte ens själv får köpa på systemet?
    Lycka till

  • Anonym (...)

    Rekommenderar att söka jobb på Mc Donalds eller liknande restaurangjobb istället. Disk & plock, servering.

  • Anonym (H)

    Jag jobbade som bartender på en krog förut. Fick växla mellan att jobba i disken, som servitris och bartender. Hade ingen som helst utbildning, men fick en lista på de vanligaste drinkarna och dess ingredienser. Var bara att läsa på och träna! Ser absolut inga hinder att du ska kunna få extrajobb på en krog utan utbildning. Gå och fråga!

  • Praktisk58

    Klarar du att säga nej till fulla män som inte ska ha mer ?

  • sextiotalist

    Har för mig att att man måste ha fyllt 20 för att få sälja alkoholhaltiga drycker

  • Anonym (12345)

    Om du ska jobba som bartender, ett tips.
    Skippa att ta en öl efter jobbet det r jättevanligt att personalen ibland sätter sig ner en stund.
    Lite blir till ofta som sedan blir till varje dag.

  • Anonym (ds)

    Dålig koll på om lagarna ändrats men det var 20års gräns för den som bedrev försäljningen och var serveringsansvarig, det är inte samma för personen som i praktiken serverar, tom minderåriga kan lagligt servera.

  • Anonym (Jobbar)

    Jobbar många tjejer som bartender? bjuder ni på drinken ibland om killen är snygg?

  • Anonym (a cut above)
    Anonym (Jobbar) skrev 2021-06-23 01:06:43 följande:

    Jobbar många tjejer som bartender? bjuder ni på drinken ibland om killen är snygg?


    Kan bara svara för min syster som har varit bartender i åtta år innan hon gjorde nåt lite mer seriöst av sitt liv:

    Nej, tjejer som jobbar som bartender är normalt så snygga så det är killarna som försöker bjuda dem. Min syrra blev förföljd av killar överallt både i Sverige och utomlands och i skrivande stund har hon 120 000 följare på insta.
  • PH76
    Anonym (Jobbar) skrev 2021-06-23 01:06:43 följande:

    Jobbar många tjejer som bartender? bjuder ni på drinken ibland om killen är snygg?


    Det finns en hel del kvinnliga bartenders, även om det fortfarande är vanligare med män.

    Japp det händer att de bjuder en snygg kille på drinkar.

    "en som blivit bjuden"
  • Anonym (a cut above)
    PH76 skrev 2021-08-20 17:40:47 följande:
    Det finns en hel del kvinnliga bartenders, även om det fortfarande är vanligare med män.

    Japp det händer att de bjuder en snygg kille på drinkar.

    "en som blivit bjuden"
    Lucky you! Flört
  • Anonym (Jobbar)
    Anonym (a cut above) skrev 2021-08-20 17:17:34 följande:

    Nej, tjejer som jobbar som bartender är normalt så snygga så det är killarna som försöker bjuda dem.Hon har 120 000 följare på insta.


    Är hon glad över det
  • Anonym (Jobbar)
    PH76 skrev 2021-08-20 17:40:47 följande:

    Det finns en hel del kvinnliga bartenders, även om det fortfarande är vanligare med män.

    Japp det händer att de bjuder en snygg kille på drinkar.

    "en som blivit bjuden"


    Trevligt vad blev du bjuden på
  • nnnnnnnn

    Du får nog vara nöjd med det jobb du kan få!
    Skicka ansökan till allt från McD till städning på hotell, mataffärer osv.
    Skriv öppen ansökan till alla restauranger/nattklubbar/barer där du skriver att du vill ha ett första jobb och att ditt drömjobb är att bli bartender, vilket du tror att du skulle passa som eftersom du är noggrann, flitig, social och lättlärd. Men att du inser att det kan bli så att du får börja med andra sysslor och arbeta dej upp.
    Sen ändrar du den ansökan lite så att det står att du söker jobb inom handeln (affärer) eller andra branscher tex städning.
    Oavsett så är det bra att skriva dina positiva egenskaper och om du tror att bartender passar dej så har du en bra grund, då en bartender måste vara ansvarstagande, lättlärd och social.

    Lycka till!

Svar på tråden 18 ÅR OCH BARTENDER