• Anonym (Övertänkaren)

    Känslor för kk?

    Tja!

    Som titeln lyder är jag rädd att jag ev är påväg att få känslor för mitt nuvarande kk. Självklart kan inte någon på internet svara på vad jag eller han känner haha. Jag undrar snarare om ni fått känslor för ett kk nån gång och hur fet gick då?

    Har träffat min kk ca 2 gånger i veckan i en månad och sovit över de gånger vi setts på kvällen. Vi har mellan ?omgångarna? tagit paus från sexet och lagat mat, myst, sett film eller snackat om allt möjligt. Har känts svinbra då vi klickat både inne och utanför sängkammaren. Har aldrig tänkt tanken att det skulle utvecklas till nåt mer förens några dagar sedan när jag började tänka på honom mer och mer och inte bara på vårt sex (vilket dessutom är det bästa jag haft). Så är nu rädd att jag kommer få känslor om jag fortsätter träffa honom.

    Så mina frågor är om ni kan känna igen er i situationen och om ni isåfall har några tips till en förvirrad brud. Är det dessutom dumt att fortsätta ses om jag är påväg att ev få känslor för honom? Vi har som sagt bara setts i en månad så kär är jag definitivt inte men är rädd att det ska byggas på.

    Sorry för flummigt inlägg, tacksam för alla svar.

  • Svar på tråden Känslor för kk?
  • Anonym (Camilla)

    Det är ganska naturligt att man som tjej får känslor när du säger att ni klickar både i och utanför sängen. Vad är det som gör att ni inte kan bli ett par? Vad var förutsättningarna när ni inledde kk relationen. Fortsätt och njut av relationen. Nyhetens behag lägger sig snart. Du kommer inte sluta att känna bara för att avslutar kk. Vem vet - han kanske känner samma sak.

  • Anonym (händer mig altid)

    Förstår att du fallit för killen. Det är otroligt lätt att få känslor för någon man funkar bra med på så många olika plan och träffar så regelbundet. Jag är kvinna och har fått djupare känslor för flera kk´s. En nackdel eftersom jag inte känner för att ha sex med män jag inte är väldigt attraherad, vilket ju så klart då ofta leder till känslor. Men ingen av dessa män har velat annat än kk så det har slutat lite tråkigt och sårande. Kk är inte för mig så nu har jag inte haft sex alls på några år eller orkat dejta.

    Innan du bestämmer dig för att lägga ner hade jag berättat hur jag kände och avslutat er relation om han inte känner samma. Annars slutar det inte bra för dig.

  • Anonym (A)
    Anonym (Camilla) skrev 2019-06-16 04:24:39 följande:
    Det är ganska naturligt att man som tjej får känslor när du säger att ni klickar både i och utanför sängen. Vad är det som gör att ni inte kan bli ett par? Vad var förutsättningarna när ni inledde kk relationen. Fortsätt och njut av relationen. Nyhetens behag lägger sig snart. Du kommer inte sluta att känna bara för att avslutar kk. Vem vet - han kanske känner samma sak.
    Håller med
  • Anonym (Mm)

    Det är vanligt att den ene får känslor, och har absolut inte med kön att göra..

    Kolla med honom hur han känner, om han inte alls kan tänka sig en relation, sluta träffa honom. Så mycket enklare att avbryta nu än sen. Risken är att du får känslor och hamnar i ett jättedumt läge, då kan det vara svårt att avbryta.

    Jag har vart med om samma sak, vi skulle bara ha sex och hänga typ, tog inte lång tid innan han ville mer. Idag är vi ihop :)

  • Anonym (M)

    Jag träffade en kollega och började som KK. Jag hade känslor från början och tyckte han var fantastisk! Dock trodde jag absolut inte han kände likadant så jag sa aldrig något. Det visade sig ju mer vi träffades att det kom fler och fler tecken på att han fattat tycke för mig och en kväll sa han att han var kär i mig :) det har varit lite upp och ner sedan dess men nu är vi på god väg in i ett förhållande. Mitt tips är att vänta lite och fråga sedan rakt ut vad han känner, oavsett vad får du reda på svaret för der jobbigaste av allt (enligt egen erfarenhet) är att undra :) lycka till

  • Anonym (Kvinna36)

    Det är lite svårt att hitta en balans när det kommer till KKn. Bästa sexen har jag med de som jag tycker har en trevlig personlighet och som jag finner attraktiva. Tyvärr kan det gå lite dåligt om man träffar en person som detta ofta. 

    Jag hade en KK som uppfyllde alla dessa krav. Trots det såg jag ingen framtid med honom för vi hade helt för olika sätt att se på livet. Vi ville helt olika saker från vår vardag och osv. Med honom kunde jag ibland känna mer känslor än bara vänskap. Sexen var också fantastisk. Trots det svalna alltid mina känslor när vi inte såg varandra för jag visste att jag aldrig skulle gilla honom om vi var tillsammans mera än de där några dagarna alltid då och då. 

    Jag har ännu kontakt med den gamla KKn men avståndet gör att vi inte just nu träffar varandra. Har en ny KK som jag träffar en gång i veckan. Den här gången valde jag en som jag inte finner lika attraktiv för att undvika känslo grejen. Det fungerar helt bra men sexen är inte lika bra när han inte är lika attraktiv. Måst även erkänna att det satt extra krydda på tillvaron när den andra även kunde väcka lite mera än vänskap i mig tillfälligt. 

  • Normativ

    Jag tror absolut man kan få känslor för kk. Många säger att män är mindre benägna att utveckla de känslorna med en kk då de oftare sägs skilja på sex och sex.

    Delvis tror jag det är tvärtom. Dvs om en man från början upplever få krav och bra sex så slappnar han av och har närmare till känslor.

    Vet inte om jag har något bra råd till dig mer än att planera mindre och njut mer i stunden. Fattar ni tycke så lär du märka det tids nog iaf.

  • Anonym (Övertänkaren)

    Tja!

    Är nu tillbaka ca 4 månader senare. Mina ?känslor? för snubben försvann och vi snackade om vår relation några veckor efter att jag skrev mitt förra meddelande. Han ville inte ha en relation, med någon, men han ville fortfarande ses vilket vi fortsatte göra. Senaste 2 månaderna har vi inte setts lika mycket pga att schemana krockar samt att bi båda prioriterat annat. Det har varit lite annorlunda under den senaste 1,5 månaden ish. Sexet har varit lika nice och har kommit naturligt. Däremot så har vi inte umgåtts lika mycket. Innan har vi oftast gjort saker tillsammans innan/mellan vi legat innan vi kört en till omgång så att säga. Han har dock börjat vara mer ?gullig? igen vilket han var mycket innan vi pratade om vår ?relation?. Han ber mig kyssa honom utanför sängen utan att han vill att det ska leda till att vi går och knullar, jävlas, vill typ alltid mysa och säger att han inte vet vad han skulle göra utan mig. Men som sagt har vår relation ändrats rätt mycket och vi umgås inte alls lika mycket utanför sängen när vi ses.

    Värt att tillägga kanske är att jag träffat en annan (absolut inget förhållande) och det har känts bra men när min kk skriver så vill jag ändå alltid ses. Brukar tänka att det är för att vi har så pass bra sex och att jag aldrig haft det med andra men börjar undra om jag börjar få tillbaka känslor, har börjar tänka på honom mer de senaste 2-3 veckorna :/

    Så??????till er på familjeliv.

    1. Tror ni våra möten förändrats för att han vill skydda mig från att få känslor, för att han inte vill få känslor eller utan anledning?

    Vill verkligen inte få upp ett intresse för hnm igen för vill fortsätta ses och vill inte göra det för komplicerat.

    Återigen är inlägget flummigt som fan, my bad.

  • Anonym (H)

    Jag blev förälskad i mitt fd kk.. Han ville dock inget mer än att vara kk, sedan gick han tillbaka till sin exfru. Jag tänker på honom än idag trots att det gått 3 år.

  • Anonym (Kvinna36)
    Anonym (Övertänkaren) skrev 2019-10-21 23:18:34 följande:

    Tja!

    Är nu tillbaka ca 4 månader senare. Mina ?känslor? för snubben försvann och vi snackade om vår relation några veckor efter att jag skrev mitt förra meddelande. Han ville inte ha en relation, med någon, men han ville fortfarande ses vilket vi fortsatte göra. Senaste 2 månaderna har vi inte setts lika mycket pga att schemana krockar samt att bi båda prioriterat annat. Det har varit lite annorlunda under den senaste 1,5 månaden ish. Sexet har varit lika nice och har kommit naturligt. Däremot så har vi inte umgåtts lika mycket. Innan har vi oftast gjort saker tillsammans innan/mellan vi legat innan vi kört en till omgång så att säga. Han har dock börjat vara mer ?gullig? igen vilket han var mycket innan vi pratade om vår ?relation?. Han ber mig kyssa honom utanför sängen utan att han vill att det ska leda till att vi går och knullar, jävlas, vill typ alltid mysa och säger att han inte vet vad han skulle göra utan mig. Men som sagt har vår relation ändrats rätt mycket och vi umgås inte alls lika mycket utanför sängen när vi ses.

    Värt att tillägga kanske är att jag träffat en annan (absolut inget förhållande) och det har känts bra men när min kk skriver så vill jag ändå alltid ses. Brukar tänka att det är för att vi har så pass bra sex och att jag aldrig haft det med andra men börjar undra om jag börjar få tillbaka känslor, har börjar tänka på honom mer de senaste 2-3 veckorna :/

    Så??????till er på familjeliv.

    1. Tror ni våra möten förändrats för att han vill skydda mig från att få känslor, för att han inte vill få känslor eller utan anledning?

    Vill verkligen inte få upp ett intresse för hnm igen för vill fortsätta ses och vill inte göra det för komplicerat.

    Återigen är inlägget flummigt som fan, my bad.


    För mig skulle det vara ett varningstecken när jag känner behov att skriva om saken här. Det skulle vara ett tecken på att jag känenr något mera än bara vänskap för min kk. I och för sig är vi alla olika och du kanske hör till de som gillar att se saker i text för att förstå dem :)

    Om ert förhållande ändrade efter er diskussion är det antagligen för att han inte vill att du får känslor samtidigt som han ändå vill fortsätta träffa dig. Det att han är gullig och vill ha mys betyder enligt min erfarenhet inte nödvändigtvis något mera än vänskap. Själv behöver jag inte mycket beröring och ömhet men jag vet personer som behöver det regelbundet för att må bra. Det behöver inte betyda att de har känslor för en person men de måst bara få utlopp för sitt behov av närhet. Ibland kan det förstås vara lite svårt att se skillnaden mellan vad bara är att ge in för sitt starka behov av intim kontakt med en annan person och riktiga känslor. 

    Alla är som sagt olika men i mitt fall upplever jag lätt känslor för en person om jag ger den tid och utrymme i mina dagdrömmar. Om jag börjar fundera på något med en person och det tar upp mycket av mina tankar kan jag bli förvirrad vad jag känner för personen. Genast som jag kommer på saken som gjort att personen invaderat mina tankar i vardagen lättar det och då märker jag att det inte har haft något med känslor av kärlek att göra. I vanliga vänskaper är det här inte ett problem men det är om jag blandar sex, närhet och intim kontakt mellan sexen med en person.
  • TonyTiger

    Av egen erfarenhet ska man dra sig ur direkt om man får känslor för sin kk, så vida det inte är ömsesidigt. Man kan bara skadas i längden av det om det fortsätter i samma bana. Men alla fall är olika.

Svar på tråden Känslor för kk?