Inlägg från: Anonym (Q 45) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Q 45)

Gränsen för otrohet

En intressant fråga! Din gräns går vid penetration och det är helt riktigt. Men microotrohet då? Hur ser du på det? Här och på andra ställen (Kik) är ju de flesta männen gifta eller i förhållande som sexchattar och delar bilder. Är det otrohet att ex vis kolla på Intima tråden och kommentera hur snygga och sexiga de exhibitionistiska damerna är och vilka runkmaterial de är? Männen lägger ju också upp bilder så ingen skillnad där.

• Anonym (Q 45)
    Anonym (Nja) skrev 2019-06-16 10:22:45 följande:

"vid penetrering" hur är det helt riktigt? Finns mycket innan det som räknas som otrohet. Självklart olika för alla, men den allmänna definitionen är väl "Otrohet avser sexuella eller romantiska handlingar som bryter mot moraliska krav på sexuell eller romantisk partnerexklusivitet i fasta förhållanden."

Microotrohet räknar jag som otrohet. Ljuger man och går bakom ryggen på sin partner så är man enligt mig otrogen.

När man kommit till penetrering kan man inte bli mer otrogen. Det menar jag är helt riktigt en otrohet. Går inte att vara ?mer? otrogen än så.

Annars håller jag med helt och hållet i vad du säger.
  • Anonym (Q 45)
    Anonym (Nja) skrev 2019-06-16 11:23:20 följande:

Fattade det när jag läst en gång till haha

Ingen fara! Jag kanske uttryckte mig otydligt.
  • Anonym (Q 45)

Jag får för mig att det är vanligare än man tror med sexchatt och PM här. Chattapparna används dagtid och stängs ner under familjetid. Dvs syns inte i telefon. Allt är ju anonymt. Tror inte männen ser det som riktig otrohet.

• Anonym (Q 45)
    Smecker skrev 2019-06-16 19:43:48 följande:

Tror du kvinnorna som gör så ser det som riktig otrohet?

Vete fasen. Troligen inte. Eller så är jag naiv nog att tro att det är färre kvinnor i förhållande som gör det. Jag är singel iaf.
  • Anonym (Q 45)
    Smecker skrev 2019-06-17 09:43:38 följande:

Så kvinnor är renare, kyskare och ärligare personer än män?

Ja det låter oerhört naivt.

Nej inte är kvinnor det! Det var bara en feeling om att det är fler gifta män än kvinnor som håller på. Det är säkert lika. Har ingen insikt i det. Pratar man om otrohet uppfattar jag det som att kvinnor gastar högst om omoral och svek.
  • Anonym (Q 45)
    Anonym (Kanske?) skrev 2019-06-17 15:50:46 följande:

Och nej, rätt och fel är inte alltid så enkelt eftersom människor, deras känslor och relationer är komplicerade.

Jag har ingen lust att fläka ur mig alltför mycket här, det verkar som att det är det som skulle behövas för att få folk att se saken från ett annat perspektiv än uppifrån sin egen höga häst. Så jag drar ett streck här.

Förstår dig fullt och fast! Hyfsat många trångsynta predikanter som har patent på allt. Kram på dig!
Svar på tråden Gränsen för otrohet