Gränsen för otrohet
Däremot håller jag med om att kvinnor och män döms olika på FL, men det betyder ju inte att män är mer otrogna.
Handlar det inte om vilka känslor man har också? Är det inte otrohet/mer otrohet om man också blir förälskad/känslomässigt engagerad i en annan person? Medan sex helt utan känslor för personen inte riktigt är otrohet/inte lika allvarlig otrohet? Är inte otrohet i första hand att man inleder en känslomässig relation med en annan person än sin partner?
Ser ofta här på FL att känslor kan man inte hjälpa.. Det kanske är så. Det finns en jäkla massa olika känslor. Men just kärlekskänslor eller attraktion, är det inte så att man måste vara öppen för att få dessa känslor?
Och nej, rätt och fel är inte alltid så enkelt eftersom människor, deras känslor och relationer är komplicerade.
Jag har ingen lust att fläka ur mig alltför mycket här, det verkar som att det är det som skulle behövas för att få folk att se saken från ett annat perspektiv än uppifrån sin egen höga häst. Så jag drar ett streck här.
Väldigt kul för oss. Det är inte norm för oss heller, vi lever i exakt samma samhälle som alla andra här. Det är ett val. Förstår inte varför folk envisas med att låtsas att de inte har känslor för andra som är härliga. Egoistiskt och snålt att inte vilja se sin partner så där sprudlande lycklig.