Oerhörd skrev 2019-06-19 00:08:18 följande:
Var läste du in att det är på någon annans bekostnad? Jag tyckte mig beskriva precis motsatsen, att det är till bådas fördel. Det är svårt att ha en dialog med någon som läser lite som den vill :/
Oerhörd skrev 2019-06-19 00:08:18 följande:
Så inskränkt du är i ditt lyssnande då. Här är inget trasigt iallafall. Känns det bättre för dig om du får tro det, bara för att våra val inte passar in i din föreställning om hur saker borde vara? Är det jobbigt att vi hittat en annan lösning än att bita ihop och kämpa emot, och landat nöjda, trygga och lyckliga i det?
Det blir såklart på en annans bekostad om inte båda vill vara otrogna eller ha ett öppet förhållande. Du ansåg ju att man missunnade den andra lycka om man inte lät den vara otrogen i princip. Så man ska gå emot sina känslor för att den andra ska få ha sex med andra, annars är man snål och missunnsam. Det är bara till bådas fördel om båda är med på att ha sex med andra.
Njae, alltså det var du som snarare verkade tycka att det var jobbigt att inte andra köpte din syn om att få vara otrogna mot varandra. Det var svar på ditt "snål och missunnsam". Jag bryr mig inte om hur andra vill leva, känner faktiskt vänner som har öppna förhållanden. De försöker dock inte sälja in det till andra monogama, eller kalla dem inskränkta.
Dock så att jag inte alls har något emot att vara i ett öppet förhållande själv (men jag skulle aldrig blanda ihop det med att diskutera om otrohet, eller att säga att jag är otrogen när jag är i ett öppet förhållande). Det är stor skillnad på otrogen och öppet förhållande. Det har jag ständigt framhävt i flera inlägg.