Hur ofta har ni kontakt med era vuxna barn som bor själva?
Just det är frågan. Ni med barn, säg 20+, hur ofta är ni i kontakt? Mina 3 vuxna bor i samma stad, har kontakt ca 1-2ggr i veckan via some. Ses ca 2ggr i månaden.
Just det är frågan. Ni med barn, säg 20+, hur ofta är ni i kontakt? Mina 3 vuxna bor i samma stad, har kontakt ca 1-2ggr i veckan via some. Ses ca 2ggr i månaden.
Jag är 30+ och har två barn. Jag har telefonkontakt med min pappa ca 1-3 gånger i veckan. Sen hälsar jag och barnen på honom i stort sätt 1 gång varje vecka.
Som mamma till två utflugna barn på 21 och, 19 år så blir det Sms/messenger någon gång i veckan, telefonsamtal sporadiskt när vi känner för det eller när det behövs.
Kontakt via sociala medier typ flera gånger om dagen.
Ja 30+, pratar med min mamma varje dag för att jag gärna vill ringa och fråga hur hon har det. Min man pratar mer sällan med sina föräldrar, kanske 1 gång i veckan eller mindre. Jag vet inte varför.
Några gånger i veckan.
Mitt vuxna barn är 21 år och har bott hemifrån 5 år. Hon bor ca 5 timmars resa bort i ett annat land. Vi ses någon gång om året. Vi rings någon gång om året om det är något speciellt. Kontakt via messenger kanske 1 gång i månaden.
Jag själv har sällan kontakt med mina föräldrar. Min mamma bröt jag med för 20 år sen. Har sett henne någon gång i butiken och för nåt år sen kunde jag säga hej. Idag tittar jag åt ett annat håll de gånger vi råkar vara samtidigt i butiken.
Pappa pratar jag med i telefonen kanske 2 gånger om året, vid födelsedagar. Vi råkar på varandra i butiken ibland och då pratar vi. Träffas utöver det kanske 1-2 gånger om året, vid t.ex. nån födelsedag. Så har det varit sen jag var 16 år och flyttade hemifrån. Då hade vi kontakt 1 gång i månaden till en början men efter ett halvår blev det mer sällan, nån gång om året kanske.
Vi äter middag och umgås med min mormor varje helg. Jag växte upp hos mormor, mins föäldrar gick bort när jag var 11. Jag är 25 nu med sambo och 1-åring. Förutom middagen varje vecka så blir det en del kontakt över sociala medier minst 5 dagar i veckan.
Min sambo pratar med sina föräldrar i telefon 1-2 gånger i veckan. De bor en bit bort så vi träffas inte jätteofta men i alla fall 1 gång i månaden.
Jag och de vuxna barnen har en egen chattgrupp på Facebook. Där lägger vi ut bilder och berättar senaste nytt. Det skrivs där varje dag.
Vi ringer varandra väldigt oregelbundet. Det kan bli varje dag under en period, och så kan det gå ett par veckor.
De barn som bor närmast, träffar jag varje vecka. Jag hälsar på dem några timmar ganska ofta, och annars kommer de hit och stannar över helgen. Den som bor längre bort, hälsar på flera dagar åt gången, men där går det 1-2 månader mellan gångerna.
Jag har tre barn i åldrarna 23, 26 och 29. Två bor nära och en bor 20 mil bort. Vi hörs i princip av dagligen och träffas en gång i veckan minst med dem som bor nära och en gång i månaden med den som bor längre bort.
Jag är 40+ och har två skolbarn. Jag har kontakt med mina föräldrar kanske en gång i veckan i genomsnitt. Ibland mer, ibland mindre. Vi träffas kanske 1-2 ggr/månad. Ibland mer, ibland mindre. De bor 10 mil från oss.
jag ringer min mamma en gång i veckan. Hälsar på en gång i månaden.
Jag är 27 och har kontakt med mina föräldrar nästan dagligen via sms, träffas flera gånger i veckan. Bor i samma område, kommer och går med min man & son som jag vill, har fortfarande nyckel till deras radhus. Mina syskon (28/24) är likadana :)
Jag och min vuxna dotter har 150 mil mellan oss, vi ses ca 2 gånger per år, på grund av avståndet.
Vi talas vid via mobil någon gång i månaden men hörs via sms en gång i veckan.