• Bitten

    Sjukbesök för barn

    Hej
    Jag har en fråga. Kan jag ha syskon i förskola och på fritids när jag ska på läkarbesök för syskon?
    Är det någon som vet var jag kan läsa om detta?

    Yngsta barnet skall på en hjärtultraljudsundersökning.

    Ingen annan förälder eller barnvakt finns.

  • Svar på tråden Sjukbesök för barn
  • syntharen
    Bitten skrev 2019-06-16 16:47:21 följande:

    Fast om jag vabbar så kan jag väl inte ha barn på fritids eller förskola?


    Jo det är väl klart du kan det, man kan vabba med ett sjukt syskon och samtidigt ha dom andra barnen på förskola/fritids (om det inte gäller magsjuka och förskolebarn, då måste förskolebarnen också vara hemma). Och du kan vabba med ett barn som ska till läkare eller tandläkare också och ha syskon på förskola/fritids. Hur skulle det se ut om man tog med sig hela barnaskaran på 2 till 5 år t.ex till en läkarundersökning, det hade ju blivit kaos
  • Alexi

    Det finns massor med personer som kan ha invändningar och säga att du måste ta med alla barn. Alltså: Fråga inte! Gör det som funkar bäst för barnet i fråga och för dig, strunta i resten.

  • Anonym (Sara)

    Om jag ska på läkarbesök med ena ungen får den andra gå på förskolan den dagen. Skulle aldrig ens komma på tanken att ta med mig båda mina barn om det verkligen inte behövs, och det gör det ju som tur är inte, eftersom båda ungarna har en förskoleplats.

    Ingen förskolepersonal har sagt något om det.

Svar på tråden Sjukbesök för barn