Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Pågående missfall.

Det är jobbigt m missfall. Har haft ett MA v11. Graviditeten hade avstannat v 7. Blödde kopiöst. Har det inte kommit ut ngt mer än lite slemmiga klumpar (och blod) måste jag nog tyvärr vara lite pessimist och säga att det mesta av graviditeten nog är kvar i livmodern. Jag blödde enorma mängder och det kom ut en slät klump lite större än ett hönsägg. Dagen efter störtblödning med akut skrapning. Om du tycker att du blöder mycket ska du inte tveka att åka in till gynakuten!!!

• Anonym (Hmm)
    Ms W skrev 2019-06-26 12:13:18 följande:

Är i samma situation :( Var på vul igår v.10+1, fostret hade stannat i v.6 :( haft små blödningar men samtidigt molande växtvärk så har ändå hoppats. Men min kropp verkar inte heller stöta ut det själv så måste på skrapning. Om en vecka... kan inte heller ta mediciner för att framkalla ett missfall, för när jag gjorde en abort med det så höll jag på att förblöda, tappa 2liter och repande mej inte på ett år. Så rädd för att skrapningen nu ska förstöra något och att det är något fel på mej i och med missfallet :( är 31år så allt känns så hopplöst :( har äntligen träffat den rätta partnern och så blir det såhär. Känns som att det är mitt fel också. så orolig...

Usch vad ledsamt för dig och din partner. Tycker inte att du ska oroa dig över skrapningen. Det är otroligt ovanligt med komplikationer som leder till att det blir svårt att bli gravid igen efter en skrapning. Fick själv akutskrapas efter en rätt sen MA och det gick bra. Inga problem att bli gravid igen trots att jag var nästan 40!!!

Det är svårt att lita på kroppen igen när den så

att säga sviker men försök att inte oroa dig. Missfall är otroligt vanligt och har du inte drabbats av upprepade missfall så behöver du inte börja oroa dig för att något är fel riktigt än.
Svar på tråden Pågående missfall.