• Sun 16 Jun 2019 23:24
    477 visningar
    3 svar
    3
    477

    IVF - manlig faktor, lång resa..

    Hej!

    Började vår IVF resa för 3 år sedan pga att min man har dålig ?swim up? pga tidigare testikelcancer och därmed cellgifter.

    Vår resa:

    Sprutomgång.1

    1. Plus, men blödde efter 2v.

    2. Minus.

    Sprutomgång 2.

    3. Plus, men blödde efter några dagar igen.

    4. Minus.

    5. Plus, på ultraljud v.8 såg man att fostret dött v.6 sk. ?Missed abortion?.

    6. Plus, v.18 upptäckte man allvarligt och mycket kritiskt hjärtfel. Vi valde abort efter MYCKET om och men i v.21. Detta var nu 1v sedan och jag förstår inte hur man någonsin skall kunna gå vidare, gråter hela tiden, vill så gärna få uppleva en egen frisk liten go bebis, resan känns så lång och tung.

    Någon som är i samma situation som vill dela lite tankar, känslor, erfarenheter?

  • Svar på tråden IVF - manlig faktor, lång resa..
  • Mon 17 Jun 2019 00:27
    #1

    Jag förstår hur tungt det känns just nu :/

    Jag var med om en snarlik situation för många år sedan. Min dåvarande sambo drabbades av ett sent missfall i femte månaden (havandeskapsförgiftning). Det som hjälpte mig komma ur sorgen visade sig vara att vi snabbt började försöka igen och hon blev ganska snart åter gravid. Den andra graviditeten, som gick hela vägen fram, började innan vårt första barn skulle fötts. Så jag har kunnat tänka att om vårt första barn fötts, då hade inte vårt andra barn kunnat finnas.

  • Tue 18 Jun 2019 18:17
    #2

    Så fint tänkt! Det har du ju helt rätt i. Hoppas vi får uppleva detsamma.. dock har vi en ivf-resa framför oss och det har en förmåga att ta lite tid, vara en berg-och-dalbana.. :/

  • Tue 18 Jun 2019 23:12
    #3
    HarmoniMalin87 skrev 2019-06-18 18:17:34 följande:

    Så fint tänkt! Det har du ju helt rätt i. Hoppas vi får uppleva detsamma.. dock har vi en ivf-resa framför oss och det har en förmåga att ta lite tid, vara en berg-och-dalbana.. :/


    För mig var det väldigt länge sedan, barnet som kom till världen då fyller snart 18. Numera ägnar jag mig främst åt donation, men jag tror inte ni är där ännu. IVF är inte en lätt process för kvinnor precis! I vart fall inte den jag följer på nära håll, med dagliga injektioner. Processen kanske är annorlunda när det är manlig faktor? Men slutmålet är ju så underbart, en bebis vid regnbågens slut. Det är väl det man får fokusera på, antar jag
Svar på tråden IVF - manlig faktor, lång resa..