• Mon 17 Jun 2019 21:11
    2718 visningar
    12 svar
    12
    2718

    Trippel dos Letrazol i morgon!!!

    Eje2016 skrev 2019-06-17 19:11:28 följande:

    Hej, jag fattar mig kort.. imorgon är det dags att börja med letrazol trippel dos då jag inte reagerat alls på lägre.. jag undrar när på dagen tog ni eran letrazol vid trippel dos? Jag är rekommenderad att ta morgon, middag och kväll! Är det någon som fått till sig att äta alla på en gång?

    Tack för svar ????


    Jag kan inte riktigt svara på din fråga men reagerade på en mening.. den då du skriver - då jag inte reagerat alls på längre.

    Har du tatt doser som du reagerat på tidigare?

    Jag tog först enkeldos. Funkade 1 av 4. Fick gå över till dubbel. Funkade till en början men sen slutade det. Då fick jag testa enkel igen och reagerade som tänkt, vilket vi också lyckades på. Kan det vara något att diskutera med läkaren om?
  • Tue 18 Jun 2019 05:16
    #3
    Stina17 skrev 2019-06-18 00:02:13 följande:

    Hej!

    Vi planerar syskonförsök. Skulle ta trippelkur letrozol denna gången. Fick inga vidare instruktioner. Tog alla 3 tabletter kl 11 på förmiddagen cd 5-9. Var hos fertilitetsläkare idag på cd 12. En äggblåsa hade växt till 13 mm. Ser väl inte jätteljust ut men jag ska tillbaka om en vecka för kontroll. Ska ta ägglossningstest på fredag och lördag.


    Aha då förstår jag. Ja det normala brukar ju vara att ta alla på en gång. Jag hade en äggblåsa på 14 mm dag 11 så tappa absolut inte hoppet!

    Önskar dig ett stort lycka till!
  • Tue 18 Jun 2019 05:16
    #4

    Förlåt dag 12, inte 11.

  • Wed 19 Jun 2019 04:09
    #9
    Stina17 skrev 2019-06-18 22:35:59 följande:

    Tack lilleskorpans för stödet

    Vår son blev till på andra försöket med letrozol. Räckte då med enkeldos. Han blir 10 månader om några dagar. Vi önskar så att få ett syskon. Jag börjar få "katastroftankar" som att vi inte kommer få fler barn. Fertilitetsläkaren säger dock att jag har jättemånga fina ägg så jag hoppas verkligen att det kommer hända oss igen. Vi är så glada att vi sökte hjälp tidigt för denna processen tar ju så lååång tid... Denna berg och dalbana är så påfrestande mentalt!


    Oja vad jag känner igen mig själv! Vi försökte 3 år med första barnet så jag förstår precis den där berg o dalbanan. Jag har tyvärr inga bra råd att ge. Det är tufft! Vad någon än säger.
Svar på tråden Trippel dos Letrazol i morgon!!!