Sociala koder
Jag tycker att det låter som att du inte helt har insikt i din problematik och att det ställer till det för dig. Att andra märke på dig att du hade ASD innan du själv verkar ju bekräfta det.
Om någon jag träffat på enstaka tillställningar sökte upp mig på Facebook och skrev att hon vill ut och fika eller shoppa med mig skulle jag bli väldigt obekväm. Det är liksom inte så man inleder en vänskap med någon man inte känner särskilt väl. Och jag tycker inte att det är fel att hon försökte förklara för dig varför det var konstigt och "fel" att bete sig så som du gjorde.
Sluta haka upp dig på det du tror är dubbelmoral och andras fel. Jag tror att du ibland kanske missuppfattar situationer och därför tror att andra gör fel. Som exemplet med den fulla tjejen. Det är rätt vedertaget att man ska ta det folk säger på fyllan med en nypa salt. Det kanske är lätt att missa när man har ditt funktionshinder, men jag tycker inte att det är särskilt fel att ångra sig när man har nyktrat till.
När du jämför ditt beteende på sociala medier med Stinas så är du nog rätt fel ute. Som andra har sagt så finns det förmodligen rätt stora skillnader i hur ni kommunicerat med andra där.