Sociala koder
Detta är ett annat sätt att förklara det hela på. Det kan vara vad som helst, de kan vara allt ifrån att folk som själva har fb eller instagram säger att de är fel att ha det, eller liknande. Alltså redan på gymnasiet så tyckte folk de var konstigt att jag pratade med dem från klassen på fb. De va ju inte så att jag inte pratade med dem överhuvudtaget.
Mitt jämförande är väl mer vad som är felet med tex en sådan sak som jag nämnde dvs vad är felet om jag har fb eller om 50 andra har det? Om de var fel att ha fb eller prata på fb som man ska göra eller som är normalt och det folk gör, då skulle ju typ flera miljoner göra likadana fel som jag isf.
Ett annat exempel är om jag vill träffa en vän och föreslår tex att hon och jag ska fika i stan eller shoppa, sä tycker dem personerna att det är konstigt när de är något som de flesta gör idag. Och då menar att jag gör på fel sätt.
Det är väl sådana här fel dem tycker att jag gör och jag undrar då vad de syftar på, om de är någon social kod jag inte fattar. Låter som väldigt tråkiga personer om inte annat.
Skillnaden är ju att jag inte förstår sociala koder och det komiska är ju att dessa personer gör ju mer fel genom att bete sig konstigt när de ska föreställa normala.
Dessa personer förstår ju sociala koder, har mycket kompisar och har inga svårigheter med det sociala så ändå påpekar dem att ha fb eller prata på fb är fel, dem förstår inte och tycker de är konstigt att man vill lära känna dem på en social tillställning tex ett studentfirande.
För mig är det där det brister eftersom deras logik inte håller i längden, de har ju ingenting att säga förutom att de beror på att de är en fingertoppskänsla eller att jag bara gör på fel sätt. De förklarar ju aldrig vad själva velet är och jag tror inte någon annan förstår de heller för det låter mer som att de har hittat på olika fel för de dem gör ör ju mer konstigt än mitt sätt som är fel.
Jag har en diagnos och det är som om att dem har mer diagnos än vad jag har och att jag är normal i detta fall.
Jag tror att de du vill bli vän med antingen är väldigt "svenska" av sig, eller kanske tror att du är romantiskt intresserad. Jag hade personligen blivit glad om någon hade velat ta en fika med mig och lära känna mig men det är pga att jag inte har så många vänner tyvärr. De flesta har fullt upp med sina liv och har inte plats gör mycket mer.
Tyvärr får man inte vara så mycket på. Utan bara prata med folk. Och det är svårt att träffa nya vänner som vuxen. Det måste klicka! Man kan inte bli vän med vem som helst.