Anonym (Jhb) skrev 2019-06-22 17:19:05 följande:
Det va en kille jag skulle träffa för första gången. Vi höll ihop i över ett år. Detta va för 7-8 år sedan.
Det var ett dåligt förhållande men det var ingenting jag pratade med dem om.
De var som sagt inte några riktiga vänner.
Jag hade bara sagt att jag skulle träffa honom och inget mer med det. Då ville de vara snälla och ville inte att jag skulle gå till centrumet ensam. Jag sa att det inte var någon fara, jag hade liksom träffat personer över nätet innan. Jag hade haft pojkvänner från nätet som jag också hade träffat i verkligheten sedan typ femman. De här tjejerna var typ beskyddande och jag ville bara berätta en händelse och förväntade mig inte att de skulle bli sura på mig för att jag hade berättat det. Då tog de upp de med mig inför hela klassen under en lektion.
Jag fattade ingenting vad jag hade gjort för fel. Detta var första bråket och sedan dess var klasen dålig så den var dålig från första början. Efter detta så blev jag utsatt för mobbing fast grövre än dessa små händelser. De va inga vanliga bråk utan de frös ju ut mig eller ja tyckte det fick mycket skit utav mig så enligt dem gjorde jag ju något fel.
Mobbingen var ju bloggen.
Ok, den här situationen. Jag gissar att
Du, en ung tjej, har bestämt träff med en okänd man. Ja, han är okänd även om ni hade skrivit på nätet och du därför tyckte att du kände honom. Det gjorde du inte. På nätet kan folk ljuga hur mycket som helst. De kan verka snälla, men vara våldtäktsmän på riktigt. Du bestämde träff med en man. Han hade kunnat haft med sig två kompisar och en bil, slängt in dig i bilen, kört ut i skogen och turats om att våldta dig. sådant händer, och det försökte tjejerna säga till dig, men du lyssnade inte på dem. Du sade att du hade träffat folk från nätet förr och det hade gått bra. Det är ju en jättekonstig slutsats från dig. Att du haft tur innan betyder ju inte att det inte kan gå riktigt fel nästa gång, det är ju olika män.
Varför tjejerna tog upp detta på lektionen antar jag berodde på att de ville ha lärarens hjälp eftersom du inte förstod vad de var oroliga för. Tjejerna blev arga på dig för att du inte förstod att de försökte hjälpa dig och rädda dig från något som hade kunnat bli väldigt hemskt. Hur det faktiskt gick spelar ingen roll. Det var en situation som hade kunnat gå fel, och det var det de försökte få dig att fatta. Det ÄR ett väldigt annorlunda beteende som ung tjej att ta sådana risker. På det sättet var ditt sätt fel. Du utsatte dig för livsfara. Att du inte fått din diagnos då spelar inte heller någon roll, det var det faktum att du bestämde träff med en främmande man som var problemet. Och, gissningsvis, att du betedde dig surt och otacksamt mot tjejerna när de försökte hjälpa dig. Jag gissar att det var här det vände, eftersom du inte fattade att de faktiskt ville dig väl utan blev sur, så struntade de i dig därefter, dvs du blev utfryst.
Jag är 45 år.