Inlägg från: Anonym (x) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x)

Sociala koder

Anonym (...) skrev 2019-06-19 15:56:23 följande:
    Det enda det här exemplet visar är att pH-tjejen inte ville prata med just dig. Det betyder inte att hon är skev, konstig, eller inte förstår sociala koder. De exempel du berättat om hittills har inte i något fall visat att andra betett sig konstigt. Personerna har däremot varit avvisande mot just dig. Jag tycker att det verkar som att de människor du försökt prata med och bli vän med, omedelbart uppfattar dig som så pass udda och annorlunda att de inte vill prata eller vara sociala med just dig. Inte meningen att vara elak, men jag tror att din funktionsnedsättning är väldigt tydlig för de som inte har din diagnos.
    Fast söker man till Paradise Hotel-ja då är man jäkligt konstig! Men finns ju många olika sätt att vara konstig på. Ligger ju även i betraktarens öga, finns ingen allmänt vedertagen sanning om vad som är konstigt och ej. Utom helt självklara saker då. Men skulle ändå gissa att de flesta vettiga anser att PH-deltagare inte har alla hemma.

Är man på en mottagning, student eller liknande. Då pratar man väl med människorna där? Minglar liksom. Att inte kunna bjuda på att snacka lite med någon som anses konstig, oavsett om det är dokusåpadeltagare eller trådskapare, är snålt (man är snål med att bjuda på sig själv) och självupptaget.

Sen ts så tror jag att du stött på en hel del tråkiga personer. Jag skulle bli glad om en bekant föreslog att vi skulle umgås, fika whatever, trots att vi inte känner varandra allt för bra. Att ta en fika med någon borde man väl också kunna "bjuda på", man kanske får det jättetrevligt? Folk är i allmänhet väldigt icke-spontana och tråkiga ibland.
Svar på tråden Sociala koder