Vad får dig kvinna att vara otrogen?
Jag blev upp över öronen förälskad i karln...
Jag blev upp över öronen förälskad i karln...
Det talar inte helt emot mitt påstående... eskapism kan vara att läsa böcker, se på film, träna... ha en affär vid sidan om. Något som får en att må bättre, kortsiktigt. Jag känner att min relation är ohållbar eftersom jag inte klarar monogami. Lite pinsamt att erkänna, men känner så stark lust till andra män att jag blir knäpp av tanken att vara monogam. Ändå försöker jag för att det är vad som förväntas av mig. Samhällets normer osv. Barnen vill se sina föräldrar tillsammans.
Vad som driver en till otrohet går nog djupare än att man bara vill ha lite pirr. Jag tror att om man gräver lite i VM:s undersökning skulle man nog kunna hitta så mycket mer,..
Fast vilka samhällsnormer menar du säger att du inte kan ha ett öppet förhållande?
Fast din mans samhällsnormer är ju bara hans normer, det finns väl inget som säger att du inte skulle kunna ha ett öppet förhållande med någon annan?
Om du vill leva öppet och din man inte vill det så är ni bara inte kompatibla på den punkten, ni kanske är kompatibla på en massa andra punkter men inte just den. Då får du väga för och nackdelar och avgöra vilket som väger mest för dig.
Men ditt fall är kanske lite speciellt, jag kan för lite om öppna förhållanden men jag har fått för mig att ett öppet förhållande tillåter sex med andra men reserverar känslorna för varandra. Om du vill både ha sex med och vara kär i andra så är det ett regelrätt förhållande, vad finns då kvar att dela med din man?
Och är du ok med att han gör likadant? Faller för någon annan och lägger hela sitt känsloliv och sex på henne istället för dig och delar enbart det praktiska med dig?
Hur sätter man upp en sån deal i praktiken? Om man är kär i någon vill man ju oftast umgås så mycket som möjligt med personen, hur mycket ska man få umgås med den andra och hur mycket med sin partner? Och kommer du acceptera samma deal om/när du slutar vara kär i den andra och din man kanske är kär i någon annan och spenderar det mesta av sin tid med henne?