• Sgtwolf

Vad får dig kvinna att vara otrogen?

Anonym (man) skrev 2019-06-19 18:04:28 följande:

Japp vi påverkas alla av allt runtomkring oss, men problemet är bara att alla är ju inte otrogna när de är missnöjda. Hur kommer det sig att vissa är det och andra inte?

Och om man nu påverkades av vissa faktorer så är det väl ändå inte ok att svika sin partner? Om andra kan hantera missnöje utan att vara otrogna varför kunde inte de?

Hur menar du att jag är emot att människor gör egna val? Jag är emot att människor gör val som innebär lidande för andra. Är inte du det? Eller tycker du att det kvittar vem som drabbas av dina val?

Att äta snask är ju inte riktigt samma sak som att svika någon eller hur? Den enda som drabbas av att äta snask det är jag själv men när jag bedrar min familj så sätter jag DERAS välmående på spel? Ett bättre exempel är väl att köra rattfull med familjen i baksätet. Du kanske tycker det är skitkul att köra i 180 full men din familj kanske inte tycker det, och vad ger dig rätten att sätta deras liv på spel oxå? Borde inte de bli tillfrågade först så de kan kliva av om de inte vill?

Dessutom är väl att be om lov ganska självklart om man gjort en deal med sin partner om att man inte får äta snask Om man har en deal med sin partner om att man INTE får knulla andra så måste man kolla med sin partner först om man vill göra det för det är något man själv sagt ja till och förväntar sig att den andra håller. Eller tycker du att det är ok att bryta vilken överenskommelse när det passar dig? Blir inte det ganska orättvist mot den som då fortfarande tror att du håller det du lovat och håller sig till det ni kommit överens om? Då är det väl bättre att man kollar upp det med sin partner och göra en ny deal så båda kan njuta av samma frihet? 

Om du äter snask kan andra bli lidande. Anhöriga som mår dåligt för din skull när du drabbas av sjukdom tex diabetes. Som känner panik när du får en stroke/hjärtinfarkt. Skattebetalare som ska betala din vård.

Snaskätande, rökning, alkoholdrickande eller utebliven motion. Är ingalunda ett eget val som endast påverkar dig själv. Dina nära och kära påverkad av dåliga livsstilsbeslut. Din omgivning får ofta betala kostnaden för din dåliga val.
Svar på tråden Vad får dig kvinna att vara otrogen?