Inlägg från: Anonym (Lovlie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lovlie)

Vad får dig kvinna att vara otrogen?

Jag var otrogen med en man för att komplettera det jag saknade i sängen därhemma. En dominant man, snygg, stark och oerhört sexig. Välutrustad. Självsäker. Tog för sig utan att vara egoistisk. Väldigt, väldigt manlig.

Dessutom behövde jag bekräftelse på att jag fortfarande kunde locka män. Jag har levt ett väldigt utsvävande sexuellt liv och saknar väl det där med att flörta, bli förförd, förälskelse, ovissheten, längtan...

• Anonym (Lovlie)
    Anonym (Esme) skrev 2019-06-20 12:11:55 följande:

Du tjatar om och om igen att jag inte ska fördöma personen, när den enda som talat om person är du. Är det inte lite ironiskt? Jag har t.ex aldrig sagt att en person som är otrogen måste vara arbetslös, ha psykiska problem m.m. 

Jag skulle definitivt döma handlingen på så vis att jag aldrig skulle bli tillsammans med en person som var känd för att vara otrogen. Men om man inte ska döma handlingen så borde man alltså ge personen en chans? Det skulle inte jag, eftersom jag dras till raka, ärliga människor som vågar göra slut på förhållanden på ett ärligt vis. Jag är inte heller vän med folk som ljuger för mig eller går bakom min rygg, och på så vis är jag konsekvent med vad jag tycker.

Jag anser även att vänner som går bakom ens rygg och  skvallrar om en är svaga personer som inte vågar stå för vad de tycker till mig. Nu har jag inga sådana vänner, men om jag hade det skulle det inte vara långvarigt.

Fast otrohet är en eskapism där man känner att situationen/relationen man är i känns ohållbar. Man orkar inte och vill fly. Samtidigt hoppas man på att man kan reda ut relationen och få det bra igen. Otroheten blir en kortsiktig lösning på ett problem som man hoppas att ens partner aldrig får reda på. I en vänskapsrelation kan man inte riktigt göra samma slags svek, utan då diskuterar man andra svek som inte orsakas av ett basalt behov som man ändå kan säga att sex är. I en vänskapsrelation får man ha andra vänner. I en kärleksrelation får man inte ha andra kärleksrelationer. Eller sexuella relationer. Vill bara tydliggöra den skillnaden, för en vän som sviker gör det för att hen har lust eller är allmänt osympatisk vilket inte blir applicerbart på otrohet. Självklart förstår jag att partnern kan såras, men man hoppas ju att hen aldrig får reda på vad sol hänt.
  • Anonym (Lovlie)
    Anonym (man) skrev 2019-06-20 12:56:46 följande:

Nej det är det absolut inte, det där är en myt som många tyvärr tar för sanning. Enkäter från bla VM visar att relationen inte alls är den vanligaste "anledningen" till otrohet. Den absolut vanligaste anledningen är ombyte och spänning.

Så majoriteten verkar inte alls vilja fly från sitt förhållande eller partner, tvärtom verkar man rätt nöjd och vill gärna ha det kvar. Det man vill är helt enkelt kunna ha sex med olika personer (ombyte) och känna spänning och pirr utan att behöva offra sin relation eller ge sin partner samma frihet (majoriteten av dessa vill inte als att deras partner gör likadant)

Det talar inte helt emot mitt påstående... eskapism kan vara att läsa böcker, se på film, träna... ha en affär vid sidan om. Något som får en att må bättre, kortsiktigt. Jag känner att min relation är ohållbar eftersom jag inte klarar monogami. Lite pinsamt att erkänna, men känner så stark lust till andra män att jag blir knäpp av tanken att vara monogam. Ändå försöker jag för att det är vad som förväntas av mig. Samhällets normer osv. Barnen vill se sina föräldrar tillsammans.

Vad som driver en till otrohet går nog djupare än att man bara vill ha lite pirr. Jag tror att om man gräver lite i VM:s undersökning skulle man nog kunna hitta så mycket mer,..
Svar på tråden Vad får dig kvinna att vara otrogen?