Inlägg från: Anonym (Tveksam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tveksam)

Bilbarnsäkerhet treåringar

Anonym (C) skrev 2019-06-21 11:12:21 följande:

Sverige måste ha samma lag som resten av EU, där de flesta barn vänds vid 1 år/9månader.

Vad har dina barn för stolar hemma?

1 år / 9 månader enligt lag o rekommendationener? Har du någon källa ?
  • Anonym (Tveksam)
    Anonym (C) skrev 2019-06-21 11:14:43 följande:

Det är skillnad på lag och rekommendationer. 15 kg kommer från att kuddar/bältesstolar är godkända från 15 kg.

Troligen för att det finns 4 åringar som väger bara 15 kilo som till ex min dotter. Hon kommer troligen inte bli 25 kilo förre än hon fyller 6 .. att ha en 6 åring bakåtvänd dukar inte på grund av längden
  • Anonym (Tveksam)
    Anonym (Tveksam) skrev 2019-06-21 11:23:42 följande:

Troligen för att det finns 4 åringar som väger bara 15 kilo som till ex min dotter. Hon kommer troligen inte bli 25 kilo förre än hon fyller 6 .. att ha en 6 åring bakåtvänd dukar inte på grund av längden

*att ha en 6 åring bakåtvänd FUNKAR inte **
  • Anonym (Tveksam)
    Anonym (C) skrev 2019-06-21 11:29:15 följande:

Källa på att många barn i Europa vänds redan vid 1 år/9 månader menar du? Det kan du lätt hitta själv om du googlar. Framåtvända bilbarnstolar är godkända från 9 kg.

Fast 9kg är inte lika med 9 månader !!
  • Anonym (Tveksam)
    louisa83 skrev 2019-06-22 00:06:24 följande:

Kollade precis upp mina barn och den ena var 9 kg vid 9 månader. Då var de också för tidigt födda och väldigt små första året. Så jag är säker på att de flesta 9 månader bebisar är över 9 kg

Mitt 1 åring är bara 8 kilo så nej det stämmer inte alls . Inga av mina barn var över 9 kilo vid 9 månaders ålder
Svar på tråden Bilbarnsäkerhet treåringar