Anonym (BBW) skrev 2019-06-20 20:37:38 följande:
Beror lite på hur man är som person, sitter man på små rosa moln och tror att man är helt oersättlig i en relation kan det självklart bli en stor chock när man inser att relationen inte var så unik som man fantiserat om utan att den som väldigt många andra relationer innehåller lite sex vid sidan om. Personligen lider jag inte av den i mitt tycke sjukliga oförmågan att skilja på kärlek och sexuella drifter och exprimenlusta i en relation.
Nja, delvist kan jag hålla med om att många har en naiv syn på förhållanden och tror att deras partner aldrig skulle vara otrogen (been there, done that). Men att ha en mer realistisk syn på människor och förhållanden behöver innebära att man är ok med lögner och svek.
Jag tycker absolut inte det är sjukligt att länka samman kärlek och sex, de ät två skilda saker, sant, men de hör ofta ihop och förstärker ofta varandra. Ett bra sexliv leder ofta till ett bättre förhållande och kärlek leder ofta till bättre sex. Jag tycker det är minst lika sjukligt att se på sex som något enbart mekaniskt, typ två köttbitar som gnuggas. Det känns tomt och meninglöst på nåt sätt och leder enligt min mening till en ganska platt bild av människor.
Håller dock med att experimentlust är bra för att hålla sexlivet igång, men experimentera kan man lika väl göra med varandra ochexperimentlust behöver inte enbart röra sexet utan även känslömässigt.