• Svar på tråden Nu har Expressen också blivit nazister
  • Praktisk58
    Dr Snuggles skrev 2019-06-20 14:53:53 följande:

    Nazister?


    Ja, dom argumenterar för SD, och att SD är Nazi vet ju alla
  • CarinaL26
    Praktisk58 skrev 2019-06-20 14:55:58 följande:

    Ja, dom argumenterar för SD, och att SD är Nazi vet ju alla


    Tänkte du lite för fort?
  • Dr Snuggles
    Praktisk58 skrev 2019-06-20 14:55:58 följande:

    Ja, dom argumenterar för SD, och att SD är Nazi vet ju alla


    Nej. Då vet du inte vad nazister är.
  • Överste Senap

    Tja, vad säger man? Anser du att Expressen är nazister står det dig fritt att tro eller tycka det. Att du kanske inte får medhåll är en annan sak.

  • jerome2

    Om ni på vänsterkanten hade slutat överanvända ordet nazism till allt som inte känns riktigt bra så hade det blivit enklare att ta den riktiga nazismen på allvar.

    Det ordet är så urladdat nu att ingen bryr sig längre.

  • CarinaL26
    jerome2 skrev 2019-06-20 15:56:21 följande:

    Om ni på vänsterkanten hade slutat överanvända ordet nazism till allt som inte känns riktigt bra så hade det blivit enklare att ta den riktiga nazismen på allvar.

    Det ordet är så urladdat nu att ingen bryr sig längre.


    För det första är jag inte vänster (om man inte är som tex Hitler som ansåg Churchill vara kommunist).

    För det andra är det ren okunskap att skylla på andra för att man tar lätt på nazismen.
  • jerome2
    CarinaL26 skrev 2019-06-20 17:03:20 följande:
    För det första är jag inte vänster (om man inte är som tex Hitler som ansåg Churchill vara kommunist).

    För det andra är det ren okunskap att skylla på andra för att man tar lätt på nazismen.
    Mitt inlägg var ju naturligtvis riktat till TS, inte till dig. Jag tar inte lätt på den. Min poäng är att när ordet nazist brukas i vartenda ledare och krönika för att utmåla meningsmotståndare så förlorar det liksom sin mening. Nazism är inte synonymt med striktare invandring!
  • Grossglanz

    Trött på alla pk människor som tar sig rätten att kalla olitänkande för allt möjligt som t.e.x nazist el rasist

  • Oschlaka
    Överste Senap skrev 2019-06-20 15:50:47 följande:

    Tja, vad säger man? Anser du att Expressen är nazister står det dig fritt att tro eller tycka det. Att du kanske inte får medhåll är en annan sak.


    Hen får medhåll av mig bla så du har helt fel!
  • Oschlaka
    jerome2 skrev 2019-06-20 15:56:21 följande:

    Om ni på vänsterkanten hade slutat överanvända ordet nazism till allt som inte känns riktigt bra så hade det blivit enklare att ta den riktiga nazismen på allvar.

    Det ordet är så urladdat nu att ingen bryr sig längre.


    Vi är många som bryr oss! Jag bryr mig! Är jag ingen i dina ögon borde du söka hjälp iså fall!
  • Överste Senap
    Oschlaka skrev 2019-06-22 18:58:55 följande:

    Vi är många som bryr oss! Jag bryr mig! Är jag ingen i dina ögon borde du söka hjälp iså fall!


    Ok, så ni är 2 som tycker Expressen är nazister.

    Det är er rättighet att tycka.
  • Överste Senap
    Oschlaka skrev 2019-06-22 19:41:20 följande:

    från ingen till 2 ....är du ett troll? :P


    Är DU ett troll? Var fick du ingen ifrån?

    Och 2? Vem bryr sig om 2 tycker Expressen är nazister? Eller om 14 tycker det?
  • Oschlaka
    Överste Senap skrev 2019-06-22 20:04:58 följande:
    Är DU ett troll? Var fick du ingen ifrån?

    Och 2? Vem bryr sig om 2 tycker Expressen är nazister? Eller om 14 tycker det?
    DU
  • DanneHade
    CarinaL26 skrev 2019-06-20 17:03:20 följande:
    För det första är jag inte vänster (om man inte är som tex Hitler som ansåg Churchill vara kommunist).

    För det andra är det ren okunskap att skylla på andra för att man tar lätt på nazismen.

    Svär det här är så onödigt av mig, men du gav mig just världens historie-bånge så kan inte hjälpa det.


    Hitler ansåg inte att Churchill var en kommunist. Han ansåg att Churchill var en kapitalist styrd av judiska intressen och att judarna i grunden styrde världen genom kapitalismen.

  • absalon

    Somliga hanterar nazistbegreppet lika slappt och slarvigt som SD:s propagandamakare gjorde i sin erbarmliga "valfilm", där den svenska socialdemokratin utpekas som "nazistisk". Inte bra! Cool

Svar på tråden Nu har Expressen också blivit nazister