• Skrotmorsan

    3 mån sover hela natten ändå trött?

    Hej

    Min dotter sover hela natten, hon kan sova mellan 9-12h under en natt. De enda hon vaknar av är när hon tappar nappen och då hon sover bredvid mig är de lätt stt stoppa tillbaka den, då somnar hon om direkt.

    Hon sover små tupplurar flera gånger om dagen, kanske på en timme ungefär åt gången. Men de jag undrar över är att när hon sovit hela natten så vaknar hon, äter, leker lite sen vill hon sova igen efter ca 1 timme. Får hon inte tillräckligt med sömn om natten? Tycket hon borde va pigg lite längre efter en sådan lång nattvila.

  • Svar på tråden 3 mån sover hela natten ändå trött?
  • lövet2

    Vid 3 månader behöver de sova ofta. Det spelar ingen roll om de sovit tillräckligt under natten - de blir ändå trötta efter en liten stund.
    En av mina ungar sov dygnet runt i den åldern. Han var bara vaken när han åt. Jag såg inte ens hans ögonfärg innan han var ett halvår gammal, för han blundade nästan jämt. Det låter lite extremt, men en del barn behöver sova mycket mer än andra. Så finns det barn, som behöver mycket mindre sömn än andra. Det är jäkligt jobbigt för föräldrarna ...

  • Meemelie

    Vår son är 5,5 månader nu och sover fortfarande ofta. Sover mellan ca 19-07 med lite avbrott för att äta eller vaknar till för att han tappat nappen. Sover ändå mycket under dagen, går lite i perioder men oftast vill han sova igen efter att ha varit vaken i ca 2 timmar, ibland är han vaken tre timmar i rad men då är det ovanligt länge. Har varit så sedan ca 3 månaders ålder även om det nu börjar kunna gå lite längre mellan sovstunderna. Antar att vissa barn behöver sova mer än andra bara!

  • Meemelie

    Vår son är 5,5 månader nu och sover fortfarande ofta. Sover mellan ca 19-07 med lite avbrott för att äta eller vaknar till för att han tappat nappen. Sover ändå mycket under dagen, går lite i perioder men oftast vill han sova igen efter att ha varit vaken i ca 2 timmar, ibland är han vaken tre timmar i rad men då är det ovanligt länge. Har varit så sedan ca 3 månaders ålder även om det nu börjar kunna gå lite längre mellan sovstunderna. Antar att vissa barn behöver sova mer än andra bara!

Svar på tråden 3 mån sover hela natten ändå trött?