Jag råkar hela tiden påträffa drama queens/manipulerade/lögnare/förtalare människor hela tiden
Hej!
Jag är en man och jag råkat träffa dessa kvinnor som råkar hamna i min omgivning jämnt och jag blir helt tokig på det. Jag blir förtalat och har aldrig någonsin fått in knepet hur jag skall hantera dessa människor.
Det är nästan samma sak varenda gång. De blir tokiga i mig men på grund av deras personlighet så har jag aldrig blivit attraherad av de. När de inser att jag inte tycker de är attraktiva övergår det till någon form av passiv aggressivitet där de inte står ut med mig pratar illa om mig bakom min rygg.
Dessa människor hamnar i min omgivning, det kan gälla studier någon form av kurs som skall pågå i e vis period eller något liknade sammanhang där jag bara inte kan dra mig undan på grund av att det är kursperiod eller klassrum.
Den senaste kvinnan har hamnat i min omgivning i en vis form av sammanhang som är komplicerad att nämna.
Denna kvinna gav inte upp med sina komplimanger och konstant talade om hur speciell jag var och hur trygg hon känner sig inför mig. Hon talade om sin offer-historia där hon har avbrutit kontakten med sina två kompisar och det var bara ''deras fel'' tydligen. Redan av den historian förstod jag direkt att hon är ''En av de'' tänkte jag. Jag anade direkt att hon är en sådan typ som hela tiden tar på sig offerkoftan. Hon gick över senare till komplimang-bombningarna. Och att jag är en av de hon känner att hon kan vara så öppen med. Det är alldeles tokigt för det var i princip första gången vi hängde med varandra.
När hon anade att jag gillade någon annan började hon övergå till den kvinnan och de umgicks. Därefter har det varit väldigt kyligt med kvinnan. Precis som vanligt så råkar jag träffa dessa människor som förtalar och jag blir stämplad av någonting som jag aldrig får något svar på vad som gick snett. Det blev bara kyligt.
Hon har uppvisat många gånger där hon har pratat illa om andra människor som hon nyligen påträffat. Hon pratade dessutom illa med den kvinnan jag tycker om och sa samtidigt: ''Du har väl också problem med henne med tanke på att ni två kom så bra överens förut?''. Jag blev paff och blev tokig på henne men för att inte få henne i någon form av att spela att hon är offret, sa jag bara att den kvinnan är helt okej och att jag inte känner igen mig det hon nämner.
Jag är upprörd och framförallt ledsen. Jag är mycket förtivlad för jag påträffar dessa former av människor nästan hela tiden. Och nästan jämnt när jag faller i förälskelse med någon. I det här fallet vart det mycket speciellt för att i det här fallet tyckte vi om varandra och det hade hänt någonting.
Jag blir liksom aldrig i fred. Det skall alltid dyka upp dessa människor som blir tokiga i mig och sedan övergår till någon form av passiv aggressivitet och pratar illa om mig.
Nu är jag inte säker på om just denna tjej pratat illa om mig, men enorma misstankar existerar. Med tanken på hur mycket skitsnack hon pratar om andra.
Hur hanterar man dessa människor egentligen?! Det känns som om jag alltid skall påträffa någon sådan här galning som skall sabotera alltihopa. Hur hanterar man de? Det här känns som m det var sista droppen, för jag känner mig just nu riktigt olycklig. Jag brydde verkligen mig om denna kvinnan som jag gillade så mycket.