• Anonym (Hur hanterar ni dessa?)

Jag råkar hela tiden påträffa drama queens/manipulerade/lögnare/förtalare människor hela tiden

Hej!

Jag är en man och jag råkat träffa dessa kvinnor som råkar hamna i min omgivning jämnt och jag blir helt tokig på det. Jag blir förtalat och har aldrig någonsin fått in knepet hur jag skall hantera dessa människor.

Det är nästan samma sak varenda gång. De blir tokiga i mig men på grund av deras personlighet så har jag aldrig blivit attraherad av de. När de inser att jag inte tycker de är attraktiva övergår det till någon form av passiv aggressivitet där de inte står ut med mig pratar illa om mig bakom min rygg.

Dessa människor hamnar i min omgivning, det kan gälla studier någon form av kurs som skall pågå i e vis period eller något liknade sammanhang där jag bara inte kan dra mig undan på grund av att det är kursperiod eller klassrum.

Den senaste kvinnan har hamnat i min omgivning i en vis form av sammanhang som är komplicerad att nämna.

Denna kvinna gav inte upp med sina komplimanger och konstant talade om hur speciell jag var och hur trygg hon känner sig inför mig. Hon talade om sin offer-historia där hon har avbrutit kontakten med sina två kompisar och det var bara ''deras fel'' tydligen. Redan av den historian förstod jag direkt att hon är ''En av de'' tänkte jag. Jag anade direkt att hon är en sådan typ som hela tiden tar på sig offerkoftan. Hon gick över senare till komplimang-bombningarna. Och att jag är en av de hon känner att hon kan vara så öppen med. Det är alldeles tokigt för det var i princip första gången vi hängde med varandra.

När hon anade att jag gillade någon annan började hon övergå till den kvinnan och de umgicks. Därefter har det varit väldigt kyligt med kvinnan. Precis som vanligt så råkar jag träffa dessa människor som förtalar och jag blir stämplad av någonting som jag aldrig får något svar på vad som gick snett. Det blev bara kyligt.

Hon har uppvisat många gånger där hon har pratat illa om andra människor som hon nyligen påträffat. Hon pratade dessutom illa med den kvinnan jag tycker om och sa samtidigt: ''Du har väl också problem med henne med tanke på att ni två kom så bra överens förut?''. Jag blev paff och blev tokig på henne men för att inte få henne i någon form av att spela att hon är offret, sa jag bara att den kvinnan är helt okej och att jag inte känner igen mig det hon nämner.

Jag är upprörd och framförallt ledsen. Jag är mycket förtivlad för jag påträffar dessa former av människor nästan hela tiden. Och nästan jämnt när jag faller i förälskelse med någon. I det här fallet vart det mycket speciellt för att i det här fallet tyckte vi om varandra och det hade hänt någonting.

Jag blir liksom aldrig i fred. Det skall alltid dyka upp dessa människor som blir tokiga i mig och sedan övergår till någon form av passiv aggressivitet och pratar illa om mig.

Nu är jag inte säker på om just denna tjej pratat illa om mig, men enorma misstankar existerar. Med tanken på hur mycket skitsnack hon pratar om andra.

Hur hanterar man dessa människor egentligen?! Det känns som om jag alltid skall påträffa någon sådan här galning som skall sabotera alltihopa. Hur hanterar man de? Det här känns som m det var sista droppen, för jag känner mig just nu riktigt olycklig. Jag brydde verkligen mig om denna kvinnan som jag gillade så mycket.

• Svar på tråden Jag råkar hela tiden påträffa drama queens/manipulerade/lögnare/förtalare människor hela tiden
  • Anonym (Göran)

Jag har egen erfarenhet av detta också. Jag tror därför att kvinnor beter sig så här, även mot varandra.

• Anonym (H)

Jag skulle säga att det är någonting med dig som attraherar sånna människor in i ditt liv. Hur behandlar du dessa tjejer? Kan det vara att du omedvetet ger signaler om att du är intresserad? Undvik att hamna i situationer där de anförtror sig till dig. Va tydlig från början att du inte är intresserad. Att vara trevlig och visa att man bryr sig kan lätt tolkas som att man är intresserad av mer än bara vänskap.

Med tydlig så menar jag att du klart och tydligt säger att du inte är intresserad. Att du tar avstånd helt plötsligt är nog en orsak till att de blir knäppa. Tror mig det hände mig en gång å jag har aldrig varit sådan innan. En kille jag träffade var i perioder avståndstagande å sen kunde han bara helt underbar på alla sätt och vis. Detta gjorde att jag aldrig visste var jag hade honom och en osäkerhet växte. Sista gången han tog avstånd brast det för mig.

Jag skulle gissa på att du ger tjejerna blandade signaler även om ni inte har sex och närhet. Att de sedan snackar skit om dig handlar om att de innerst inne är sårade vilket visar sig genom ilska. Så börjar du få känslan att nån tjej är intresserad av mer ta upp det direkt.

• Anonym (?)

Obegriplig text. Vad pratar du om? Sluta använda ord du inte behärskar och om du skriver ett inlägg, ge det ett innehåll.

Anonym (H) skrev 2019-06-23 21:31:44 följande:

Jag skulle säga att det är någonting med dig som attraherar sånna människor in i ditt liv. Hur behandlar du dessa tjejer? Kan det vara att du omedvetet ger signaler om att du är intresserad? Undvik att hamna i situationer där de anförtror sig till dig. Va tydlig från början att du inte är intresserad. Att vara trevlig och visa att man bryr sig kan lätt tolkas som att man är intresserad av mer än bara vänskap.

Med tydlig så menar jag att du klart och tydligt säger att du inte är intresserad. Att du tar avstånd helt plötsligt är nog en orsak till att de blir knäppa. Tror mig det hände mig en gång å jag har aldrig varit sådan innan. En kille jag träffade var i perioder avståndstagande å sen kunde han bara helt underbar på alla sätt och vis. Detta gjorde att jag aldrig visste var jag hade honom och en osäkerhet växte. Sista gången han tog avstånd brast det för mig.

Jag skulle gissa på att du ger tjejerna blandade signaler även om ni inte har sex och närhet. Att de sedan snackar skit om dig handlar om att de innerst inne är sårade vilket visar sig genom ilska. Så börjar du få känslan att nån tjej är intresserad av mer ta upp det direkt.

Du kan nog ha rätt. Just av att kvinnan jag gillar numera ger någon form av kylig attityd så har det verkligen gjort mig väldigt olycklig. Så pass att jag har tänkt på mörka tankar. Det har lett till mig att vända mig till samtalsstöd. Där jag fick bekräftelse att jag är en person som allmänt är vänligt mot alla och presenterar mig artigt och liknade. Jag frågade dock om hon menade att jag kanske ger mixade signaler men det menade hon att jag inte gör. Men du är nog inte helt fel ute. Jag blir bara helt tokig att det händer mig hela tiden och slutligen händer det just med en kvinna som gillade mig och som jag gillade henne väldigt mycket. När det saboterades var det verkligen droppen för mig och jag blev alldeles nedstämd.

Jag börjar fråga mig hur fan man skall hantera detta. Vad skall jag göra, hur skall jag visa tydliga signaler? Kan du ge lite mer konkret tips om hur jag skulle kunna bete mig och samtidigt ändå vara artig?
  • Anonym (H)
    Anonym (Hur hanterar ni dessa?) skrev 2019-06-23 22:02:45 följande:

Du kan nog ha rätt. Just av att kvinnan jag gillar numera ger någon form av kylig attityd så har det verkligen gjort mig väldigt olycklig. Så pass att jag har tänkt på mörka tankar. Det har lett till mig att vända mig till samtalsstöd. Där jag fick bekräftelse att jag är en person som allmänt är vänligt mot alla och presenterar mig artigt och liknade. Jag frågade dock om hon menade att jag kanske ger mixade signaler men det menade hon att jag inte gör. Men du är nog inte helt fel ute. Jag blir bara helt tokig att det händer mig hela tiden och slutligen händer det just med en kvinna som gillade mig och som jag gillade henne väldigt mycket. När det saboterades var det verkligen droppen för mig och jag blev alldeles nedstämd.

Jag börjar fråga mig hur fan man skall hantera detta. Vad skall jag göra, hur skall jag visa tydliga signaler? Kan du ge lite mer konkret tips om hur jag skulle kunna bete mig och samtidigt ändå vara artig?

Har du frågat hon du är intresserad av om något hänt? Kan det vara att du av vana och rädsla gör att den andra tjejen har snackat skit att du har ändrat ditt beteende?

Tyvärr finns det inget sätt som är tydligt och som man skulle klassa som trevligt. Man könner sig hård och elak när men uttryckligen säger jag är inte intresserad, men man är inte det. När man vill säga något sådant på ett snällt sätt lindar man ofta in orden och det blir inte tydligt utan man måste tolka. Är man då intresserad av personen är man ofta blind vilket gör att man misstolkar.

Skulle det vara så att du går en känsla av att nån vill mer ta upp det som att du uppfattat vissa signaler som ger dig intrycket att hon är intresserad av mer och förklara sedan att du är det. Eller så frågar du rakt ut. Jag har träffat killar som ansett att vi varit på dejt när jag bara sett det som kompishäng.

Risken för att de snackar skit om dig kommer att minska om du är tydlig redan från början. Då har de sluppit bergodalbana mellan hopp och förtvivlan. De blir säkert ledsna o h arga till en börjar men det kommer gå över snabbare när de klart och tydligt vet var du står.
  • AndreaBD

Lär dig känna igen kännetecknen, så behöver du inte råka ut för såna! Du borde väl nästan känna igen dem numera? Sedan är det ju viktigt att du inte blir ihop med en sån ändå. Folk gör så ibland - de tänker att det kanske ändå inte är så farligt, eller de känner sig just så ensamma, eller de tror att de kan ändra personen..... Undvik detta! Om du känner igen varningstecken hos en person, avbryt kontakten bara! 

Anonym (H) skrev 2019-06-23 22:19:36 följande:
    Har du frågat hon du är intresserad av om något hänt? Kan det vara att du av vana och rädsla gör att den andra tjejen har snackat skit att du har ändrat ditt beteende?

Tyvärr finns det inget sätt som är tydligt och som man skulle klassa som trevligt. Man könner sig hård och elak när men uttryckligen säger jag är inte intresserad, men man är inte det. När man vill säga något sådant på ett snällt sätt lindar man ofta in orden och det blir inte tydligt utan man måste tolka. Är man då intresserad av personen är man ofta blind vilket gör att man misstolkar.

Skulle det vara så att du går en känsla av att nån vill mer ta upp det som att du uppfattat vissa signaler som ger dig intrycket att hon är intresserad av mer och förklara sedan att du är det. Eller så frågar du rakt ut. Jag har träffat killar som ansett att vi varit på dejt när jag bara sett det som kompishäng.

Risken för att de snackar skit om dig kommer att minska om du är tydlig redan från början. Då har de sluppit bergodalbana mellan hopp och förtvivlan. De blir säkert ledsna o h arga till en börjar men det kommer gå över snabbare när de klart och tydligt vet var du står.
    Hon kan nog kanske inte var intresserad tillbaks. Men poängen är att kontakten med henne var mycket fint och jag hade kunnat tänka mig behålla henne som vän innan det kyliga dök upp. Men jag kanske bara har fel i allting. Vi kanske ändå kan vara vänner och behålla kontakten. Det känns bara som om allting har förändrats.

Jag har haft samtal med den kvinnan efter att Drama Queen-tjejen sa saker som fick mig att tänka på att jag bör be om ursäkt. När jag gjorde det, så fick jag det bekräftat att ingenting var på tok. Men det kan å andra sidan vara svårt att säga att saker är på tok. Jag vet inte.

Jag vet inte hur jag kan på en gång markera tydligt egentligen. Jag bara är en sådan vänlig person, jag kan inte riktigt säga att jag ger mixade signaler, jag vet inte vad jag gör i sådan fall.

Skall jag alltså gå rak på sak och säga att jag är icke intresserad? Det är precis som du säger, man tror att man är elak men man är kanske inte det.

Jag gillade ditt inlägg. Den var intressant! Lite psykologi i det hela om hur människor fungerar. Det var spännande. Det kanske därför de får en passiv aggressivitet beteende. För att känslorna har hunnit blivit så pass starka att fallet blir väldigt hårt när de får det bekräftat och sedan övergår till någon form av elakt beteende.

Det där om att man får intrycket att någon är intresserad. Skall man även där fråga rakt ut? Det känns mer läskigare!

AndreaBD skrev 2019-06-23 22:38:21 följande:

Lär dig känna igen kännetecknen, så behöver du inte råka ut för såna! Du borde väl nästan känna igen dem numera? Sedan är det ju viktigt att du inte blir ihop med en sån ändå. Folk gör så ibland - de tänker att det kanske ändå inte är så farligt, eller de känner sig just så ensamma, eller de tror att de kan ändra personen..... Undvik detta! Om du känner igen varningstecken hos en person, avbryt kontakten bara! 

Jag känner igen kännetecknet ganska omgående och därav blir jag ointresserad  ganska direkt. Jag kan inte heller bara avbryta kontakten hux flux för de syns till i de sammanhangen jag måste synas till. Som t.ex klassrum eller en kurs som varar i någon period och liknade ställen. Jag träffar verkligen dessa personer nästan överallt. Nu senast har det verkligen resulterat till nedstämdhet som jag börjat gå på samtalsstöd för. Jag orkar verkligen inte mer med en energikrävande person och som dessutom upplever jag pratar illa om mig. Det var verkligen sista droppen. Det är nästan samma form varenda gång. Jag är intresserad av någon och så kommer en tredje part som är intresserad av mig och klarar inte av att jag är intresserad av någon annan som därav blir passiv aggressiv emot mig.

Anonym (?) skrev 2019-06-23 21:34:55 följande:

Obegriplig text. Vad pratar du om? Sluta använda ord du inte behärskar och om du skriver ett inlägg, ge det ett innehåll.

Ursäkta!

Jag är medveten över min grammatikfel och stavningsfel!
  • AndreaBD
    Anonym (Hur hanterar ni dessa?) skrev 2019-06-23 22:42:27 följande:
    Jag känner igen kännetecknet ganska omgående och därav blir jag ointresserad  ganska direkt. Jag kan inte heller bara avbryta kontakten hux flux för de syns till i de sammanhangen jag måste synas till. Som t.ex klassrum eller en kurs som varar i någon period och liknade ställen. Jag träffar verkligen dessa personer nästan överallt. Nu senast har det verkligen resulterat till nedstämdhet som jag börjat gå på samtalsstöd för. Jag orkar verkligen inte mer med en energikrävande person och som dessutom upplever jag pratar illa om mig. Det var verkligen sista droppen. Det är nästan samma form varenda gång. Jag är intresserad av någon och så kommer en tredje part som är intresserad av mig och klarar inte av att jag är intresserad av någon annan som därav blir passiv aggressiv emot mig.
    Även om du måste träffa personen, för att ni går i samma kurs eller så, så behöver du inte ha personlig kontakt med henne. Om det är så att personen inte verkar förstå vinkarna, och ändå tar kontakt med dig, pratar, osv.  - försök vara så "tråkig" som möjligt. Gör dig ointressant helt enkelt! 
    AndreaBD skrev 2019-06-24 00:02:25 följande:
    Även om du måste träffa personen, för att ni går i samma kurs eller så, så behöver du inte ha personlig kontakt med henne. Om det är så att personen inte verkar förstå vinkarna, och ändå tar kontakt med dig, pratar, osv.  - försök vara så "tråkig" som möjligt. Gör dig ointressant helt enkelt! 
    Men jag är orolig att utses som arrogant person. Blir jag inte heller någon typ av en hemsk människa inför de andra om jag uppvisar sådant beteende mot en person?
  • fornminne

Ts, jag är själv tjej och var tidigare en tjej som hade lätt att få vänner, som många - framför allt tjejer - anförtrodde sig åt. Detta ledde till att jag drog till mig en hel del psykfall och drama queens. Orsaken var att jag var för snäll och tolerant. Energitjuvar av den typen det handlar om här, har ofta en välutvecklad radar för sådant. Andra orkar inte med dem, men de märker vilka de ska vända sig till, vilka som inte sätter gränser. Jag fattade inte själv att det var så här, för jag har egentligen aldrig varit mesig. Jag kan säga ifrån. Men jag är öppen, social och en bra lyssnare. Problemet tidigare var snarare att jag själv inte hade tillräckgt bra filter för att sortera bort de människor som inte förtjänar min tid och uppmärksamhet. Det är jag bättre på nu och då slipper jag oftast dessa. Jag utstrålar inte heller längre att jag har tid och ork för alla. Jag är fortfarande öppen och social, men mer selektiv och släpper inte in vem som helst i mitt liv. Sen stämmer det inte att de flesta kvinnor beter sig så här eller beter sig illa, som någon skrev, utan en viss kategori gör det. Även män. Ibland fick jag problem även med män tidigare, oftast för att de blev kära i mig eller misstolkade mina signaler. Medan kvinnorna ville ha mig som sällskap och terapeut, men gav sällan något tillbaka. Nu har jag färre vänner, men de jag har är riktiga vänner som inte utnyttjar eller är drama queens. Jag vet inte om detta kan hjälpa dig ts, eller vilka sammanhang du hannar i som gör att du ständigt drar till dig "fel" personer. Det enda jag kan råda dig till är att vara tydligare, mer selektiv samt sätta gränser.

• AndreaBD
    Anonym (Hur hanterar ni dessa?) skrev 2019-06-24 05:04:41 följande:
    Men jag är orolig att utses som arrogant person. Blir jag inte heller någon typ av en hemsk människa inför de andra om jag uppvisar sådant beteende mot en person?
    Det är möjligt att fler än bara den personen kommer att tycka att du verkar lite tråkig. Men om det är en kurs där du är för att lära dig något, är det då så himla viktig att alla får ett jättebra intryck av dig? Om tjejen är en riktig energitjuv och orsakar dig alla möjliga problem, så väger nog det tyngre. Skulle jag tycka i alla fall. 
  • Anonym (Suck)

Är väl helt normalt att en dizzad försvarar sig?

Blanda inte in drama queens i din övriga slänghög.. de älskar sex, de älskar äventyr, de älskar kärlek pch upptåg. Ett liv me dem blir aldrig tråkigt. De åldras inte.. så står man ut med deras utagerande får man så mycket annat liv istället... tänk på det när du sittermed din trötta huvudvärkstjej. Hihi

Svar på tråden Jag råkar hela tiden påträffa drama queens/manipulerade/lögnare/förtalare människor hela tiden