• Jooosen

    Inför ivf nr 2

    Halloj.

    Jag och min sambo har varit oförklarligt barnlösa i snart 2 år. Han har toppen spermier och jag har inga hinder vad man kan se. Dock tror jag själv att jag ev kan ha endometrios. Vi har gjort ett landstingsfinansierat försök. Korta protokollet med gonal f och fyramadel. 10 ägg ut, 7 befruktade, 4 klarade sig. De satte in ett ägg medan två kunde frysas. Minus på färskförsök. Av de frysta klarade bara ett av två upptining. Minus på frysförsök oxå. I augusti kommer vi förmodligen köra igång igen. Har fått hem alla papper och doser. Kommer köra exakt samma dos som förra gången.

    Nu till min fundering. Jag har redan en kass inställning till att det inte kommer funka denna gång heller. Jag söker desperat på nätet om olika tillskott samt även blodförtunnande (vilket jag är sugen på att testa). Vad gjorde ni annorlunda inför andra omgången? Är det någon mer som ska köra igång ivf nr 2 som kanske vill bolla lite tankar här?


    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Svar på tråden Inför ivf nr 2
  • Bunny on speed
    Jooosen skrev 2019-06-25 15:18:29 följande:

    Åh vad roligt att höra! Hade ni några konstaterade ? fel ? när ni skulle påbörja ivf?


    Nej, vi har ingen aning om vad som är fel.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Jooosen
    Bunny on speed skrev 2019-06-26 14:17:13 följande:

    Nej, vi har ingen aning om vad som är fel.


    Det är så frustrerande.. samma hos oss
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Bunny on speed
    Jooosen skrev 2019-06-26 15:50:21 följande:

    Det är så frustrerande.. samma hos oss


    Önskar en utredning innebar mer...utredning
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Limarie

    Nu är jag tillbaka igen här i forumet efter vårt första försök i maj. Det tog tid innan jag kunde läsa om andra här igen, följer IVF våren 2019 osv.

    För oss blir det också nästa försök i augusti. Jag testar det korta protokollet en gång till. Tyvärr hade jag redan högsta dosen så de kan bara switchar hur mycket av Menopur/Bemfola jag ska få. Hoppas på mer än 5 ägg respektive inte mindre. Är så rädd inför ett ev besked att det blev inget befruktad ägg denna gången heller eller att man ser ännu mindre ägg på ul.

    Första IVF var fylld med nyfikenhet och osäkerhet för att man inte visste hur man reagerar på läkemedlen osv. Men denna nya ångesten är annorlunda.

    Vi har provat nu i juni också på egen hand. Tagit Lutinus då i naturlig cykel då jag inte använde de under IVF. Alltså vad vidrigt detta är, ffa när man är på semester.

    I juli provar vi så klart också.

    Jag gillar inte denna sommar särskilt mycket och ffa inte när man upplever PMS symtom trots Lutinus. Hoppas bara att mensen inte kommer under 12 dagar då jag verkligen vill att Lutinus förlänger min lutealfas.

  • louisa83

    Skulle någon kunna förklara för mig vad som menas med "korta protokollet" och "långa protokollet" som alla pratar om? Jag bor i Grekland så vet inte vad detta är.

  • Jooosen
    Limarie skrev 2019-06-27 18:01:09 följande:

    Nu är jag tillbaka igen här i forumet efter vårt första försök i maj. Det tog tid innan jag kunde läsa om andra här igen, följer IVF våren 2019 osv.

    För oss blir det också nästa försök i augusti. Jag testar det korta protokollet en gång till. Tyvärr hade jag redan högsta dosen så de kan bara switchar hur mycket av Menopur/Bemfola jag ska få. Hoppas på mer än 5 ägg respektive inte mindre. Är så rädd inför ett ev besked att det blev inget befruktad ägg denna gången heller eller att man ser ännu mindre ägg på ul.

    Första IVF var fylld med nyfikenhet och osäkerhet för att man inte visste hur man reagerar på läkemedlen osv. Men denna nya ångesten är annorlunda.

    Vi har provat nu i juni också på egen hand. Tagit Lutinus då i naturlig cykel då jag inte använde de under IVF. Alltså vad vidrigt detta är, ffa när man är på semester.

    I juli provar vi så klart också.

    Jag gillar inte denna sommar särskilt mycket och ffa inte när man upplever PMS symtom trots Lutinus. Hoppas bara att mensen inte kommer under 12 dagar då jag verkligen vill att Lutinus förlänger min lutealfas.


    Ja man släpper aldrig hoppet om att kanske kanske lyckas på egen hand! Vilken klinik går ni på? Gjorde icsi på äggen eller inte? Denna ständiga oro. Vi får försöka njuta av sommaren så gott det går.
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Ölandstoka
    Limarie skrev 2019-06-27 18:01:09 följande:

    Nu är jag tillbaka igen här i forumet efter vårt första försök i maj. Det tog tid innan jag kunde läsa om andra här igen, följer IVF våren 2019 osv.

    För oss blir det också nästa försök i augusti. Jag testar det korta protokollet en gång till. Tyvärr hade jag redan högsta dosen så de kan bara switchar hur mycket av Menopur/Bemfola jag ska få. Hoppas på mer än 5 ägg respektive inte mindre. Är så rädd inför ett ev besked att det blev inget befruktad ägg denna gången heller eller att man ser ännu mindre ägg på ul.

    Första IVF var fylld med nyfikenhet och osäkerhet för att man inte visste hur man reagerar på läkemedlen osv. Men denna nya ångesten är annorlunda.

    Vi har provat nu i juni också på egen hand. Tagit Lutinus då i naturlig cykel då jag inte använde de under IVF. Alltså vad vidrigt detta är, ffa när man är på semester.

    I juli provar vi så klart också.

    Jag gillar inte denna sommar särskilt mycket och ffa inte när man upplever PMS symtom trots Lutinus. Hoppas bara att mensen inte kommer under 12 dagar då jag verkligen vill att Lutinus förlänger min lutealfas.


    Förstår och håller med så mycket. Första försöket kändes spännande för att allt var så nytt, bävar för ångesten som förmodligen kommer att kanta hela nästa behandling. Hoppas så klart att det blir en fruktsam sommar och att ingen av oss behöver göra ivf i höst :)
  • Ölandstoka

    Jag har en fråga, hur blev er första cykel efter behandlingen?

    Jag har min första cykel efter ivf och är på dag 17 idag och har verkligen noll tecken på äl. Jag är ju oregelbunden men brukar alltid ha lite känningar långt före dag 17.. Misstänker att alla hormoner har ställt till det, vet ni om det är vanligt?

  • Ölandstoka
    louisa83 skrev 2019-06-27 18:16:11 följande:

    Skulle någon kunna förklara för mig vad som menas med "korta protokollet" och "långa protokollet" som alla pratar om? Jag bor i Grekland så vet inte vad detta är.


    Här finns två olika metoder för behandling. I den korta börjar du med injektioner direkt efter mens. I den långa nedreglerar du kroppen med nässpray några veckor innan mens, sen när mensen kommer börjat du med injektioner.
  • louisa83
    Ölandstoka skrev 2019-06-28 08:19:55 följande:

    Här finns två olika metoder för behandling. I den korta börjar du med injektioner direkt efter mens. I den långa nedreglerar du kroppen med nässpray några veckor innan mens, sen när mensen kommer börjat du med injektioner.


    Tack för svar. Då har jag själv gjort den korta här i Grekland utan att veta om att det kallas för den korta. Visste inte ens att man kan köra en behandling med nässpray också!
Svar på tråden Inför ivf nr 2