Kan alla få långt hår?
Kan alla få långt hår och har alla en gräns då håret inte kan bli längre?
Kan alla få långt hår och har alla en gräns då håret inte kan bli längre?
Nej, det tror jag inte. Vissa ( jag t. ex) har sprött hår som går av lätt. Finns inte en chans till långt hår här. Och ja, jag toppar regelbundet, använder Redken antisnap, tvättar sällan , använder aldrig värme på håret, borstar inte blött, har ätit alla möjliga slags vitaminer osv. Det tunnas ut med tiden och stannar vid en viss längd.
Tänkte på det häromdagen faktiskt, jag tror inte alla kan få det även fast min frisör säger att alla kan få det. Men jag får aldrig längre än längst ner på skuldrorna. Undrar verkligen varför det är så?
Jag tar hand om håret ganska bra tycker jag...toppar det bara, försöker köpa bra hårprodukter även fast alla verkar ha blivit sämre. Tvätta det 1-2 ggr i veckan. Kvalitén är ganska bra men verkar som sagt finnas en maxlängd. Även när jag var liten blev det aldrig långt utan bara axellångt.
Jag tror inte att alla kab få det.
Alla har ju olika förutsätningar och olika kvalité på håret.
Mitt går till strax nedanför midjan men det kan inte bli längre än så. Jag har försökt men det slutar helt enkelt att växa där.
Jag tror faktiskt inte det.. Jag känner en tjej som i flera år försökt spara ut sitt hår. Hon har välvårdat, fint och helt ofärgat hår. Men det växer inte längre än till axlarna på henne. Hon har haft samma längd på håret sen vi gick i gymnasiet.. Idag är vi närmre 30 år och inget har hänt!
Håret har ju en viss livslängd och den varierar från person till person. Vissa har hårstrån som växer i 2-3 år och andra har hår som växer i 5-6 år. Det gör ganska stor skillnad på längden.
Eftersom hår växer ca 1 cm/månad kan man då lätt räkna ut att vissa inte kan få riktigt långt hår.
Sedan spelar nog tjockleken in också. Har man tjocka hårstrån är de ofta tåligare och går inte sönder lika fort.
Jag har ett bra hår och har fått det att växa sig lite längre men sen tar det stopp. Kanske om jag inte toppade det alls på ett år att det skulle växa ner i ändan på mig men inte annars och då skulle det vara väldigt slitet och fult.