3:e barn eller ej
Är gravid med nr 3 barnen, kommer i sep. Barnen är 10 och 4 år. Maken har i 2 år önskat nr 3, jag har ej orkat men tanken ändå funnits där. Men sedan strulade spiralen p-piller gjorde mig konstig och så sa vi "Blir det så blir det". Nr 2 var svår att få, kämpade i nästan 2 år med mf osv. Så jag trodde det skulle ta längre tid då vi ej prickade äl osv. Men efter 4 mån kom plusset. Lite skräckblandad förtjusning. Vi vet vad vi har, ej hur det kommer bli. Grabbarna börjar bli större och klarar mer själva, de sover hela nätterna i stort sett osv. Samtidigt så har vi haft en längtan någonstans. Tänk om jag ångrar mig om 5 år. Jag vill inte bli allt för gammal. Stora pojken blev ledsen, som någon skrev, han kommer ihåg hur tufft första v var då han var 6 år. Nu är han mkt förväntansfull men ororlig att något ska gå.fel med mig eller bebis. Lillebror älskar bebisar så han är överlycklig. Där är jag dock själv lite ororlig då han varit vår lille plutt, eftersom han var så svår att få. Att han ska känna sig åsidosatt. Just nu känns det som ett bra beslut men visst lite oro Hur det ändå blir. Många som har tre säger att då känns det som familjen är en helhet, komplett. Man har en liten flock att ta hand om. Vi älskar barn, för allt för dem och lagt mkt av vår egentid åt sidan tidigare då vi har svårt att få barnvakt och så. Nu kommer det dröja ännu längre innan vi får det men samtidigt vet vi att småbarnstiden får så oerhört fort. 10 åringen vill ju mer och mer vara själv och med kompisar. Haha då fick jag ut mina funderingar så här på morgonen också;).
Hur går tankarna TS?