Inlägg från: Anonym (AfS-kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AfS-kvinna)

Vilket parti och varför?

AfS. Därför att det är det parti som står mig närmast på nästan alla områden. Deras företrädare är kompetenta och är inte "karriärpolitiker" . AfS är partiet med fest ryggrader och högst i tak.

• Anonym (AfS-kvinna)
    Anonym (SD) skrev 2019-06-25 21:49:40 följande:

Afs är meningslöst att rösta på. De kommer aldrig ens komma upp till 4 % spärren så en röst på dem är en bortkastad röst.

Hur tror du att SD kom dit de är idag? Genom att magiskt komma upp över fyra procent direkt? Det tog årtionden för SD att komma in i riksdagen. AfS lyckades bättre i sitt första val än vad SD gjorde. En röst är dessutom aldrig bortkastad om man röstar efter tanke och hjärta. Och gillar man inte dörrmattorna i SD så...
  • Anonym (AfS-kvinna)
    Anonym (SD) skrev 2019-06-25 22:45:55 följande:

Faktum är att afs aldrig ens kommer komma upp över spärren.

Igen, vad tänker du om SDs historia? Hur kom de dit de är nu? AfS ökar dessutom hela tiden, utan att få något MSM-utrymme.
  • Anonym (AfS-kvinna)
    Anonym (SD) skrev 2019-06-25 22:58:44 följande:

Så många finns det inte heller som delar afs åsikter.

Många, många. Och det är hela tiden fler. Många kommer ifrån SD, såklart. Eftersom att AfS på många plan talar till de värden som fick folk att först börja rösta på SD och som de nu givit upp.

Din reaktion(som jag hela tiden möter från en viss typ av SD:are) är för övrigt talande, du debatterar inte andra partiers, som tar SDs väljare, existens. Du provoceras alltså inte av partier som KD, NMR, Kristna Värdeparitet, MED etc, därför att de är inget hot och de är inte i mångt och mycket vad SD var innan #LexKarlsson och hela dörrmatte-strategin började implementeras. AfS är hotet (vilket är synd, SD utan dörrmattor behövs och kunde vara en bra samarbetspartner). Du anar inte hur många svikna SD-väljare som gått över till AfS jag personligen känner.
  • Anonym (AfS-kvinna)
    Anonym (SD) skrev 2019-06-25 22:56:05 följande:

Hur kom alla partier i riksdagen dit de är nu? Bara för att afs, piratpartiet och alla andra småpartier finns så betyder inte det att de någonsin kommer komma in i riksdagen.

Nu ställde jag ju visserligen frågan till dig och har ännu inte fått något svar....
  • Anonym (AfS-kvinna)
    Anonym (?) skrev 2019-06-25 22:59:55 följande:

Men att SD var litet i början men växt på senare år kan väl bero på att partiet inte ser likadant ut nu som när det startade? En spontan tanke bara.

När SD kom in i riksdagen var de ganska ursprungliga. Jag hade lagt min röst på dem då.
  • Anonym (AfS-kvinna)
    Anonym (SD) skrev 2019-06-26 11:59:37 följande:

Nej. Det enda som lönar sig är att rösta på partier som redan finns i riksdagen. Röstar man exempelvis på SD ja då bidrar man till att SD kanske blir någon promille större än moderaterna osv.

Och vad gör det för skillnad menar du? Kommer sjuklövern att vara mer villiga att samarbeta med SD då? Är de speciellt villiga nu ens när SD lagt sig platt och "värnar liberala värden"(JÅs ord)? Trots att SD nu kör på sjuklövern-politik så vill de inte samarbeta. Därför att SD(trots att de har samma) har "fel värdegrund", är "rasister", är elaka och får inte vara med och leka. Sjuklövern har(på riksdagsplanet) total beröringsskräck.

Och hur tänker du att SD kommit in i riksdagen om alla tänkt att "det är meningslöst att rösta på ett parti utanför riksdagen"? I så fall kan man ju lika gärna säga att det är meningslöst att rösta på SD eftersom att de ändå inte får vara med och leka. Trots en miljon väljare. Men jag tycker inre att det är meningslöst att rösta på SD om man lägger en upplyst(och uppdaterad) röst efter hjärna och hjärta. Däremot är det meningslöst med alla dessa slentrian-SD:are. De som försvarar SD med näbbar och klor och med sjuklövernretorik - dvs genom att på intet vis framhäva sig själva, utan istället lägga allt krut på att svartmåla andra. Som du som på frågan o vad och varför du röstar svarar "SD, ingen förklaring behövs". Men det är väl klart att det behövs en förklaring. För det första delar alla såklart inte din världsbild och för det andra, vill du värva väljare så tala om vad de finner hos SD, vad som är bra, varför du drogs till SD. Sekterism.
Svar på tråden Vilket parti och varför?