• Anonym (Mamma24)

Vilket av alternativen är bäst?

Hej! Tänker införskaffa lite saker till min bebis som är beräknad om ca 4 veckor. (Madrass till spjälsäng,skötbädd,madrassskydd och filt samt snuttefilt) undrar då om det är mer ekonomiskt att åka till Ikea (ca 50min resväg med bil) eller att köpa en madrass med sämre kvalité som dessutom är ca 100kr dyrare på Jysk, och sedan åka in 30min till närmsta stad och handla resterande dyrare? Tack för svar!

• Svar på tråden Vilket av alternativen är bäst?
  • Anonym (X)

Hur vet du att madrassen på jysk är sämre? Ikea borgar ju inte direkt för kvalitet...

• Anonym (Mamma24)
    Anonym (X) skrev 2019-06-27 15:00:53 följande:

Hur vet du att madrassen på jysk är sämre? Ikea borgar ju inte direkt för kvalitet...

Jysk märke är ju inte direkt känt från mitt håll.. har aldrig heller upplevt att deras möbler har varit i bra kvalité. Ikea har jag upplevt ha bättre kvalité på sina möbler och ex sängar. Såg dock nu att det skiljer ca 6kr mellan Jysk billigaste madrass och Ikeas billigaste..
  • brallison
    Anonym (X) skrev 2019-06-27 15:00:53 följande:

Tänkte säga samma sak - sen när skulle IKEA har bättre kvalité på saker i jämförelse med Jysk?
    En annan sak som jag märkt däremot, IKEA och Jysk har olika mått på barnsängar. Så, har du köpt spjälsängen på IKEA, kanske passar in Jysks madrass där.
  • Monkii

Om du ha lång resväg kanske det blir billigare att beställa med hemleverans.

• Tow2Mater

Du dividerar om att resa 30 minuter eller 50 minuter, enstaka resa? Allvarligt?

Svar på tråden Vilket av alternativen är bäst?