• Anonym (Rädd)

Knöl i kinden ? Farligt ???

Hej ! Jag undrar om det är någon mer som har haft en knöl i kinden alltså inne inne i kinden. Den är hård men rörlig och går att flytta på den. Rädd för att det ska vara något farligt... är ung och detta upptäckte jag igår aldrig haft det tidigare.

• Svar på tråden Knöl i kinden ? Farligt ???
  • Anonym (H)

Det kan ingen här svara på. Ring vårdcentralen!

• McIris

Vart i kinden? Jag en knöl under käkbenet som jag kan ploppa fram som är 1x1 cm säkert och den har jag haft i typ 25 år. En fettknöl förmodligen. Har aldrig kollat.

• Anonym (Anneli)

Också haft en sådan sedan tonåren. Går att röra på, gör inte ont. Frågat läkare, inget farligt.

• Anonym (Rädd)
    McIris skrev 2019-06-27 23:21:57 följande:

Vart i kinden? Jag en knöl under käkbenet som jag kan ploppa fram som är 1x1 cm säkert och den har jag haft i typ 25 år. En fettknöl förmodligen. Har aldrig kollat.

Vad lugn jag blev !! Har samma som dig inte under käkbenet med liksom ?på? käkbenet inne i kinden. Dök din bara upp en dag ? Märkte du av den ? Kan du fortfarande känna den och flytta på den ?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Anneli) skrev 2019-06-27 23:30:55 följande:

Också haft en sådan sedan tonåren. Går att röra på, gör inte ont. Frågat läkare, inget farligt.

Tack för svar . Kollade du upp din ? Vad sa läkaren i såna fall? Blir så lugn när jag hör att andra också haft eller har en sådan knöl
  • McIris
    Anonym (Rädd) skrev 2019-06-27 23:48:32 följande:

Vad lugn jag blev !! Har samma som dig inte under käkbenet med liksom ?på? käkbenet inne i kinden. Dök din bara upp en dag ? Märkte du av den ? Kan du fortfarande känna den och flytta på den ?

Jag märkte den bara en dag, har nog varit där. Men är din knöl stenhård eller är den fast, men ändå lite elastisk?
  • Anonym (Rädd)
    McIris skrev 2019-06-28 09:41:55 följande:

Jag märkte den bara en dag, har nog varit där. Men är din knöl stenhård eller är den fast, men ändå lite elastisk?

Vet inte riktigt men hård är den inte super stor men går att flytta på den...
  • McIris
    Anonym (Rädd) skrev 2019-06-28 12:03:31 följande:

Vet inte riktigt men hård är den inte super stor men går att flytta på den...

Ok. Med största sannolikhet en fett el broskknöl. Men kolla med en läkare.
  • Anonym (Rädd)
    McIris skrev 2019-06-28 12:46:49 följande:

Ok. Med största sannolikhet en fett el broskknöl. Men kolla med en läkare.

Tack ska absolut kolla upp det ! Men känns ändå bra att höra från andra att de har samma problem och att det är helt ofarligt .
Svar på tråden Knöl i kinden ? Farligt ???