Inlägg från: eemeliee |Visa alla inlägg
  • eemeliee

Misofoni

Jag har misofoni, det är så jävla jobbigt. Är relationens största bekymmer, speciellt under mina graviditeter då det blir värre.

Jag klarar inte av ljuden från när folk äter och dricker. Smaskande, tuggande, sväljande gör mig galen. Klarar inte heller ljudet av andning. Blir vansinnig!

Bakgrundsljud är en räddning! Men det är inte ovanligt att jag får gå från matbordet, myskvällen i soffan och att jag och sambon får sova i olika rum.

• eemeliee
    Anonym (Ensam) skrev 2019-06-28 21:57:00 följande:

Skönt att höra att jag inte är ensam, har samma problem med alla dom ljusen. Matsunsen är väldigt jobbig, och klarar heller inte hög andning och snarkningar. Smask och tugg ljud är jobbiga när någon äter något hårt är jobbigt. Håller på att spricka i hela kroppen.

Känner verkligen igen känslan av att jag ska spricka, när jag hållit inne vreden för länge.

Jag har dock inga bekymmer med snarkningar så när sambon gått över från andning till snarkning så är det lugnt.
  • eemeliee
    Anonym (Ensam) skrev 2019-06-29 13:52:14 följande:

Hur hanterar din sambo detta? Tar han illa upp när du stör dig på något han gör?

Jag har försökt förklara, men han har svårt att förstå. Och det är klart att han tar illa upp och blir irriterad när jag regelbundet pikar/skäller på honom för att han andas eller tuggar.

Försöker att inte visa eller säga något men tycker att det är svårt.
Svar på tråden Misofoni