Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Misofoni

Misofoni är väl en neurologisk störning. Men ja jag har det.

Man är mer än överskänslig mot vissa ljud, inte bara ljudöverkänslig som i hyperakusi.

Utan man kan bli rentav galen av vissa ljud. Ilskeutbrott, hjärtklappning, svettningar, man måste fly, vilja slå till personen som typ andas.

Tuggande, av äpplen, att någon andas. Knaprar på något.

Det är inte lätt att leva ihop med någon ts, det förstår jag. Öronproppar är det jag kan komma på. Fast det är svårt. Vad säger de professionella?

• Anonym (Maria)

Misofoni är väl en neurologisk störning. Men ja jag har det.

Man är mer än överskänslig mot vissa ljud, inte bara ljudöverkänslig som i hyperakusi.

Utan man kan bli rentav galen av vissa ljud. Ilskeutbrott, hjärtklappning, svettningar, man måste fly, vilja slå till personen som typ andas.

Tuggande, av äpplen, att någon andas. Knaprar på något.

Det är inte lätt att leva ihop med någon ts, det förstår jag. Öronproppar är det jag kan komma på. Fast det är svårt. Vad säger de professionella?

• Anonym (Maria)
    Anonym (Ensam) skrev 2019-06-28 21:57:00 följande:

Skönt att höra att jag inte är ensam, har samma problem med alla dom ljusen. Matsunsen är väldigt jobbig, och klarar heller inte hög andning och snarkningar. Smask och tugg ljud är jobbiga när någon äter något hårt är jobbigt. Håller på att spricka i hela kroppen.

Matdstunder är jättejobbigt ibland, ibland äter jag före eller efter familjen för det blir bättre så. Exploderar nästan av ilska av tuggande och människor som slår i besticken hela tiden i tallriken. Liksom hugger på ngt sätt i maten ned i tallriken.
Svar på tråden Misofoni