Misofoni
Detta känner jag igen! Vissa ljud gör mig bara helt vansinnig! Värst är smaskande, sväljningar och andningsljud. Jag fattar liksom inte hur vissa personer kan låta så mycket när dom andas. Jag kan inte göra det om jag ens försöker. Sen tål jag inte viskningar. Blir galen och måste byta kanal i panik om det kommer nån reklam där dom viskar. Av nån anledning verkar det populärt att använda viskande kvinnoröster, jag skulle liksom bara vilja slå till människan med där rösten. Tål inte heller vissa typer av röster. Min dotter tittar en del på youtube och vissa där pratar så fruktansvärt irriterande. Tål inte hesa röster heller. Dubbade barnprogram är en pina. Usch, önskar att det fanns nåt att göra. Äter tex inte tillsammans med min sambo. Det låter alldeles för mycket. Han liksom vräker i sig maten så det blir alla möjliga typer av ljud. Tack o lov låter min dotter inte så mycket när hon äter. Men vissa youtubers borde förbjudas, dom liksom äter och pratar samtidigt! Ljudböcker är bara att glömma för min del. Vill ibland klösa av mig öronen om nån har fel röst eller gör nåt ljud. Skönt att man inte är ensam om detta iaf! : )