• Anonym (Gift i 12 år)

Relationsproblem och behov

Detta blir ett krångligt och långt inlägg!

Min man skrev ett brev till mig istället för att prata och jag svarade med att jag behöver något annat i mitt liv.

Vilket han tog som att jag inte behöver honom.

Men vår bakgrund är att han haft minst 7 tjejer bakom min rygg. Han har åkt 28 mil enkel väg och skylt på att han ska göra annat än sanningen. Som jag sen fick veta att han träffade en tjej. Han påstår att han tänkte men gjorde aldrig något. Han sov hos en tjej med våra barn när jag var borta och påstår att de var bara vänner men min äldsta dotter sa att dom kysstes i soffan. Vilket han säger är något hon fått för sig. Men hon säger det än idag om vi möter den kvinnan på stan att den kvinnan kysste pappa förr. Och de är 7 år sen. Samma kvinna säger att dom sätts flera ggr och haft sex. Han nekar men ändå fortsatt ha kontakt med henne fast han sagt till mig att han inte har det. Han har sökt tjejer på dejtingsidor. Ja listan är lång. Och så dum som man varit så har man trott gång på gång på orden.

Så jag anser att han har visat gång på gång att han inte behöver mig utan han har gärna andra i sitt liv. Så då blir ju mitt liv att jag behöver annat än lögner, otroheter och oroligheter än att ha det så här.

Men jag är tydligen boven som sagt att jag behöver annat i mitt liv.

Dessutom skrev han för han tycker det är svårt att prata om saker och nu inte vill prata efter det jag skrev. Men han har inte pratat om något som behövs på ca 2 år.

Att han är otrogen så ofta borde väl vara tecken på att han inte behöver mig egentligen. Så varför kan jag inte behöva annat än lögner!?

• Svar på tråden Relationsproblem och behov
  • H Moody

Usch, tungt! Är själv man dock, men kan ändå sätta mig in i din situation. Har tänkt tanken flera ggr själv under åren att söka något vid "sidan av".. men inte vågat ta chansen eller "risken" så att säga. Är väldigt attraktiv och vet om det, får oftast komplimanger och flera "inviter", nästintill dagligen. Kan ärligt uppskatta en liten oskyldig flirt och älskar verkligen att prata, chatta på gränsen till det "förbjudna". Dock har jag stannat vid just det och fått den "bekräftelse" och uppmärksamhet jag kanske inte fått på hemmaplan.

Men, för att återgå till din situation, så är han uppenbart otrogen. Kommer så även fortsättningsvis vara det! 
    Därmed inte sagt att han inte älskar dig, men där måste du själv värdera hur värt det är att leva i hans bubbla och lögn. Hade han varit ärlig från början och sagt som det var hade du kanske haft det enklare att gå vidare. Dock i en tillvaro fylld med misstänksamhet och konstant känsla av brutet förtroende.

Du gör bäst i agera utifrån din magkänsla och göra det som är bäst för DIG själv!

Otrohet är ett vanligare inslag i relationer än vi ens kan föreställa oss. Tro mig! Det går att gemensamt gå vidare efter det, men kommer vara fruktansvärt jobbigt.

Bestäm över ditt egna liv och dina egna förutsättningar och gör det du känner är rätt för DIG!

Lycka till

• Xzx
    Anonym (Gift i 12 år) skrev 2019-06-28 19:32:55 följande:

Detta blir ett krångligt och långt inlägg!

Min man skrev ett brev till mig istället för att prata och jag svarade med att jag behöver något annat i mitt liv.

Vilket han tog som att jag inte behöver honom.

Men vår bakgrund är att han haft minst 7 tjejer bakom min rygg. Han har åkt 28 mil enkel väg och skylt på att han ska göra annat än sanningen. Som jag sen fick veta att han träffade en tjej. Han påstår att han tänkte men gjorde aldrig något. Han sov hos en tjej med våra barn när jag var borta och påstår att de var bara vänner men min äldsta dotter sa att dom kysstes i soffan. Vilket han säger är något hon fått för sig. Men hon säger det än idag om vi möter den kvinnan på stan att den kvinnan kysste pappa förr. Och de är 7 år sen. Samma kvinna säger att dom sätts flera ggr och haft sex. Han nekar men ändå fortsatt ha kontakt med henne fast han sagt till mig att han inte har det. Han har sökt tjejer på dejtingsidor. Ja listan är lång. Och så dum som man varit så har man trott gång på gång på orden.

Så jag anser att han har visat gång på gång att han inte behöver mig utan han har gärna andra i sitt liv. Så då blir ju mitt liv att jag behöver annat än lögner, otroheter och oroligheter än att ha det så här.

Men jag är tydligen boven som sagt att jag behöver annat i mitt liv.

Dessutom skrev han för han tycker det är svårt att prata om saker och nu inte vill prata efter det jag skrev. Men han har inte pratat om något som behövs på ca 2 år.

Att han är otrogen så ofta borde väl vara tecken på att han inte behöver mig egentligen. Så varför kan jag inte behöva annat än lögner!?

Du vet ju uppenbarligen hur läget är. Vill du vara i den situationen du är i, bli bedragen osv och tycker det är nice - stanna kvar.

Om inte - lämna honom och gå vidare med ditt liv.

Vad är så svårt? :S

• Anonym (Camilla)

Hm, har jag inte läst en variant på det här alldeles nyss?

• Anonym (Hon)

Så sjukt! Människan har ju ingen empati. Han sätter sina egna behov först, sedan ljuger han om det. 

Jag har en vän som har vart gift i 13 år. Hon berättade för 1 år sedan att det var en man som var besatt av henne. Hon hade blivit smickrad av uppmärksamheten då detta var en väldigt fin och trevlig man. 
    Jag märkte sedan att hon var förälskad i denna man och hon blev tvungen att bryta helt för att inte riskera sitt äktenskap. 
    Det hade aldrig hänt något mellan dem, hon svor på det och jag trodde på henne.

Jag diskuterade även detta med min man. Han var säker på att hon har vart otrogen. Jag svor på att hon inte hade det.

Fick nu veta att min man haft rätt. Hon har vart så in i helvete otrogen med denna man och även andra män.

Din man ljuger. Tycker du ska lämna honom. 

• Twinmom13

Mycket kan jag förlåta, men aldrig otrohet. För mig går det inte att reparera förhållandet efter nåt sånt.

Tilliten är raserad och varje stund jag inte har ögonen på min man så skulle jag fundera över vad han gjorde. Varje sms skulle jag misstänka.

Ingen av oss skulle må bra av detta. Barnen skulle inte må bra av detta. Att mamma är ett irriterat vrak varje gång pappa inte är hemma, att få agg mot pappa för att dom förstår att det är han som är orsaken till att mamma mår dåligt.

Han är dessutom så patetisk att han försöker skylla på dig.

Oavsett om han säger att han behöver dig eller inte, den båten gick för 7 år sen när han valde någon annan framför er familj. Oavsett vad som egentligen hände.

Svar på tråden Relationsproblem och behov