Inlägg från: Anonym (Nix pix) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nix pix)

    bisex

    Quattro89 skrev 2019-06-29 14:09:17 följande:

    Varför ska han behöva ångra det? Det var hans liv och han gillade det antagligen. Inget fel med samkönat sex. Säg att det inte är nått fel över det och kanske utveckla nått av det istället


    Han behöver inte ångra det. Men som hans nuvarande partner hade det  räckt för att jag skulle säga tack och adjö.

    "Inget fel med samkönat sex" säger du. Nej må så vara, men jag vill inte ha sex med en man som haft det. Än mindre ett förhållande.
  • Anonym (Nix pix)
    Anonym (maria) skrev 2019-06-30 02:04:45 följande:
    så tänker jag också ,kanske skulle klara av om det va en gång av att han va nyfiken ,men att han va ihop med den manen i ett år ,det är svårt att handera
    Du får känna efter, men ha inte dåligt samvete för att lämna.
    Det finns gränser...
  • Anonym (Nix pix)
    Anonym (H) skrev 2019-06-30 19:13:38 följande:

    Lämna han då så han kan få en bättre kvinna som inte är homofobisk.


    Man behöver nog inte vara "homofob" för att avtändas av tanken på sin man med en annan man i en sexuell relation.
  • Anonym (Nix pix)
    Anonym (maria) skrev 2019-06-30 19:48:08 följande:

    Nej jag är inte homofobisk ,om han nu hade träffat nån och haft sex en gång så kanske jag skulle hantera det mycket bättre, men tanken på att han blev påssat av en äldre man i ett helt år gör det väldigt svårt för mej


    Att lämna honom för något som hände för mer än 20 år sedan känns drastiskt, men jag kan mycket väl förstå känslan.
  • Anonym (Nix pix)
    Anonym (H) skrev 2019-07-01 10:30:39 följande:

    Klart du är homofob om du inte kan hantera en sån sak. Bättre du lämnar han istället då om du inte ens kan hantera en sån sak.


    Du har fel.
    Det är inget homofobt över att inte vilja ha en man som utfört sex med en annan man.
    Det är en känsla man har full rätt att ha.
  • Anonym (Nix pix)
    Xzx skrev 2019-07-02 13:50:56 följande:
    Haha vad snackar du om? Det är klart att det grundar sig i homofobi! Och man har rätt till Alla känslor man har - men alla kanske inte är så jävla fräsha om vi säger så...
    Vad skrattar du åt, vad var det som var så roligt med min kommentar?
  • Anonym (Nix pix)
    Xzx skrev 2019-07-02 16:03:33 följande:

    Jag skrattar åt att du säger emot dig själv i en och samma mening.


     


    "Det är inget homofobt över att inte vilja ha en man som utfört sex med en annan man."


    Det är ett Klockrent exempel på homofobi.


    Nej det är det inte.
    Det är att inte vilja ha en man som haft sex med en annan man, man vill alltså ha en 100% straight man.

    Man kan välja bort eventuella partners på precis vilka premisser som helst. Utan undantag.
  • Anonym (Nix pix)
    Anonym (maria) skrev 2019-07-02 17:00:47 följande:
    det har inte förändrat mina känslor för min man,det är bilden i huvudet som jag har ,varje gång jag stänger mina ögon ,som jag sa förut så fick jag veta massa detaljer rån min man ,hur det gick till och sånt (jag som frågade),det kanske va mitt fel
    Det var dumt att fråga så ingående men du kan inte hjälpa hur du känner.
    Vet han om dina tankar och känslor kring detta?
  • Anonym (Nix pix)
    Anonym (maria) skrev 2019-07-02 17:36:19 följande:
    jag har pratat med han ganska mycket om det ,han är ledsen att jag känner så ,men säger att han kan inte göra nåt åt det, när jag frågar han om han tyckte om det då när det hände så svarar han att det måste jag väll förstå annars skulle han inte fortsätta i nästan ett helt år,det som gör mer ont är att av hans beskrivning så kommer det fram att den äldre killen hade honom som nån slags sex objekt ,kunde ringa upp honom typ när han kände att han ville ha sex ,och min man så nästan aldrig nej till han
    Usch, stackars dig... personligen hade jag nog inte orkat gå vidare.
    Bara tanken på sin man med en kuk i röven?
    Att han sedan använts av en "master" gör saken ännu värre.

    Vilka mer böjelser har han som du inte vet? Vad vet du om ifall det kan hända igen?
  • Anonym (Nix pix)
    Anonym (H) skrev 2019-07-02 17:46:54 följande:
    Ingen idé o prata med henne. Hon har bestämt sig för en sak så förstår inte varför hon starta tråden. Kvittar vad man säger så stretar hon emot
    Hon kanske behöver förståelse för sina känslor och tankar?
  • Anonym (Nix pix)
    Xzx skrev 2019-07-02 17:51:33 följande:
    Fräsht av dig att inte ens svara mig när jag överbevisade dig, och sen sitta och spä på med mer homofobi... Fy fan...
    Du har inte "överbevisat" mig och jag kommenterar där jag vill.
    Svär på du, det förändrar ingenting.

    Jag tror som sagt att ts behöver förståelse, inte förebråelser som du levererar. 
  • Anonym (Nix pix)
    Anonym (maria) skrev 2019-07-02 18:04:10 följande:
    precis så jag menar ,om du bara hörde hans beskrivning ...
    Det är ett svårt läge, inte bara att lämna och gå... har ni barn ihop? Det gör ju inte saken enklare.
    Det som kan hända, om det inte redan gjort det, är att du komma tappa attraktionen gentemot honom. Du tänder helt enkelt inte på honom längre när bilden på det som hände en gång har etsat sig fast.

    Och en förlorad attraktion kan vara svår att hitta tillbaka till.
  • Anonym (Nix pix)
    Xzx skrev 2019-07-02 18:08:55 följande:

    Förutom att du blev tyst när du så uppenbart hade fel, menar du?


    Förståelse är en sak - uppmuntran till homofobi är något helt annat! Men vad väntar jag mig från en som du.


    Nå, du är ju uppenbarligen på fel sida, så jag tror jag ignorerar dig och dina sunkiga värderingar framgent.


    För att jag inte orkar dividera vidare med dig.
    Och fel är det minsta jag har.

    Jag uppmuntrar ingenting, jag visar förståelse som ts också uppskattade.

    Men fint, hej med dig.
  • Anonym (Nix pix)
    Anonym (H) skrev 2019-07-02 18:08:48 följande:
    Som sagt. Det är ingen idé. Det är kvinnor o har dom väl bestämt sig för nått så går det inte ändra på det.

    Dom har bestämt sig att det är äckligt med bögar. Man får inte ha sånna tankar som män o gilla anmäl stimulans
    Fast nu handlade diskussionen inte om bögar.
    Jag bryr mig inte om vad bögar sysslar sinsemellan.

    Det är inte vad ts handlar om.
  • Anonym (Nix pix)
    Anonym (H) skrev 2019-07-02 18:08:48 följande:
    Som sagt. Det är ingen idé. Det är kvinnor o har dom väl bestämt sig för nått så går det inte ändra på det.

    Dom har bestämt sig att det är äckligt med bögar. Man får inte ha sånna tankar som män o gilla anmäl stimulans
    Och så buntar vi ihop alla kvinnor till en homogen grupp där alla är lika.
    Det var faktiskt lite överraskande att du skulle göra.
    Anonym (H) skrev 2019-07-02 19:11:38 följande:
    Nene ok vad handlade det om då om det inte handlar om killsex vilket bögar gör. Och hennes man gjorde vadå? Jo hade sex med en man. Dvs ni gillar inte att just den mannen TS gifte sig med hade koll sex men bör sex är annars ok? Make no sense.

    Det handlade om ts man, inte om bögar i gemen.

    Vi finns som skulle välja bort en bisexuell man. Faktiskt.
    För att det avtändande helt enkelt.

    Bögar är ointressanta ur det perspektivet, då de just är... bögar.
  • Anonym (Nix pix)
    Anonym (H) skrev 2019-07-02 20:58:11 följande:
    Så homofob handlar enbart om bögar men helt ok när det gäller att må illa över en bisexuell man? Homofobi att ogilla prata illa om homosexuella bisexuella o transsexuella. Han är antagligen bisexuell så TADAA. Ni är homofober.
    Som avslut på vår lilla dispyt.

    Jag mår inte illa av bisexuella män, jag vill dock inte ha något sexuellt umgänge med dem.
    Det är för mig avtändande, och det är en känsla. Min känsla. Tycker du att jag ska bortse från den och knulla med en man jag inte tänder på för att göra dig glad eller?

    Det finns säkert saker du finner avtändande också. Och det är din fulla rätt.

    Du behöver inte nia mig men visst, tack för artigheten.
    Dock är jag inte homofob och jag kan bara tala för mig själv.

    Skulle någon händelsevis vara det så är det faktiskt helt upp till den, och det är på inget vis ett brott.
Svar på tråden bisex