• Anonym (vill ha tips)

Bästa fotsalt mot förhårdnader och liktorn

Vad använder ni för att mjuka upp förhårdnader o liktornar?

• Svar på tråden Bästa fotsalt mot förhårdnader och liktorn
  • Anonym (vill ha tips)

Ingen som har något tips?

• Anonym (Mjukfot)

Min egen rutin är att jag före eller efter varje dusch filar fötterna och smörjer sedan in de med Idominsalva blandat med Niveakräm. Efter det tar jag på sockar och låter fötterna vila medan jag gör mig iordning. Om jag duschar på kvällen har jag sockar på när jag sover.

Sedan jag börjat med denna rutinen är förhårdnader, hälsprickor och illaluktande fötter helt borta. Mina fötter mår toppen!

Typ var tionde dag fixar jag tånaglarna också, filar och målar i någon snygg färg.

• Anonym (Fötter)

Jag brukar fila fötterna både innan och i duschen. Smörjer in med Compeed Fotkräm För Hälsprickor, eller någon annan fet kräm, sen på med strumpor. Till natten sätter jag på plastpåsar efter jag smort in fötterna och på det strumpor, så får krämen verka under natten.

Jag har dock inga liktornar, så det vet jag inte hur man behandlar.

• Anonym (dansare)

Fotbad i ren vinäger eller ev med tillsatt salt. Vissa säger att det är bäst med äppelcidervinäger, men jag tycker att det funkar lika bra med vanlig. 15 minuter om dagen och torka efteråt med en lite hårdare handduk så att du kan skrubba av lite av förhårdningarna, men fila inte för hårt - det är bättre att skynda långsamt och låta det ta någon vecka att bli av med förhårdnaderna. Smörj in och låt lufttorka ordentligt.

Du kan återanvända vinägern flera gånger. Använd en lagom stor plastburk med lock på bara.

• Anonym (vill ha tips)

Tack för alla tips.

Svar på tråden Bästa fotsalt mot förhårdnader och liktorn