• Anonym (Anna)
    Sat 29 Jun 2019 13:56
    648 visningar
    1 svar
    1
    648

    Erfarenheter av medicinsk abort?

    Är gravid i v 5 och vill göra abort. Vill gärna höra era erfarenher av medicinsk abort. Hur lång tid tog det att få en tid? Hur lång tid innan blödningarna kom? Hur länge efter aborten har ni haft blödningar?

  • Svar på tråden Erfarenheter av medicinsk abort?
  • Sat 29 Jun 2019 14:12
    #1

    Gjorde medicinsk abort för 3-4 år sedan. Jag plussade på nyårsafton, vilket var två dagar innan jag skulle fått mens (hade dock testat redan en vecka innan och fått ett svagt plus). Var tvungen att vänta till att nyårsdagen och efterföljande vanliga helg var över för att boka en tid hos gyn, så bokade tid 4 januari och fick tid till 21 januari.

    Fick göra vaginalt ultraljud för att bekräfta graviditeten och fick sen mifepriston på plats och cytotectabletter med hem, då jag valde att göra en s.k hemabort. Så två dagar senare förde jag upp tabletterna i slidan och började blöda kraftigt efter ca 4 timmar. Hade inte ont och upplevde inget annat obehag heller.

    Var på efterkontroll efter 2 veckor för att vara säker på att allt var ute, eftersom det lilla avslaget jag hade kvar luktade väldigt illa, men allt var som det skulle. Blödde i sammanlagt 4 veckor, men är rätt säker på att den sista veckan var mens, eftersom blödningen plötsligt blev färsk och riklig igen.

Svar på tråden Erfarenheter av medicinsk abort?