• Svar på tråden Nätdejting befäster våra könsroller
  • KlantSmurfen
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 16:43:22 följande: #60
    Många tjejer blir väldigt bortskämda och initiativlösa på dejtingsidor eftersom killarna skapar inflation med inviter, att anse att någon är dum i huvudet bara för att han konstaterat detta är inte så attraktivt det heller. Att vissa tjejer inte får någon uppmärksamhet öht är inte relevant.
    Smecker skrev 2019-07-17 20:26:39 följande: #66
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 19:12:36 följande:
    "Den med körven bär hela ansvaret för situationen, helt enkelt! Och är den enda som kan ändra den"

    Det förändrar inte att många tjejer blir väldigt bortskämda och bekväma.
    Ingen tvingar män att välja bortskämda och bekväma kvinnor. Har aldrig valt en sådan i hela mitt liv, och det har gått utomordentligt ändå.
    Smecker skrev 2019-07-17 22:22:16 följande: #76
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 21:42:37 följande:
    I #69 syftade du på kvinnor som är bekväma av sig och beter sig som bortskämda personer, varför skulle man inte kunna bli bortskämd med en viss grej utan att bete sig som en bortskämd person?
    Det var fortfarande inte svar på min fråga:

    Och hur blir dessa kvinnor påverkade av bortskämdheten med inviter, om de nu inte blir bortskämda som personer?
    Att vara bortskämd och bekväm med en viss grej är inte samma sak som det du skriver i #66 "bortskämda och bekväma kvinnor" eftersom det är det helt uppenbart att du menar kvinnor som är bekväma av sig och beter sig som bortskämda personer.

    Det är du som menar att det är samma sak så den bevisbördan ligger hos dej, förklara nu varför man inte kan vara bortskämd och bekväm med en viss grej utan att bete sig som en bekväm och bortskämd person.



  • Smecker
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 22:48:13 följande:
    Smecker skrev 2019-07-17 20:26:39 följande: #66
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 19:12:36 följande:
    "Den med körven bär hela ansvaret för situationen, helt enkelt! Och är den enda som kan ändra den"

    Det förändrar inte att många tjejer blir väldigt bortskämda och bekväma.
    Ingen tvingar män att välja bortskämda och bekväma kvinnor. Har aldrig valt en sådan i hela mitt liv, och det har gått utomordentligt ändå.
    Att vara bortskämd och bekväm med en viss grej är inte samma sak som det du skriver i #66 "bortskämda och bekväma kvinnor" eftersom det är det helt uppenbart att du menar kvinnor som är bekväma av sig och beter sig som bortskämda personer.

    Det är du som menar att det är samma sak så den bevisbördan ligger hos dej, förklara nu varför man inte kan vara bortskämd och bekväm med en viss grej utan att bete sig som en bekväm och bortskämd person.



    Jag använde exakt dina ord, så jag förstår inte hur en eventuell "bevisbörda" kan ligga på mig. Det är du som hävdar att kvinnor "blir väldigt bortskämda och bekväma". Jag menar på att man inte måste välja "bortskämda och bekväma" kvinnor. Jag har ingenstans påstått att man inte kan vara bortskämd och bekväm med en viss grej utan att bete sig som en bekväm och bortskämd person, jag undrade, utifrån ditt påstående:

    Och hur blir dessa kvinnor påverkade av bortskämdheten med inviter, om de nu inte blir bortskämda som personer?

    Det borde väl inte vara så himla svårt för dig att svara på? Det är en rätt enkel fråga.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • KlantSmurfen
    Smecker skrev 2019-07-17 23:16:29 följande: #81
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 22:48:13 följande:
    Smecker skrev 2019-07-17 20:26:39 följande: #66
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 19:12:36 följande:
    "Den med körven bär hela ansvaret för situationen, helt enkelt! Och är den enda som kan ändra den"

    Det förändrar inte att många tjejer blir väldigt bortskämda och bekväma.
    Ingen tvingar män att välja bortskämda och bekväma kvinnor. Har aldrig valt en sådan i hela mitt liv, och det har gått utomordentligt ändå.
    Att vara bortskämd och bekväm med en viss grej är inte samma sak som det du skriver i #66 "bortskämda och bekväma kvinnor" eftersom det är det helt uppenbart att du menar kvinnor som är bekväma av sig och beter sig som bortskämda personer.

    Det är du som menar att det är samma sak så den bevisbördan ligger hos dej, förklara nu varför man inte kan vara bortskämd och bekväm med en viss grej utan att bete sig som en bekväm och bortskämd person.



    Jag använde exakt dina ord, så jag förstår inte hur en eventuell "bevisbörda" kan ligga på mig. Det är du som hävdar att kvinnor "blir väldigt bortskämda och bekväma". Jag menar på att man inte måste välja "bortskämda och bekväma" kvinnor. Jag har ingenstans påstått att man inte kan vara bortskämd och bekväm med en viss grej utan att bete sig som en bekväm och bortskämd person, jag undrade, utifrån ditt påstående:

    Och hur blir dessa kvinnor påverkade av bortskämdheten med inviter, om de nu inte blir bortskämda som personer?

    Det borde väl inte vara så himla svårt för dig att svara på? Det är en rätt enkel fråga.
    "Jag använde exakt dina ord..." och gav det jag skrev en helt annan innebörd, bekväm och bortskämd med inviter blev "bortskämda och bekväma kvinnor", att det är samma sak är det du som får bevisa.

    "Jag har ingenstans påstått att man inte kan vara bortskämd och bekväm med en viss grej utan att bete sig som en bekväm och bortskämd person"
    BS. Det är ju precis det du gör när du gör när du vill att jag ska förklara hur de kan bli bortskämda med inviter men inte som personer

    Jag bara undrar, utifrån ditt påstående & din fråga:
    hur kvinnor som blir bortskämda med inviter också blir bortskämda som personer.

    Det borde väl inte vara så himla svårt för dig att svara på? Det är en rätt enkel fråga.
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 16:43:22 följande: #60
    Många tjejer blir väldigt bortskämda och initiativlösa på dejtingsidor eftersom killarna skapar inflation med inviter, att anse att någon är dum i huvudet bara för att han konstaterat detta är inte så attraktivt det heller. Att vissa tjejer inte får någon uppmärksamhet öht är inte relevant.
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 19:12:36 följande: #63
    "Den med körven bär hela ansvaret för situationen, helt enkelt! Och är den enda som kan ändra den"

    Det förändrar inte att många tjejer blir väldigt bortskämda och bekväma.
    Smecker skrev 2019-07-17 20:26:39 följande: #66
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 19:12:36 följande:
    "Den med körven bär hela ansvaret för situationen, helt enkelt! Och är den enda som kan ändra den"

    Det förändrar inte att många tjejer blir väldigt bortskämda och bekväma.
    Ingen tvingar män att välja bortskämda och bekväma kvinnor. Har aldrig valt en sådan i hela mitt liv, och det har gått utomordentligt ändå.
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 20:34:21 följande: #68
    Smecker skrev 2019-07-17 20:26:39 följande:

    Ingen tvingar män att välja bortskämda och bekväma kvinnor. Har aldrig valt en sådan i hela mitt liv, och det har gått utomordentligt ändå.


    Många blir bortskämda med inviter men det är inte samma sak som att vara bortskämd som person.
    Smecker skrev 2019-07-17 21:31:54 följande: #73
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 20:51:13 följande:

    Så du tror inte att man kan bli bortskämd med inviter utan att börja bete sig som en bortskämd snorunge?


    Och hur blir dessa kvinnor påverkade av bortskämdheten med inviter, om de nu inte blir bortskämda som personer?
  • Anonym (män befäster könsrollerna)
    Smecker skrev 2019-07-17 22:22:16 följande:
    Det var fortfarande inte svar på min fråga:

    Och hur blir dessa kvinnor påverkade av bortskämdheten med inviter, om de nu inte blir bortskämda som personer?
    Den här frågan är kanske bättre att ställa till en kvinna som både är bortskämd med inviter, väldigt bekväm, men inte särskilt bortskämd som person.. Däremot påverkas jag på olika sätt av att bli bombarderad av inviter från män och blivit så, så länge jag kan minnas. 
    Det finns absolut en charm i att veta att män uppfattar en attraktiv och begärlig så länge man känner sig "unik" och inte blir selekterad in i en desperat, urskillningslös randomisering, som inte är det minsta bekräftande på någon kvinna. Men att endast vara begärlig som kropp, ett hål i brist på annat, vara en plats att runka i, utan minsta intresse för mig som person är bara tragiskt" 

    Jämförelsevis är jag också något av en myggmagnet! Så fort jag närmar mig en skogsdunge blir jag attackerad från alla håll!!! Så otroligt jävla bortskämd med uppmärksamhet från dessa blodsugare som lämnar mig med bölder och svårläkta sår, så numera har jag har blivit väldigt bekväm iklädd helkroppsoverall, insmetad i MYGGA, huvtröja och gummistövlar.

    Man lär sig nödvändiga tekniker för att undkomma odjuren utan att det har minsta påverkan på min person annat än att jag viftar bort dem och blir mäkta irriterad.
  • Anonym (Gillar kvinnor)
    Ignoramus skrev 2019-07-17 08:56:39 följande:

    ?Tjejer, sluta vara så bortskämda och initiativlösa, det är inte särskilt attraktivt.

    Ta tag i saken i stället och visa lite initiativ. Och killar, sluta skrämma bort tjejerna och tjata hål i huvudet på dem. Ta det lite lugnt, ha tålamod.?

    Tips till debattören: sluta vara så dum i huvudet. Tjejer är inte bortskämda och initiativlösa (och förövrigt verkar det ju vara extremt attraktivt eftersom män mosar ner mail i inkorgarna dagarna i ända.) Vad som däremot inte är attraktivt är att spamma folks inkorgar, men ändå omnämns inte det. Små nyanser i språket som påminner oss om att kvinnor alltid måste vara attraktiva i alla lägen, till och med när de blir överösta med mail de inte vill ha och aldrig har bett om (men som debattören vänder till något att bli glad och smickrad över)

    En heterosexuell vän är singel och häromveckan satt jag och kollade igenom nån dejtingapp tillsammans med henne för att hitta potentiella matchningar. H e r r e g u d vilket uppvaknande det var. Vi satt och tittade igenom alla mäns profiler inom typ 20 mils radie, och jag blev tamigfan chockad (full disclosure: nu kollade jag av förklarliga skäl bara igenom männens profiler och vet alltså inte hur det är ställt med kvinnornas).

    Presentationen är alltså ditt relationscv (eller personliga brev), där du har all tid i världen på dig att lägga fram dig själv och din personlighet i bästa tänkbara ljus. Du kan fila bort alla skavanker och sprickor till senare; vrid och vänd på dig själv till dess att du är helt säker på att det är den bästa versionen av dig själv som visas upp. Ta god tid på dig, det är ingen brådska! Seriöst, presentationen och bilden är *allt* du har att jobba med! De har en enda uppgift: att väcka ett intresse!

    Nä, där satt vi och bläddrade igenom presentation efter presentation av TOTALT intetsägande pladder. Jasså du gillar att titta på serier, du unika snöflinga. Det gör jag med, vi måste vara skapta för varandra!! Och en annan tjomme rabblade upp ?föddes i Jönköping, flyttade till Örebro i mellanstadiet, pluggade sen i Uppsala i några år, och nu bor jag i Linköping?. JAHA?! Är det här verkligen det mest intressanta du kan gräva fram om dig själv?? Förståååååår du hur tråkig du framstår som?! Seriöst, av kanske 50 män så var det ingen som stack ut överhuvudtaget (jo kanske ovanstående flyttgubbe, i sin meningslöshet). Jag räknade till ett halvfyndigt användarnamn, men den presentationen var också så trist och humorlös att användarnamnet mer kändes som ett stavfel.


    Håller med dig om det där att väcka intresse. Förståååår att du tycker att vi tjommar är astråkiga. Men då har du inte sett de passiva tjejernas presentationer... suck.

    Ditt inlägg bekräftar ju Aftonbladets artikel om schablon-könsrollerna. Och jag som dejtat har ju kollat motsvarande tjejers presentationer och jag kunde skrivit din text ovan. Varför klagar du? Det visar väl delvis också på att flertalet av oss är typiska för vårt kön, ålder och samhällsnorm? Du har nån slags förväntan om att vi alla ska kunna vara unika snöflingor? Jag tror du blivit orealistiskt lurad av individualismen (Sarter, Kierkegaard, Sokrates). Det är mycket svårt att vara unik i den stora gruppen mainstream.

    När jag dejtade var jag mycket alert på kvinnors alla konstigheter som jag ville undvika - naivitet (som din?), onödig oro och frigiditet (jättevanligt), missbruk av arbete, lådvin, shopping och skärmsurfande/tittande (liks vanligt) samt trötthet/passivitet (tyvärr vanligt, ofta kopplat till övervikt).

    Om du visste hur många tråkiga kvinnor det finns och hur lite ansvar de tar för att utveckla sig... nyfikna intellektuella var det ont om och vi killar som är det vill de dejta och bli uppvaktade av men sedan orkar de faktiskt inte hålla takten..

    Nu är jag uppfostrad familjepappa och får min glädje och energi från kärlek i familj och vänner. Men jag hade nog i ett alternativt universum levt själv med vänner och tjejkompisar med vissa fördelar. Men jag hade allt velat ha barn, hur det nu hade kunnat fungera? Jag tror kanske vi skulle ha femårsrelationer där man kan säga upp relationen när den andra parten geggar ner sig.

    Fullt beredd på att den dominerande flocken här på forat med kränkta kvinnor som tycker alla män är skit och att inga krav någonsin får ställas på härliga felfria kvinnor nu kommer att skrika ner mig i kommentarsfältet...
  • Smecker
    KlantSmurfen skrev 2019-07-18 00:44:58 följande:
    "Jag använde exakt dina ord..." och gav det jag skrev en helt annan innebörd, bekväm och bortskämd med inviter blev "bortskämda och bekväma kvinnor", att det är samma sak är det du som får bevisa.

    "Jag har ingenstans påstått att man inte kan vara bortskämd och bekväm med en viss grej utan att bete sig som en bekväm och bortskämd person"
    BS. Det är ju precis det du gör när du gör när du vill att jag ska förklara hur de kan bli bortskämda med inviter men inte som personer

    Jag bara undrar, utifrån ditt påstående & din fråga:
    hur kvinnor som blir bortskämda med inviter också blir bortskämda som personer.

    Det borde väl inte vara så himla svårt för dig att svara på? Det är en rätt enkel fråga.
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 16:43:22 följande: #60
    Många tjejer blir väldigt bortskämda och initiativlösa på dejtingsidor eftersom killarna skapar inflation med inviter, att anse att någon är dum i huvudet bara för att han konstaterat detta är inte så attraktivt det heller. Att vissa tjejer inte får någon uppmärksamhet öht är inte relevant.
    Smecker skrev 2019-07-17 20:26:39 följande: #66
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 19:12:36 följande:
    "Den med körven bär hela ansvaret för situationen, helt enkelt! Och är den enda som kan ändra den"

    Det förändrar inte att många tjejer blir väldigt bortskämda och bekväma.
    Ingen tvingar män att välja bortskämda och bekväma kvinnor. Har aldrig valt en sådan i hela mitt liv, och det har gått utomordentligt ändå.
    Smecker skrev 2019-07-17 21:31:54 följande: #73
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 20:51:13 följande:

    Så du tror inte att man kan bli bortskämd med inviter utan att börja bete sig som en bortskämd snorunge?


    Och hur blir dessa kvinnor påverkade av bortskämdheten med inviter, om de nu inte blir bortskämda som personer?
    Hur kan det bli en annan innebörd än, exakt citat (min understrykning):
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 19:12:36 följande:
    "Den med körven bär hela ansvaret för situationen, helt enkelt! Och är den enda som kan ändra den"

    Det förändrar inte att många tjejer blir väldigt bortskämda och bekväma.

    Du kom med ett påstående i ditt inlägg #68:
    KlantSmurfen skrev 2019-07-17 20:34:21 följande:
    Många blir bortskämda med inviter men det är inte samma sak som att vara bortskämd som person.
    Som föranledde min fråga i inlägg #69:
    Smecker skrev 2019-07-17 20:43:17 följande:
    Och hur blir dessa kvinnor påverkade av bortskämdheten med inviter, om de nu inte blir bortskämda som personer?
    Och detta väntar jag fortfarande på ett svar på. För att inte göra dig förvirrad och svara på saker innan det här är avklarat, så ställer jag frågan igen:

    Och hur blir dessa kvinnor påverkade av bortskämdheten med inviter, om de nu inte blir bortskämda som personer?

    Det borde väl inte vara så himla svårt för dig att svara på? Det är en rätt enkel fråga. Men det är rätt talande att du, istället för att helt enkelt svara på den, börjar korscitera och prata om "bevisbörda" och så vidare.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Ignoramus

    Nä det förvånar mig inte speciellt mycket att det är så illa ställt med kvinnor också. Och ja, jag har nog orealistiska förväntningar. Internet för mig har varit så synonymt med intressanta, stimulerande och mycket roliga konversationer som varade i timtal, där man kände varandra utan och innan och varenda mening var fyndig. Jag har väl haft tur som helt enkelt råkat snubbla över det absoluta toppskiktet gång på gång. Det känns väldigt sorgligt att chansen att skapa en sån relation, där båda håller varandra på tårna i åratal, idag är minimal.


    Anonym (Gillar kvinnor) skrev 2019-07-18 08:18:34 följande:

    Håller med dig om det där att väcka intresse. Förståååår att du tycker att vi tjommar är astråkiga. Men då har du inte sett de passiva tjejernas presentationer... suck.

    Ditt inlägg bekräftar ju Aftonbladets artikel om schablon-könsrollerna. Och jag som dejtat har ju kollat motsvarande tjejers presentationer och jag kunde skrivit din text ovan. Varför klagar du? Det visar väl delvis också på att flertalet av oss är typiska för vårt kön, ålder och samhällsnorm? Du har nån slags förväntan om att vi alla ska kunna vara unika snöflingor? Jag tror du blivit orealistiskt lurad av individualismen (Sarter, Kierkegaard, Sokrates). Det är mycket svårt att vara unik i den stora gruppen mainstream.

    När jag dejtade var jag mycket alert på kvinnors alla konstigheter som jag ville undvika - naivitet (som din?), onödig oro och frigiditet (jättevanligt), missbruk av arbete, lådvin, shopping och i/tittande (liks vanligt) samt trötthet/passivitet (tyvärr vanligt, ofta kopplat till övervikt).

    Om du visste hur många tråkiga kvinnor det finns och hur lite ansvar de tar för att utveckla sig... nyfikna intellektuella var det ont om och vi killar som är det vill de dejta och bli uppvaktade av men sedan orkar de faktiskt inte hålla takten..

    Nu är jag uppfostrad familjepappa och får min glädje och energi från kärlek i familj och vänner. Men jag hade nog i ett alternativt universum levt själv med vänner och tjejkompisar med vissa fördelar. Men jag hade allt velat ha barn, hur det nu hade kunnat fungera? Jag tror kanske vi skulle ha femårsrelationer där man kan säga upp relationen när den andra parten geggar ner sig.

    Fullt beredd på att den dominerande flocken här på forat med kränkta kvinnor som tycker alla män är skit och att inga krav någonsin får ställas på härliga felfria kvinnor nu kommer att skrika ner mig i kommentarsfältet...


  • Anonym (Gillar kvinnor)
    Ignoramus skrev 2019-07-18 09:07:53 följande:

    Nä det förvånar mig inte speciellt mycket att det är så illa ställt med kvinnor också. Och ja, jag har nog orealistiska förväntningar. Internet för mig har varit så synonymt med intressanta, stimulerande och mycket roliga konversationer som varade i timtal, där man kände varandra utan och innan och varenda mening var fyndig. Jag har väl haft tur som helt enkelt råkat snubbla över det absoluta toppskiktet gång på gång. Det känns väldigt sorgligt att chansen att skapa en sån relation, där båda håller varandra på tårna i åratal, idag är minimal.


    Instämmer till fullo. Bra skrivet. 
  • Smecker
    KlantSmurfen skrev 2019-07-18 11:40:53 följande:

    Du är fullt medveten om att det inlägget är en del av en diskussion.
    Ja, absolut, det är därför jag citerade dig exakt. Om du inte menar det du skriver, så kanske du borde börja skriva det du menar?

    Och detta väntar jag fortfarande på ett svar på:

    Och hur blir dessa kvinnor påverkade av bortskämdheten med inviter, om de nu inte blir bortskämda som personer?

    Det borde väl inte vara så himla svårt för dig att svara på? Det är en rätt enkel fråga.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • KlantSmurfen
    Smecker skrev 2019-07-18 11:48:58 följande:

    Ja, absolut, det är därför jag citerade dig exakt. Om du inte menar det du skriver, så kanske du borde börja skriva det du menar?

    Och detta väntar jag fortfarande på ett svar på:

    Och hur blir dessa kvinnor påverkade av bortskämdheten med inviter, om de nu inte blir bortskämda som personer?

    Det borde väl inte vara så himla svårt för dig att svara på? Det är en rätt enkel fråga.


    Så det är en halmdocke diskussion...Patetiskt.
  • Anonym (Biologi)
    Smecker skrev 2019-07-18 11:48:58 följande:
    Ja, absolut, det är därför jag citerade dig exakt. Om du inte menar det du skriver, så kanske du borde börja skriva det du menar?

    Och detta väntar jag fortfarande på ett svar på:

    Och hur blir dessa kvinnor påverkade av bortskämdheten med inviter, om de nu inte blir bortskämda som personer?

    Det borde väl inte vara så himla svårt för dig att svara på? Det är en rätt enkel fråga.
    De blir bortskämda med inviter för att de råkar tillhöra gruppen kvinnor, inte för att de är intressanta som personer.
  • Rudbeckius
    Anonym (Biologi) skrev 2019-07-18 23:55:25 följande:

    De blir bortskämda med inviter för att de råkar tillhöra gruppen kvinnor, inte för att de är intressanta som personer.


    Gott om vi kunde utveckla samhället till en mer jämställd, respektfull och lustfull syn på kär lek och hålla det mer separerat från just idén om livslång kärlek och total trohet - det konceptet är närapå orealistiskt..
  • Anonym (Parkering)
    Fjäril kär skrev 2019-07-17 11:49:42 följande:
    Jag själv har ingen aning om den man jag är intresserad av känner något för mig och det får jag ju reda på vid kontakt.
    Men män ska veta?
    Såhär skrev du i en annan tråd:
    Du kunde liksom inte tänka själv där och då och fatta att hon var ute efter sex? Att öppna munnen och prata om förväntningar inför kvällen? Att ta initiativ genom att prata?

    Hon är uppklädd och tillfixad och det ringde inga klockor hos dig då?

    Även om du vill ta det lugnt hade du kunnat kyssa henne ändå, ni har kunnat sitta tätt intill varandra och myst med pussar, kramar, hålla hand etc men stoppat i tid för att du ville vänta.

    Man kan ha intim närhet med kläderna på utan att det leder till sex.
  • Anonym (Hohoho)
    Fjäril kär skrev 2019-07-17 09:32:06 följande:
    Vi lever i modern tid och DEN som är intresserad tar första kontakten. Oavsett kön.
    hohohoho Solig
  • Anonym (Någon_teori?)
    Anonym (män befäster könsrollerna) skrev 2019-07-01 09:52:45 följande:

    Den enda könsnormen jag känner på nätet är att män är som flugor som inte tar ett nej och inte anstränger sig det minsta för att verka intressanta varken i sina kontaktförsök eller presentationer. Har väldigt ofta trissta eller gamla bilder också.

    Varför kvinnor inte tar kontakt som jag ser det kan i vissa fall vara att kvinnor förväntar sig att bli uppvaktade och tänder på den grejen men i de flesta fall är de nog bara inte tillräckligt intresserade, om alls. Men detta förstår inte män. De stalkar och fortsätter och blir otrevliga och hotfulla om en kvinna ignorerar deras mail eller inte besöker deras sida. Som kvinna har jag hundratals mail att svara på från män som inte intresserar mig det minsta och skulle inte ens hinna svara på alla. Jag vill ta det lugnt och avvakta tills jag ser nån sån där man som väcker mitt sug och då slår jag till och tar nästan alltid initiativ. Vill man tillräckligt så handlar man. Men istället orkat jag knappt logga in eller har bild föra tt jag blir så bombarderad av kränkta otrevliga idiotmän som förstör så otroligt mycket med sin desperation och oförmåga att presentera sig själv på ett tilltalande sätt.

    Att bli ignorerad är lika med ointresse. Hur tydligt kan det bli?!


    Har du någon teori om varför just sådana män kontaktar dig? Kan det ha något med dig som person att göra?

  • Anonym (Jag)

    Det finns mycket som jag inte håller med skribenten om.

    Apropå några av de senaste inläggen, varför jag som kvinna inte skriver först har en enkel förklaring; det finns väldigt få intressanta män att skriva till. De allra flesta attraherar mig inte alls rent fysiskt, lägg då till en ûberattityd som går ut på att han är Guds gåva till kvinnor eller spänniga bilder från gymmet så har man täckt in de flesta killar som finns på dejtingsidorna. Dejtingsidor är f*ni nte roliga alltså... Sämsta sättet att träffa män.

  • Bis mis
    Anonym (Parkering) skrev 2019-07-17 10:43:06 följande:
    Inte alltid Drutten.

    Rätt sällan skulle jag påstå.
    Kan det bero på dig?
Svar på tråden Nätdejting befäster våra könsroller