• Anonym (Anony­ma jag)
    Mon 1 Jul 2019 11:40
    444 visningar
    5 svar
    5
    444

    Hur ska jag lita på honom?

    Under tiden som jag och min nuvarande kille dejtade så kom det fram att han även hade legat med en annan tjej efter en fest, dessutom en ?typ? kompis till mig (mer av en bekant, kompis till familjen). Det var kvällen innan vi hade bestämt att jag skulle hälsa på honom. Jag tog väldigt hårt på det eftersom jag tyckte om honom väldigt mycket och själv inte träffade någon annan under den tiden (jag tycker att man ska hålla sig till personen man dejtar om man dejtar). Jag konfronterade honom och han bad om ursäkt, försökte förklara sig så gott han kunde (att han va full, att det bara hände, att han inte visste vart han hade mig osv. och att han inte brydde sig nåt om henne utan att de va mig han tyckte om). Jag kom över det och vi blev tillsammans. Men sen upptäckte jag att han fortfarande hade kontakt med tjejen på snapchat. Det gjorde mig brydd, jag tror inte han är otrogen, men jag undrar hur han tänker? Jag tycker det är lite respektlöst då han vet att jag blev ledsen när han låg med henne. Jag konfronterade honom och han sa att han bara Snapar, att han gör det med många och att det inte är nåt speciellt.

    Sen är vi i en sån situation och i ett sånt umgänge att både jag och han kommer stöta på tjejen mycket emellanåt, vilket jag tycker e jobbigt.

    Som sagt, jag tror inte han e otrogen nu och i och med att vi inte var tillsammans innan så var han ju inte otrogen då heller? Men jag kan inte riktigt släppa det faktum att han valde att ligga med henne under tiden han träffade mig (jag menar, han hade mig, men valde ändå att ligga med en annan också. När jag och han dejtade var det bara han jag ville ha) och att han dessutom har kontakt med henne fortfarande, trots allt, får mig ju att undra om han har något intresse för henne. Känner att jag inte helt kan lita på honom. Känner att man under dejtandet bygger upp förtroende för varandra, vilket han förstörde lite för mig då.

    Överreagerar jag? Skriv gärna vad ni tycker, samt tips på hur jag ska kunna släppa det. Jag vill inte göra slut, jag vill bara kunna lita på honom.

  • Svar på tråden Hur ska jag lita på honom?
  • Anonym (sådär­)
    Mon 1 Jul 2019 11:50
    #1

    Fast du kommer ju aldrig kunna lita på honom oavsett vad någon säger, det du gör här är försöker få andra att övertyga dig om att du kommer kunna lita på honom trotts att du innerst inne inte gör det. Trycka ner dina känslor och lägga locket på. Vem vi litar på avgörs av hur personen är, vad de gjort, hur de tänker. Och det kommer inte förändras av den här tråden. Så valen du har är att fortsätta känna såhär så länge ni är ihop eller gå.

    Och av vad du skriver i din trådstart så verkar det som att du tänker vara kvar med honom oavsett vad så vad mer kan man säga?

    Lycka till....

  • Anonym (Anony­ma jag) Trådstartaren
    Mon 1 Jul 2019 12:13
    #2

    Tack för svar. Sant som du skriver. Känns som att det kommer bli mer eller mindre jobbigt vilket som. Jobbigt att va med någon och inte känna att man kan lita på den, men också jobbigt att lämna någon man verkligen tycker om av den anledningen och att det sen visar sig att personen ändå varit helt ärlig med en under tiden man varit tillsammans... det är väl så jag tänker, tänk om han är oärlig, men å andra sidan, tänk om han är ärlig...

  • Anonym (sådär­)
    Mon 1 Jul 2019 12:53
    #3
    Anonym (Anonyma jag) skrev 2019-07-01 12:13:51 följande:

    Tack för svar. Sant som du skriver. Känns som att det kommer bli mer eller mindre jobbigt vilket som. Jobbigt att va med någon och inte känna att man kan lita på den, men också jobbigt att lämna någon man verkligen tycker om av den anledningen och att det sen visar sig att personen ändå varit helt ärlig med en under tiden man varit tillsammans... det är väl så jag tänker, tänk om han är oärlig, men å andra sidan, tänk om han är ärlig...


    Fast du kan inte utgå ifrån... tänk om, du måste utgå ifrån vad du känner nu, "tänk om" är fiktivt vad han gjort och vilken reaktion det orsakade hos dig är faktiskt. Och det du ska ta beslut från är verkligheten inte fiktiva kanske.
  • Anonym (A)
    Mon 1 Jul 2019 15:36
    #4
    Anonym (sådär) skrev 2019-07-01 11:50:18 följande:
    Fast du kommer ju aldrig kunna lita på honom oavsett vad någon säger, det du gör här är försöker få andra att övertyga dig om att du kommer kunna lita på honom trotts att du innerst inne inte gör det. Trycka ner dina känslor och lägga locket på. Vem vi litar på avgörs av hur personen är, vad de gjort, hur de tänker. Och det kommer inte förändras av den här tråden. Så valen du har är att fortsätta känna såhär så länge ni är ihop eller gå.

    Och av vad du skriver i din trådstart så verkar det som att du tänker vara kvar med honom oavsett vad så vad mer kan man säga?

    Lycka till....
    Håller med
  • Anonym (Skärp­ning)
    Tue 2 Jul 2019 12:52
    #5

    Du kan inte lita på honom. Punkt!

Svar på tråden Hur ska jag lita på honom?