• Anonym (desto snyggare desto yngre)

Snygga män på dejtsidor...

Har varit en hel del på dejtsidor och gjort en del upptäckter och lärdomar angående vilken ålder männen vill ha på kvinnorna och vilka krav de ställer på utbildning intressen osv, vilket visar hur de skattar sig själv.

Män med endast gymnasial utbildning  eller lägre har ofta ett brett åldersspann ca 18-60 eller 99.

Män med typiska "storstadsutseenden", ofta mörkt hår tjockt hår, skägg, runt 180-190, allvarlig uppsyn, kraftiga käkar, väldigt stilfulla och dyra kläder och intressen har oftast satt åldern på kvinnan ca 10 år yngre eller endast ett par år yngre än sig själv.

Invandrarmän och unga killar har ofta god aprit och är mindre kinkiga på kvinnors ålder och är helt öppna utan krav på gemensamma nämnare alls. De vill bara ligga.

Äldre intellektuella, eller lite blyg män i alla åldrar med mindre fördelaktiga utseenden vill oftast ha kvinnor i egen ålder eller gärna några år äldre. Sällan man ser nån som vill ha yngre kvinnor.

Sen finns det överskattarna utan  minsta självkritik eller hämningar som satt åldersspannet 20-40 år yngre än sig själv och helt dissar kvinnor äldre än 35 och inte har några krav alls förutom att de ska vara unga.

Det intressanta är självrankningen och hur män som skattar sig själv som ett kap och väldigt snygga anser att de förtjänar mycket yngre kvinnor och dissar helt kvinnor som är i samma ålder som de själv eller ett par år äldre.

Många av de bra killarna som är ödmjuka med mindre bildsköna utseenden vågar ställa några krav alls vilket gör att kvinnor tyvärr finner dem mindre intressanta.

Jag tror att de män som vågar ta för sig och vara tydliga och definiera sin önskan och satsa på riktigt bra och positiva bilder är de som lyckas bäst förutom de riktigt snygga och trevliga killarna som ryker först och gillas av 95 % av kvinnorna...så klart!

Vad är er erfarenhet?

• Svar på tråden Snygga män på dejtsidor...
    Anonym (E) skrev 2019-07-01 14:34:37 följande:
    Kan ju vara så att fula män är väldigt överrepresenterade på dejtingsidor. I sådana fall är kvinnornas bedömning inte konstig.

Angående trådstarten, nja håller inte med. Vad jag sett så har de flesta killar runt min ålder uppgett att de söker tjejer runt samma ålder och några år neråt, och ofta även ett par år uppåt. Har inte alls märkt samma tendens som du att de snygga, välutbildade killarna bara söker mycket yngre tjejer - tvärtom. De brukar, vad jag märkt, söka någon kring samma ålder och några år neråt. De som söker väldigt mycket yngre kvinnor är i min erfarenhet ofta runt 40 och äldre. Nästan alltid är de bittra och blir provocerade av att man inte är intresserad av någon i deras ålder och hävdar att ?ålder är bara en siffra? samtidigt som de alltså enbart söker typ 5-30 år yngre tjejer. Påpekar man detta får man en rad ursäkter till varför de satt sin ålderskategori så, bland annat att kvinnor i deras egen ålder är så ?tråkiga?, ?har slappa kroppar? ?oftast redan har barn? osv.
    Jag tror att det kan vara så eftersom de andra är upptagna med att ligga och vara i relationer. Inte att de är exceptionellt fula men kanske har en egenhet eller flera som inte är så gångbar eller dåligt självförtroende alternativt svårt att knyta an och behålla tjejer. Jag tror detsamma gäller för kvinnor. Att de generellt har olika hinder som gör det svårt att hitta en partner eller rastlösa och bekräftelsekickare. De mer normativa med friska anknytningar, extremt populära eller de som nöjer sig med första bästa partner för livet sitter ju knappast på dejtsidor, i så fall bara en väldigt kort tid.

Ditt exempel var väldigt roligt och talande. Så har jag också upplevt den gruppen.

Sen som någon var inne på att kvinnor bedömer ca 85 % av männen som oattraktiva, så stämmer det väldigt bra in på mig. Blir så gott som aldrig intresserad Kanske av ett par procent högst, och vill då inte ha någon som helst kontakt heller av rädsla för att skapa falska förhoppningar i någon jag inte vill ha. Man lär sig snabbt som kvinna att man inte kan ha samtal med män om man inte vill ha sex med dem och särskilt på dejtsidor.
  • Anonym (Lovlie)

Nu är jag visserligen bara ute efter sex på dejtingsidorna, men jag upplever att många män kan tänka sig kvinnor som är några år äldre än dem. Snygga, sexiga och vältränade män. Jag bor i storstad och upplever att det är ganska hög klass på många av dem - välklädda, välartade och bra yrken (jag sorterar tex bort män i hantverkaryrken, vet inte varför, men tycker det är osexigt).

Jag är själv 40 och blir ofta kontaktad av män mellan 30 och 65 år, trots att jag satt mitt eget åldersspann 30-45. Men man upphör ju inte förvånas över alla med ölmage som tror att de kan lura sig till en dejt och sen charma sig till sex, fast jag har varit tydlig med att jag hatar ölmagar. Eller alla snubbar över mitt åldersspann som inte fattar att de tävlar med snygga, vältränade 35-åringar. Män har en enorm förmåga att överskatta sig själva. Men visst, jag kanske överskattar mig själv också, men jag tycks ha råd att vara kräsen...

• dream on
    Anonym (Kukbärare) skrev 2019-07-01 14:06:54 följande:

Samtidigt finns det faktiskt en hel del statistik på hur könen beter sig och framförallt bedömer andras utseende på dejtingsiter.

Män när de bedömmer kvinnor skapar en nästan perfekt klockkurva. Den största stapeln är i mitten (dvs de flesta är genomsnittligt snygga), och de fulastes stapel är lika stor som de snyggastes.

Kvinnor däremot är roliga. När kvinnor bedömmer män så hamnar 80% (eller 85% kommer ej ihåg exakt) av männen under genomsnittet. Enligt kvinnors bedömning på dessa siter så är alltså 80-85% av män fulare än genomsnittet.

Kanske inte ska kasta sten i glashus. Kvinnan är det kräsna könet.

Om du refererar till den där Okcupidstatistiken så är det riktigt roliga att det du skriver stämmer men sen visade det sig också att kvinnor TROTS detta skickade meddelanden till män de fann under genomsnittet medan männen envisades med att skicka till snyggingarna.

techcrunch.com/2009/11/18/okcupid-inbox-attractive/&guce_referrer_us=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLnNlLw&guce_referrer_cs=aEKgX7X4bezzV7C6xNKQuA
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (Snygga)

Är dom för snygga ibland så ingen vågar ta kontakt 

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Lovlie) skrev 2019-07-01 15:42:42 följande:

Nu är jag visserligen bara ute efter sex på dejtingsidorna, men jag upplever att många män kan tänka sig kvinnor som är några år äldre än dem. Snygga, sexiga och vältränade män. Jag bor i storstad och upplever att det är ganska hög klass på många av dem - välklädda, välartade och bra yrken (jag sorterar tex bort män i hantverkaryrken, vet inte varför, men tycker det är osexigt).

Jag är själv 40 och blir ofta kontaktad av män mellan 30 och 65 år, trots att jag satt mitt eget åldersspann 30-45. Men man upphör ju inte förvånas över alla med ölmage som tror att de kan lura sig till en dejt och sen charma sig till sex, fast jag har varit tydlig med att jag hatar ölmagar. Eller alla snubbar över mitt åldersspann som inte fattar att de tävlar med snygga, vältränade 35-åringar. Män har en enorm förmåga att överskatta sig själva. Men visst, jag kanske överskattar mig själv också, men jag tycks ha råd att vara kräsen...

Efter som män är överrepresenterade på dejtingsidor så kan ni välja och vraka på ett helt annat sätt än vad män kan göra.

Jag är attraherad av smala tjejer med det är bara mulliga/feta jag har nån chans på, trots att jag själv är smal och vältränad. Hade det varit 50/50 så hade du fått nöja dig med någon din egen liga ...
    Anonym (Snygga) skrev 2019-07-02 10:18:38 följande:

Är dom för snygga ibland så ingen vågar ta kontakt 

Tänker att om man är riktigt snygg kanske man är lite stolt och inte tar risken att bli avvisad, samtidigt som man ju har väldigt bra självförtroende eftersom man oftast brukar få napp. Så två jättesnygga kanske kan hamna i en sån kamp?
    Snygga människor är ju lite avskräckande eftersom de oftast inte är särskilt trevliga på såna sidor. De har höga krav och har ofta svårare att visa känslor och ge beröm till andra, iallafall de jag erfarit.
  • Anonym (Snygga)
    Anonym (desto snyggare desto yngre) skrev 2019-07-02 12:43:50 följande:

Snygga människor är ju lite avskräckande eftersom de oftast inte är särskilt trevliga på såna sidor. De har höga krav och har ofta svårare att visa känslor och ge beröm till andra, iallafall de jag erfarit.

Gäller det både för snygga män och kvinnor
  • Anonym (Xy)
    Anonym (Kukbärare) skrev 2019-07-01 14:06:54 följande:

Samtidigt finns det faktiskt en hel del statistik på hur könen beter sig och framförallt bedömer andras utseende på dejtingsiter.

Män när de bedömmer kvinnor skapar en nästan perfekt klockkurva. Den största stapeln är i mitten (dvs de flesta är genomsnittligt snygga), och de fulastes stapel är lika stor som de snyggastes.

Kvinnor däremot är roliga. När kvinnor bedömmer män så hamnar 80% (eller 85% kommer ej ihåg exakt) av männen under genomsnittet. Enligt kvinnors bedömning på dessa siter så är alltså 80-85% av män fulare än genomsnittet.

Kanske inte ska kasta sten i glashus. Kvinnan är det kräsna könet.

Tycker det här stämmer. Kvinnor dejtar uppåt, och blir sen förvånade när dom inte behandlas som prinsessor. Då blir man bara en i mängden för oss killar(jag har haft det fördelaktigt på den fronten).

Killar dejtar yngre eftersom dom vill ha estetisk skönhet. Yngre ser oftast bättre ut och har framförallt snyggare kroppar.

Men sen när det kommer till längre förhållanden tror jag mer på substans i ett förhållande. Speciellt när man är över 40 och vill ha något seriöst, en livskamrat.

Sen har det väl varit så i alla tider, dom snygga och åtråvärda är mest poppis. Sen kan både kvinnor/män prata illa om män som söker yngre eller kvinnor som dejtar uppåt, att jobb, status och pengar inte spelar roll alls. Det kanske inte är avgörande, men spelar definitivt roll.

Det är lite .. surt sa räven - effekt att hålla på och klaga på dom grupper man inte har tillgång till. Både för män och kvinnor.
  • Anonym (Xy)
    Anonym (Snygga) skrev 2021-07-19 08:28:15 följande:
    Gäller det både för snygga män och kvinnor
    Ja, man blir helt enkelt lite bortskämd skulle man kunna säga.
  • Anonym (Snygga)
    Anonym (Xy) skrev 2021-07-19 09:03:42 följande:

Ja, man blir helt enkelt lite bortskämd skulle man kunna säga.

Men får snygga män mycket uppmärksamhet. Tvekar inte kvinnor med att ta kontakt med snygga män
  • Anonym (Xy)
    Anonym (Snygga) skrev 2021-07-19 09:10:36 följande:
    Men får snygga män mycket uppmärksamhet. Tvekar inte kvinnor med att ta kontakt med snygga män
    Såklart att säkert vissa tvekar, men precis som att gubbar försöker med yngre damer, så försöker kvinnor dejta uppåt. Jag ser dock inget problem i att försöka, det går som det går, inget man vet på förväg.

Det man däremot kan vara säker på är att estetiskt snygga killar kommer få mycket uppmärksamhet. Det kommer lika säkert finnas en grupp män och kvinnor som dömer och tar avstånd från dom med anledningen att dom saknar personlighet etc.
  • Anonym (LM)
    Anonym (Xy) skrev 2021-07-19 09:01:59 följande:

Tycker det här stämmer. Kvinnor dejtar uppåt, och blir sen förvånade när dom inte behandlas som prinsessor. Då blir man bara en i mängden för oss killar(jag har haft det fördelaktigt på den fronten).

Killar dejtar yngre eftersom dom vill ha estetisk skönhet. Yngre ser oftast bättre ut och har framförallt snyggare kroppar.

Men sen när det kommer till längre förhållanden tror jag mer på substans i ett förhållande. Speciellt när man är över 40 och vill ha något seriöst, en livskamrat.

Sen har det väl varit så i alla tider, dom snygga och åtråvärda är mest poppis. Sen kan både kvinnor/män prata illa om män som söker yngre eller kvinnor som dejtar uppåt, att jobb, status och pengar inte spelar roll alls. Det kanske inte är avgörande, men spelar definitivt roll.

Det är lite .. surt sa räven - effekt att hålla på och klaga på dom grupper man inte har tillgång till. Både för män och kvinnor.

Det där med att kvinnor dejtar uppåt i snygghet är sånt skitsnack

Män vill ha både snyggare och yngre tjejer

Och det får de väl vilja men det är så drygt att själv vara vältränad och få drösvis med meddelanden från män med ölmage.

Är det för mycket begärt att jag vill ha en man som är lika vältränad som jag själv är?

Jag menar inte rutor på magen utan bara normalt vältränad.

Det finns så sjukt mycket fler snygga kvinnor än snygga män iaf i min ålder

Jag och mina kompisar vill ha män med samma status och ungefär samma kropp som oss själva. Inget mer och inget mindre

Kanske finns de som söker uppåt också men det lär inte vara vanligare än män som söker bättre än sig själv

Dessutom är det väl välkänt att män skattar sig själv mycket högre än kvinnor. Det finns väl mycket såna undersökningar från anställningsintervjuer. Män söker över sin förmåga

Ska leta upp nån sån undersökning
  • Anonym (Snygga)
    Anonym (LM) skrev 2021-07-19 15:28:52 följande:

Jag och mina kompisar vill ha män med samma status och ungefär samma kropp som oss själva. Inget mer och inget mindre

Betyder det att du och dina vänner vill ha yngre? Ger ni upp
  • Anonym (LM)
    Anonym (Snygga) skrev 2021-07-19 15:35:51 följande:

Betyder det att du och dina vänner vill ha yngre? Ger ni upp

Nej jag skrev lika status. Lika kropp.

Även lika i ålder.

Man vill ha en jämlike som man passar ihop med.

Hur många par kan du räkna till där mannen är mycket yngre, snyggare och mer vältränad än kvinnan om du tittar på medelålders par?

Jag kan inte se några. Kvinnor är nästan alltid snyggare

Och hållet sig i form, färgar håret och ser fräscha ut.
  • Anonym (Lovlie)
    Anonym (Pelle) skrev 2019-07-02 11:25:56 följande:

Efter som män är överrepresenterade på dejtingsidor så kan ni välja och vraka på ett helt annat sätt än vad män kan göra.

Jag är attraherad av smala tjejer med det är bara mulliga/feta jag har nån chans på, trots att jag själv är smal och vältränad. Hade det varit 50/50 så hade du fått nöja dig med någon din egen liga ...

Hur vet du att jag inte är i samma liga som dem? Jag är vältränad, får alltid höra att jag är vacker, har bra storlek på brösten (förvisso silikon), lagom med rynkor (visserligen med hjälp av lite lite botox), fixar naglarna, lägger ner tid på kläder och hår? lite ålderstecken, ja, men jag får i alla fall dagligen blickar och kommentarer från män (och ibland kvinnor).
  • Anonym (LM)
    Anonym (Pelle) skrev 2019-07-02 11:25:56 följande:

Snacket du kör med härstammar från en vidrig kultur som kommer från USA som kallas Incels. Alla tendenser till att stackars män inte kan få kvinnor i sin klass är galet skitsnack. Inget jag hittar på - finns en otroligt intressant podd med en forskare om du vill höra mer om ämnet. Det mörka psyket heter podden och avsnittet heter Incels och kvinnohat. Jag tycker att vi har skyldighet att kolla hur det verkligen ligger till och inte lyssna på snack som kommer ur en helt galen kultur.
  • Tukt

Tror det mer har att göra att många storstadsbor ser sitt liv som en karriär. Alltså inte bara jobbet. Allt de gör handlar om att skapa en lyckad bild av sig själv.
    Vilket inte ofta är så viktigt en bit utanför storstäderna.
    Såklart generaliserar jag en del här.

Svar på tråden Snygga män på dejtsidor...