Jag har också nyligen fått diagnosen, för två och en halv vecka sedan. Blev helt knäckt, då jag precis börjat dejta The man of My Dreams.
Enligt bm så kan jag vara helt lugn då det är av honom jag fått det. Har inte haft sex med någon annan än honom på 1,5år och det var bara några dagar efter senaste sexet med den här killen som det bröt ut.
Det verkar vara olika råd gällande hur det smittar. Enligt bm har vi inga restriktioner alls eftersom han redan har viruset. Jag kan inte framkalla skov hos honom eller tvärtom, oavsett om nån av oss är mitt i ett skov. Och enligt både bm och det jag läst på nätet är det sällsynt att herpes typ 2 smittar till munherpes. Så då borde det ju vara fritt fram med både kyssar, oralsex och vaginalt sex? Samtidigt verkar det jättekänsligt, att det smittar v vidare lätt från könsherpes till munnen?
Det ger mig lite panik (rätt MYCKET panik) eftersom den här killen är en GUD på oralsex! Det ger han varje gång. Så vad innebär den här diagnosen för oss? Kan vi fortfarande ha oralsex? Men bara när ingen av oss har ett skov?
Den här killen visste inte om att han hade det, har aldrig märkt något. Hade således inga symtom den helgen han smittade mig heller. Jag gav honom massvis med avsugningar den helgen, och kyssar direkt efteråt. Varken han eller jag har fått några symtom i munnen efteråt?