• Tue 2 Jul 2019 20:48
    589 visningar
    8 svar
    8
    589

    Inget på VUL?!

    Är förvirrad! Hade min senaste mens 21/5. Har inte helt regelbunden cykel, ofta runt 30-35 dagar. Osäker på när ägglossning varit då jag inte testat. Fick positivt på grav test förra veckan (både clear blue testa tidigt och digitalt).

    Opererades för x i oktober så va på VUL idag för att att kolla om graviditeten låg rätt. Men på VUL syntes ingenting. Gynekologen hittade inget i livmodern eller i äggledaren. Blev så paff att jag inte kom mig för att fråga något.

    Lämnade blodprov idag och planen är nytt blodprov på torsdag och telefontid till gyn på fredag.

    Fredag känns som en evighet bort. Vet att jag inte kan göra något men kan inte sluta fundera och analysera. Så tar gärna emot tankar, idéer och erfarenheter. Någon som varit med om liknande? Hur gick det för er?

  • Svar på tråden Inget på VUL?!
  • Tue 2 Jul 2019 22:36
    #2

    Tack för svar!

    Gjorde VUL hos gyn. Efter x-et sa de att jag skulle göra tidigt VUL vid ny grav.

    Nu när jag plussade ringde jag kliniken där jag opererades, dom sa bara att jag skulle göra tidig kontroll och söka gynekolog själv för att kolla var denna graviditet sitter men sa inget om att vänta en viss tid.

  • Wed 3 Jul 2019 10:55
    #5

    Tack för alla svar!

    Inte van vid att skriva här så vet inte hus man svarar direkt, men förstod det som sara skriver att man ska göra VUL så tidigt som möjligt för att kunna fånga upp ett ev nytt x. Förväntade mig inte att se så mkt så här tidigt men iaf något.

    Får se vad blodproven visar på.

  • Wed 3 Jul 2019 12:52
    #7

    [quote=79732282][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-07-03 11:11:07 följande:[/quote-nick]Man tar upptepade HCG-prover och mäter hur det stiger. Om det stiger normalt ska det dubbleras varannan dag. Stiger det för långsamt kan det vara tecken på utomhavandeskap eller analkande missfall.[/

    Ja får se vad proven visar. Vid mitt förra x hade jag rätt normal HCG stegring mellan proverna bara att det satt fel. Ska bli intressant att få se om/hur hcg ser ut nu och ev stegring.

Svar på tråden Inget på VUL?!