Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
Hej!
Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?
Välkomna!
Hej!
Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?
Välkomna!
Åh nej stackars dig!!! Krya!!! Ja vi får se om det är pågång eller om det bara är falskt alarm. Haha!
Jaha då har 37 veckor gått för mig och med det ett mvc-besök är gjort. Remitterad på tul och sen ev. igångsättning om det visar forsatt stor bebis.
Ligger nu över översta kurvan och ser bara ut att gå uppåt! Blir intressant att se hur stor den här grabben är. Men är väldigt glad att bm tar det på allvar och tänker agera, kommer inte heller behöva gå över tiden så det är väldigt skönt!
Någon annan som ev blir igångsat?
Jaha då har 37 veckor gått för mig och med det ett mvc-besök är gjort. Remitterad på tul och sen ev. igångsättning om det visar forsatt stor bebis.
Ligger nu över översta kurvan och ser bara ut att gå uppåt! Blir intressant att se hur stor den här grabben är. Men är väldigt glad att bm tar det på allvar och tänker agera, kommer inte heller behöva gå över tiden så det är väldigt skönt!
Någon annan som ev blir igångsat?
Spännande att se hur det går för alla! Här är bf 20/2 - tredje barnet. Första föddes i vecka 40 och andra i vecka 37.
Har påverkad tapp, och molnande värk nästintill hela tiden (just nu i vecka 34+1) så blir spännande o se hur detta utvecklar sig. Har haft tyst öppning på de andra två och inte känt av öppningsskedet så är väldigt nervös att det ska gå ?för fort?.
Min lille tös kom ut av sig själv på bf +8. En enorm lättnad när det satte igång måste jag säga.
Lycka till nu alla andra mammor!
Min lille tös kom ut av sig själv på bf +8. En enorm lättnad när det satte igång måste jag säga.
Lycka till nu alla andra mammor!
Stort grattis CClady!!!
BF-listan:
29/12 CClady
3/1 mammamu
6/1 anonym2005
7/1 89me
8/1 Tessimon, Sommaren12
10/1 emphz
12/1 facebookmammajuni15, Sumshineinmylife, Jossan4barn, Aleinad
14/1 zebrans, josefiina
16/1 Emmissss, HVL, Kandelaber, Sincere
17/1 liebespuppe
20/1 LillaEm
21/1 CorAst, Ina8401
23/1 JuliaLC, couleours, Rimrifai
24/1 Ärdetminturnu
25/1 eeat
26/1 Millie8401, Maj81, Cassandra92
28/1 moalinneas
29/1 Knivskrik
30/1 mammapolly
31/1 mela88, Kit83
3/2 MiaAhlin, Eklund12321, Cis
5/2 Hannaconda
6/2 solrosbarn
7/2 seger89
9/2 eveliiine
10/2 Carrie123, Irene122
19/2 Littlestar78
20/2 Ritzy, emlo86
22/2 MsBlah
BEBIS ;
19/12 emphz - bf 10/1
6/1 CClady - +8
Min lilla tös med bf 14/1 tittade fram imorse efter ett relativt kort och intensivt förlopp. Kl 23 kände jag första värken som fick mig att anta att det kunde vara på G, styrkt över att slemproppen släppt samma dag. Sen ökade det upp fort och när jag kom in på BB 03.25 var jag öppen 3cm 1h senare 10cm och på 3min i krystvärkar var hon ute. Nu myser vi hud mot hud då hon har svårt att komma upp i temperatur.
Njuter nu till fullo lycka till alla andra! Hejjar på er! :)
Min lilla tös med bf 14/1 tittade fram imorse efter ett relativt kort och intensivt förlopp. Kl 23 kände jag första värken som fick mig att anta att det kunde vara på G, styrkt över att slemproppen släppt samma dag. Sen ökade det upp fort och när jag kom in på BB 03.25 var jag öppen 3cm 1h senare 10cm och på 3min i krystvärkar var hon ute. Nu myser vi hud mot hud då hon har svårt att komma upp i temperatur.
Njuter nu till fullo lycka till alla andra! Hejjar på er! :)
Grattis till alla som fått bebis och lycka till på förlossningen till er andra! Vill bara tipsa om vår blogg mammatankarmedpedagogerna.vimedbarn.se vi är två utbildade pedagoger och småbarnsmammor som skriver om mammalivet. Vi har redan uppe flera inlägg om första tiden hemma, amning och bebisen rutiner. På bloggen kan man läsa om tips, kunskap, pepp, åsikter, erfarenheter och tankar gällande allt kring barn och mammalivet! Följ oss också gärna på Instagram @mammatankarmedpedagogerna där vi uppdaterar varje gång vi publicerat ett nytt inlägg!