• millant81

Gult i köket...

Jag har gula tapeter i köket.. och jag tycker inte att det är så snyggt...

Är det någon som har några bra ideér hur jag kan göra för att neutralisera det lite... så att det inte blir så "gult"
    Vilka färger jag kan använda osv...

M

• Svar på tråden Gult i köket...
  • Jennie Brunflo

Min kompis målade grässtrån i guld på tapeten på lämpliga ställen. Det blev jättebra.

Grässtrån = långa såna där ax typ...vete och liknande.

• Modegurun

Vi har gult i vårat kök. Tycker det är snyggt. Beror ju på hur stark eller svag gula nyansen är?!

Vill du måla om? Eller vill du ha något som på väggen neutraliserar? Tavlor eller liknande?

Jag tycker om caffelatte färgen i kök...lite ljusbrunt....Kanske en fondvägg?????

• millant81

Jag bor i en hyresrätt och det var gult i köket när jag flyttade in... Vet inte om jag har lust att lägga ner egna pengar på nya tapeter... och dem tapetserar inte om åt mig...

Hmm...

Mer förslag??

• Modegurun

Du kan ju skaffa färg som man målar på tapeten??? Rätt billigt...och superenkelt....

• millant81

Måste man inte kolla med hyresvärden att det är okej att man målar eller tapetserar om??

• Modegurun

TS

Jo, det ska man, men brukar inte vara några problem. I de allra flesta fall så har det inget emot det....om man står för pröjset så att säga

• Jullan84

Jo man måste kolla först om man får det...
    Men om det är en neutralfärg/tapet så brukar de gå med på det.
    Fast du får ju betala allt själv.

Men ska man bo där ett tag kan det ju vara värt det!

• Peztis

Kanske schabloner? Det är ju så modernt...

Vill du ha det mer strikt och klassiskt kan du ju måla vita ränder i det gula.

• millant81

hmm.. oki...

Men om man nu ska måla om.. vilka färger kan vara snyggt??

Är inte så bra på sånt här.. har dålig fantasi....

• Peztis

Vad är det för gul?
    Citron?
    Lejon?

Kanske du kan ta ett foto och lägga i galleriet? Då är det lättare att hjälpa till!

Svar på tråden Gult i köket...