• entjeej

    Blir inte gravid..vad är felet..

    Hej.

    Jag är helt ny . men skulle verkligen behöva hjälp,eller någon att prata med som kanske är i samma situation. 

    Jag och min sambo (jag är 27 år och han 31år ) har försökt att få barn i nästan två år. Jag har stenkoll på min mens och jag gör ägglossningstest och vi ligger ca 2-4 gånger den veckan som ägglossning sker, men inget händer. Dom flesta i min närhet har nu börjat bli gravida och jag självklart så är jag super glad för deras skull. Men samtidigt så blir jag arg och förtvivlad på mig själv.. vad är det för fel.. varje månad sitter jag där med bara negativa gravtest och sen får mensen..  Jag känner mig värdelös, jag känner att det här påverkar mig mer än vad min omgivning tror..  Jag är förtvivlad och behöver lite solsken historier eller någon som vart i samma sits och fått hjälp, hur gick ni tillväga? 

    Vi ska be om hjälp nu, men vad kan man förvänta sig?

    Finns det någon här som har vart i samma sits som har försökt länge och kanske fått hjälp eller helt plötsligt blivit gravid? 

  • Svar på tråden Blir inte gravid..vad är felet..
  • entjeej

    tack för ditt svar.

    har ringt till dom två ''enheterna'' vi har i vår stad.. ena har semester stängt till 1 Augusti och den andra är det nästintill omöjligt att få någon telefon tid hos.. ringer som en tok varje dag.. Vet inte om man kan vända som sig till sin barnmorska på vårdcentralen och kanske hoppas på hjälp via dom?

Svar på tråden Blir inte gravid..vad är felet..