• elinina

utslag...vad kan det bero på??

hej på er alla...
    ja kliar snart bort mig själv... har som små utslag på utsidan av armhålan (mot ryggen till) det började på höger sida, men nu är det på den andra med.
    har även som små prickar på insidan av ena låret.
    de kan liknas med myggbett eller nåt. ena skilnaden ä att myggbett slutar klia, men inte dessa....

har även några slags utslag på knogarna....

ett tag trodde jag att det va pga av att jag spritar händerna så mycket (jobbar på sjukan), men jag spritar mig ju inte mellan bena å under armarna. använder åxå en antiallergi deo å tillika tvättmedel...

nån som känner igen sig eller nån som har en aning om vad det kanv a för utslag!
    ??

kram

• Svar på tråden utslag...vad kan det bero på??
  • Leeloo

Kan det va stressutslag? Jag fick sånt på handen för några år sen när det var mkt som hände och jag inte mådde speciellt bra. Hoppas det går över snart för dig. Usch vad jobbigt.

• elinina

vet inte, tycker inte ja ä så särskilt stressad, visst ja jobbar ju en hel del (har inte en enda ledig helg under hela sommaren kan ja ju tillägga) men annars kör ja på i samma tempo som ja alltid gjort...

kan ju faktiskt va värmeutslag... dä har ju inte vart nån kyla direkt...

• elinina

*puffar upp* ingen annan

• Maya 77

Jag känner igen åkomman vid armhålorna. Min barnmorska sa att det kan vara svamp. Kan tydligen vara lätt att få det i hudveck där det är lite fuktigt och varmt.

• elinina

jo, men nu har det kommit en massa kliande prickar/utslag på armbågarna med... blir tokig av allt kliande... va å köpte en kortison kräm igår, bara hoppas på att den hjälper!!

Svar på tråden utslag...vad kan det bero på??