• Anonym (Boil)

    Oskuld man vs kvinna

    En man som är oskuld, vad tycker du kvinna att han ska göra?
    Vid vilken ålder ska han ge upp?
    En kvinna som är oskuld, vad tycker du kvinna att han ska göra?
    Vid vilken ålder ska hon ge upp?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-03 15:39
    Och så skrev jag fel.
    En kvinna som är oskuld, vad tycker du kvinna att HON ska göra?

  • Svar på tråden Oskuld man vs kvinna
  • Anonym (Z)
    Anonym (Ni pratar ju om sex också) skrev 2019-07-04 22:47:37 följande:

    Varflr ska de som är oskulder prata om de som har ett sexliv?


    Fråga inte mig. Jag har aldrig bett oskulder diskutera de som har ett sexliv. Om skulder diskuterar det får du fråga dem varför de gör det. Förmodligen gör de det för att sex intresserar dem men vad vet jag. Och jag bryr mig inte.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Ni pratar ju om sex också) skrev 2019-07-04 22:13:23 följande:
    Vad är liksom konstigt med den här tråden?
    Att trådskaparen bara gör flera trådar på samma ämne. Det blir rätt tjatigt och att han bara vill få ur sig frustration är väl sådär lagom sexigt kan jag tycka... Gnälliga killar är det värsta jag vet :P
  • Anonym (Eli)
    DanneHade skrev 2019-07-04 22:44:13 följande:

    Kan ni snälla sluta grina över detta. Nu ska pappa Danne förklara en ganska opopulär sanning för er här. Könen kommer med olika privilegier och nackdelar, vissa är delade medans vissa är unika för varje kön. Synen på sex och kvantitet är en av dessa som skiljer.


    En manlig oskuld ses som patetisk, låg status och inte speciellt åtråvärd.
    En kvinnlig oskuld ses som ja en kvinnlig oskuld, varken mer eller mindre. Skulle tro att många män t.o.m ser det som något positivt.

    Är det orättvist? Ja visst, men sen har du baksidan.


    En man som ligger runt med många kvinnor ses som kompetent, hög status och åtråvärd.
    En kvinna som ligger runt med en massa män ses som låg status, oförnuftig och icke önskvärd.

    Så vad blir lektionen. Jo är du oskuld som man, ljug. Fake it until you make it.
    Är du kvinna med 3-siffriga antal under bältet, ljug, ärligt talat, snälla ljug. Eller var åtminstone ärlig i ett tidigt skede, gärna under första dejten.


    Och varför ska kvinnor ljuga menar du? Ska vi upprätthålla patriarkala strukturer och förväntningar - eller göra något åt dom? Trött...
  • DanneHade
    Anonym (Eli) skrev 2019-07-04 23:09:11 följande:
    Och varför ska kvinnor ljuga menar du? Ska vi upprätthålla patriarkala strukturer och förväntningar - eller göra något åt dom? Trött...

    Patriarkala strukturer har lika mycket att göra med dubbelmoralen angående promiskuösa kvinnor som den har med dubbelmoralen gällande manliga oskulder.


    Nämligen NOLL!

    Dessa dubbelmoraler grundar sig i biologi och har ganska logiska förklaringar.
    Det är ingen bedrift för en medelsnygg kvinna att ligga med hundratals män, det krävs ingen speciell förmåga, ingen finess. Så länge du inte är fysiskt avstötande så skulle du idag kunna ge dig ut på stan och innan helgen är över så skulle du kunnat haft sex med en hel busslast män. Det förhållandet gäller inte för män (utom möjligen för de fåtal män i den absoluta toppen i både status och utseende).

    Det är grunden till dubbelmoralen. Förmågan att förföra busslaster av kvinnor som man, är en bedrift. Det är något bara någon promille (om ens det) av män klarar av. Förmågan att förföra busslaster av män som kvinna är inte en bedrift, det är något de allra flesta som bär runt på en vagina skulle klara av förutsatt att de nu ville det.

    Vet att det är en kliché vid det här laget, men det är tyvärr en sann kliché:


    "En nyckel som kan låsa upp en massa olika lås är en ganska bra nyckel.
    Ett lås som kan bli upplåst av en massa olika nycklar är ett ganska kasst lås". 

    Likartsfeminism är en utopisk dröm. Naturen har skapat denna skillnad, inte kulturen.

  • Anonym (Eli)
    DanneHade skrev 2019-07-05 00:51:58 följande:

    Patriarkala strukturer har lika mycket att göra med dubbelmoralen angående promiskuösa kvinnor som den har med dubbelmoralen gällande manliga oskulder.


    Nämligen NOLL!

    Dessa dubbelmoraler grundar sig i biologi och har ganska logiska förklaringar.
    Det är ingen bedrift för en medelsnygg kvinna att ligga med hundratals män, det krävs ingen speciell förmåga, ingen finess. Så länge du inte är fysiskt avstötande så skulle du idag kunna ge dig ut på stan och innan helgen är över så skulle du kunnat haft sex med en hel busslast män. Det förhållandet gäller inte för män (utom möjligen för de fåtal män i den absoluta toppen i både status och utseende).

    Det är grunden till dubbelmoralen. Förmågan att förföra busslaster av kvinnor som man, är en bedrift. Det är något bara någon promille (om ens det) av män klarar av. Förmågan att förföra busslaster av män som kvinna är inte en bedrift, det är något de allra flesta som bär runt på en vagina skulle klara av förutsatt att de nu ville det.

    Vet att det är en kliché vid det här laget, men det är tyvärr en sann kliché:


    "En nyckel som kan låsa upp en massa olika lås är en ganska bra nyckel.
    Ett lås som kan bli upplåst av en massa olika nycklar är ett ganska kasst lås". 

    Likartsfeminism är en utopisk dröm. Naturen har skapat denna skillnad, inte kulturen.


    Naturen har dock inte skapat attityder och förtryck. Det är något som Vi har skapat.


    Och den där liknelsen med nycklar och lås saknar ju fullständigt relevans i sammanhanget...


     


    Dock håller jag så klart med om att det är sjukt mycket lättare för en kvinna än en man att hitta ett ligg. Jag menar, vill jag ha kuk behöver jag knappt vifta med lillfingret så finns det i överflöd. Män behöver jobba mer för det och därför kan det väl anses mer som en bedrift om dom legat med många.


    Men det rättfärdigar inte att kvinnor som ligger runt smutskastas och nedvärderas.

  • Anonym (tobbe)
    Anonym (Eli) skrev 2019-07-05 01:13:18 följande:

    Naturen har dock inte skapat attityder och förtryck. Det är något som Vi har skapat.


    Och den där liknelsen med nycklar och lås saknar ju fullständigt relevans i sammanhanget...


     


    Dock håller jag så klart med om att det är sjukt mycket lättare för en kvinna än en man att hitta ett ligg. Jag menar, vill jag ha kuk behöver jag knappt vifta med lillfingret så finns det i överflöd. Män behöver jobba mer för det och därför kan det väl anses mer som en bedrift om dom legat med många.


    Men det rättfärdigar inte att kvinnor som ligger runt smutskastas och nedvärderas.


    Dom behöver kanske inte smutskastas men att man inte tycker dom är så fräscha är ju en preferens. Män tycker att det är avtändande med någon som ligger runt och föredrar dom som inte gör det. Så visst man ska inte kasta skit på dom men att många män inte vill ligga med dom eller ha förhållande med dom får dom hacka i sig på samma sätt som manliga oskulder får hacka i sig att det är minimal chans att dom hittar någon. Minns tex att det fanns en tjej i stan där jag gjorde lumpen. Hon låg med alla värnpliktiga hon kunde mot att hon fick deras namnbricka som trofe. Hon ska tydligen haft dom uppsatta i sovrummet. Henne skulle jag inte ta i med tång och det har inget med manliga strukturer att göra utan snarare att jag dels inte vill få allehanda sjukdomar men sen tycker jag det är extremt avtändande med tjejer som ligger runt. Bara tanken på att ligga där och se alla namnbrickor skulle få den att slakna direkt. Nu är jag själv ingen som ligger runt vill bara ligga med dom som jag känner något för. Skulle tycka det vore lika avtändande med män som ligger runt om jag vore kvinna. Det har inte med strukturer att göra det har med biologi. Kvinnor gillar manliga slampor och föraktar manliga oskulder. Män är tvärtom. Sen finns det givetvis undantag.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (tobbe) skrev 2019-07-05 01:32:30 följande:
    Dom behöver kanske inte smutskastas men att man inte tycker dom är så fräscha är ju en preferens. Män tycker att det är avtändande med någon som ligger runt och föredrar dom som inte gör det. Så visst man ska inte kasta skit på dom men att många män inte vill ligga med dom eller ha förhållande med dom får dom hacka i sig på samma sätt som manliga oskulder får hacka i sig att det är minimal chans att dom hittar någon. Minns tex att det fanns en tjej i stan där jag gjorde lumpen. Hon låg med alla värnpliktiga hon kunde mot att hon fick deras namnbricka som trofe. Hon ska tydligen haft dom uppsatta i sovrummet. Henne skulle jag inte ta i med tång och det har inget med manliga strukturer att göra utan snarare att jag dels inte vill få allehanda sjukdomar men sen tycker jag det är extremt avtändande med tjejer som ligger runt. Bara tanken på att ligga där och se alla namnbrickor skulle få den att slakna direkt. Nu är jag själv ingen som ligger runt vill bara ligga med dom som jag känner något för. Skulle tycka det vore lika avtändande med män som ligger runt om jag vore kvinna. Det har inte med strukturer att göra det har med biologi. Kvinnor gillar manliga slampor och föraktar manliga oskulder. Män är tvärtom. Sen finns det givetvis undantag.

    För det första, så kan vi låta bli att prata om män som en homogen grupp beträffande preferenser om en potentiell partners tidigare sexuella kontakter. För det skiljer sig Markant. Och så vida du inte har någon konkret fakta att backa upp det du säger med så saknar det relevans i sammanhanget. Så, med det sagt:


    Så kan man ha egna preferenser för sina partners, och för sin partners partners, självklart! Men det utgör inte en grund för smutskastning och nedvärdering. Jag t.ex. attraheras inte ett dugg av tjocka killar - tvärt om! Går jag och trycker ned dom och nedvärderar dom bara för att dom inte är min kopp te? Självklart inte!


    Men att det finns en struktur som säger att det är okej att bete sig illa mot och nedvärdera kvinnor som lever/har levt promiskuöst - det är verkligen inte okej!

  • Anonym (tobbe)
    Anonym (Eli) skrev 2019-07-05 01:43:44 följande:

    För det första, så kan vi låta bli att prata om män som en homogen grupp beträffande preferenser om en potentiell partners tidigare sexuella kontakter. För det skiljer sig Markant. Och så vida du inte har någon konkret fakta att backa upp det du säger med så saknar det relevans i sammanhanget. Så, med det sagt:


    Så kan man ha egna preferenser för sina partners, och för sin partners partners, självklart! Men det utgör inte en grund för smutskastning och nedvärdering. Jag t.ex. attraheras inte ett dugg av tjocka killar - tvärt om! Går jag och trycker ned dom och nedvärderar dom bara för att dom inte är min kopp te? Självklart inte!


    Men att det finns en struktur som säger att det är okej att bete sig illa mot och nedvärdera kvinnor som lever/har levt promiskuöst - det är verkligen inte okej!


    Har inte påstått att alla män tänder på kvinnor som inte legat runt eller att alla kvinnor dissar män som är oerfarna. Men skulle tro att det är en googling bort att hitta forskning som visar att det är så generellt. 

    Sen om det är en patrikal struktur att dom flesta män tycker det är avtändande med kvinnor som ligger runt. Då är det väl i sådana fall en matrikal struktur att dom flesta kvinnor tycker att det är avtändande med oerfarna män. Är ingen skillnad. Så när du klagar på att det klankas ner på promiskuösa kvinnor då hycklar du eftersom du uppenbarligen inte tycker att det är något problem när oerfarna män behandlas lika illa. 
  • Anonym (Eli)
    Anonym (tobbe) skrev 2019-07-05 02:02:51 följande:
    Har inte påstått att alla män tänder på kvinnor som inte legat runt eller att alla kvinnor dissar män som är oerfarna. Men skulle tro att det är en googling bort att hitta forskning som visar att det är så generellt. 

    Sen om det är en patrikal struktur att dom flesta män tycker det är avtändande med kvinnor som ligger runt. Då är det väl i sådana fall en matrikal struktur att dom flesta kvinnor tycker att det är avtändande med oerfarna män. Är ingen skillnad. Så när du klagar på att det klankas ner på promiskuösa kvinnor då hycklar du eftersom du uppenbarligen inte tycker att det är något problem när oerfarna män behandlas lika illa. 

    Jag har heller inte påstått att du har påstått det. Jag vänder mig bara emot ditt uttalande om att "Män tycker att det är avtändande med någon som ligger runt och föredrar dom som inte gör det." Och bevisbördan åligger den som gör ett påstående - inte den som tvivlar på det. Så om det är en googling bort föreslår jag att du sätter igång om du vill styrka ditt påstående...


    Och nu är du där igen. "Dom flesta män tycker att..." Så jag får väl också upprepa mig, även om det börjar bli lite tröttsamt: Backa upp det du säger - annars är det bara en åsikt.

  • Anonym (tobbe)

    Well nu får man upp alla möjliga undersökningar om allt möjligt så det gäller att hitta rätt sökord så jag ids inte för jag kollade några så nu har jag lärt mig en massa fakta jag inte var intresserad av orkar inte leta på rätt undersökning. Vet att jag sett någon i FoF eller illustrerad eller någon annan vetenskapstidning. Men i vilket fall kan jag helt ovetenskapligt som man säga att den bild som jag fått är att dom flesta män föredrar kvinnor som inte har legat tvåsiffrigt. Sen finns det givetvis undantag. På samma sätt som det verkar som kvinnor generellt tycker manliga oskulder är oattraktiva. 

Svar på tråden Oskuld man vs kvinna