Inlägg från: Moroten45 |Visa alla inlägg
  • Moroten45

    Smärtande sorg efter min katt

    Hela min kropp och själ håller på att slitas sönder av den sorgsenhet jag känner. Din mjuka päls, din kärleksfulla blick, ditt speciella sätt att ligga med tassarna i luften när du sov. Allt påminner om dig i lägenheten, min älskade lilla katt. Du mitt allt fick somna in i gårkväll. Din andning var påverkad och dina anfall kom allt tätare????. Saknar dig något fruktansvärt men på något sätt känner jag en ro i själen - det var rätt beslut att låta dig somna in och finna ro??. Vi fick tolv år tillsammans. Älskar dig så min underbara vän ??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-03 20:36
    Såg att de hjärtan jag skrivit omvandlats till ??frågetecken vid publiceringen. Skall vara massor av hjärtan givetvis .

  • Svar på tråden Smärtande sorg efter min katt
  • Moroten45

    Tack för din visade medkänsla och dina fina ord<3. Tror ingen som inte har eller haft djur kan förstå den sorg man går igenom. Fick avliva hennes lika älskade kattvän för 8 månader sedan. Hon hade en tumör i käken. Har iaf kvar min älskade hund som är 12 år - ber till högre makter att vi ska få ytterligare några år tillsammans.

    Du beskriver kärleken till din älskade katt så fint. 19 år tillsammans är lång tid och förstår att minnena och sorgen efter din förlorade vän sitter kvar. Visar på sann och äkta kärlek. Att mannen du mötte hade katt måste vara ödet. Kanske var det din lille katt som ville säga -hallo matte, jag har det bra i katthimlen;). Än en gång tack för din sanna medkänsla. Vi har varit med om dem och kan aldrig förlora dem<3.

  • Moroten45

    Auew, så underbart att höra att katterna påminner så om varandra. Man får verkligen tänka på all den kärlek man får av de små liven även om det smärtar något oerhört när de blir sjuka och man tvingas skilja sig från dem. Förstår verkligen hur du tänkte om att aldrig skaffa katt igen. Sorgen är så smärtsam.

    Hoppas kissen blev nöjd med frisyren;). Stort lycka till med honom<3

  • Moroten45

    Tack ni underbara människor som visar så stor värme och empati. Era ord värmer och lägger sig som bomull runt mitt hjärta. Mina tårar slutar inte rinna men jag vet att min älskling nu har frid inom sig och slipper lida. Ser dig framför mig min älskade lilla Snusan. Hur du springer runt i din katthimlen, leker med din bästis som vi förlorade för 8 månader sedan. Ni har frid båda två nu.

    Tack alla för att ni delar med er om såväl glädje och sorg ni upplever /upplevt med era älskade djurvänner. Gemensamt för oss alla är ?där kärleken är som störst blir sorgen den svåraste att bära.

  • Moroten45

    14 år är en lång tid tillsammans. Låt de ljusa stunderna lysa klarast i våra hjärtan även om sorgen alltid kommer att finnas där.

    Du och jag - min älskade katt

    Tårar som aldrig tycks sina

    smärta att aldrig mer få se dig

    Dina ögon var matta och bad om hjälp

    en långsam smekning över din mjuka päls

    Min kind mot din varma kropp

    jag ska lindra din oro och smärta

    Tolv år av obeskrivlig kärlek

    det var du och jag

    Du somnade så fridfullt min älskade katt

    din kamp är slut och katthimlen är nu din

  • Moroten45

    Tack för er stora medkänsla. Förstår verkligen den svåra känslan ni känner inför den dagen ni tvingas skiljas från er vän. Tråkigt men en del tar inte sorgen på allvar och menar att ?det var ju bara ett djur?. Den kommentaren gör mig både arg och ledsen.

    Ska verkligen försöka fokusera på alla fina stunder vi haft tillsammans<3. Men så lätt att sorgen tar över och man känner bara smärta och tårar som aldrig tycks sluta rinna.

    Kram till er alla

  • Moroten45

    Tack alla som visar så stor medkänsla<3. Känns bra att kunna dela sina tankar och känslor med människor som verkligen förstår. Min lilla katt lever kvar i mitt hjärta. Om ett tag är det de ljusa stunderna som tar över och den bottenlösa sorgen har lagt sig.

Svar på tråden Smärtande sorg efter min katt